Astra F Lastik Basınç Seviyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1250 civarı diye hatırlıyorum abi çokta değil kasaya göre

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Şimdi benim aracım da 1150 kg ama aradan 100 kilo ile bu kadar değer fark eder mi? İşte orası tartışmaya açık bir konu.
 
Akif bu değerler de araç zıplar ya eskiden bir lastik vardı et lastik dediğimiz ondan daha fazla sert olur bu değerler ile.

Lastikler 32 iken araba çok rahattı. Fakat lastiklerin havası yetersiz gibiydi. Özellikle önler. Elle yada ayakla lastiklere bastırdığında esneme oluyordu. Serviste tahminim eco değerlerine göre hava bastılar. Ondan sonra önlerin o inik görüntüsü kayboldu ve lastikler taş gibi oldu.

Değerler arasında 3 birim oynuyor. Eco modu 39/36 iken konfor modunda 29/26. Bu lastik 32 iken inik görünüyor 29 da sanırım patlak görünür.
 
39 ile 36 değerler çok fazla ya. Aracın içinde sanırım sesten ve gürültüden durulmaz. Özellikle çukuru bol yollar da bu lastik değerleri ile giderken sürekli insanın kafası tavana yapışır durur.
 
Ben bi ara bi nitrojencinin kapısına dayanıyım da havalarını bi ayarlatıyım..:D Nitrojenin de bu tarafı kötü. Bi benzin istasyonuna dalıp şunun havasına bakıyım diyemiyosun..:D
 
Benim ön lastiklerden biri sıkıntılı. İki yama artı fitil var. Lastiği arkaya da attıramadım. Balans sıkıntısı oldu. Nitrojen lastiğin ısınmasını azaltıyormuş. O yüzden nitrojen bastırmıştım ben bastırdıktan sonra eve gelince şöyle bi baktım faydaları neler diye. Baya bişiler yazmışlar şöyle iyi böyle iyi falan diye..:D

NITROJEN GAZI'NIN FAYDALARI:

*Nitrojen kuru ve normal havadan 3 kat daha yavaş hareket eden
molekül yapısına sahip bir gazdır.
*Nitrojen yanıcı olmayan bir gazdır.
*Lastiklerden hava kaçmasından dolayı artan yakıt tuketimini azaltır.
*Lastik ömrünü artırır.
*Lastik basıncı hermevsimde aynı kalır.
*Yola maksimum tutunma sağlar,dolayısıyla güvenliği artırır.
*Aracın süspansiyonuna destek olur ve hissedilir derecede sürüş
keyfi sağlar.
*Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon(paslanma) olmaz.
*Düzensiz hava basıncından dolayı oluşan dengesiz sırt aşınmlarını
engeller.
*Nitrojen teknolojisi Formula 1 araçlarında,uçaklarda,Indycar ve
Nascar yarışlarında; Amerika ve Avrupa ülkelerindeki tüm motorlu
araçlarda kullanılmaktadır.
 
Ücret olarak ne kadar?
 
O zaman durduk yere havaya para vermeyelim bari :D
 
Ben yeni nitrojen kullanıcısıyım. Benim bacanak yılda bir servise gittiğinde lastiklerin havasına bakılıyor. Onun haricinde gidip bir yerde hava bastığını bilmem. Hiç bir değişim olmuyormuş lastik basınçlarında. Ben basınçtan ziyade lastik zaten sorunlu en azından ısınma az olsun diye bastırttım nitrojeni.
 
Geri
Üst