Astra f 1.6 16v yüksek rolanti ve egsozdan sürekli benzin kokusu

elvan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
iyi günler 1 hafta önce 98 model astra f aldık x16xel motor alırken egr arızalı gözüküyordu aldıktan sonra değiştirttim aracın çekişi ufakta olsa iyileşti fakat motor sıcak iken bile rolanti 1000 devirin altına asla inmiyor bazen 1100 lerde kalıyor ve egsozdan çiğ benzin kokusu sürekli var araç fan açtığı zaman bile çiğ benzin kokusu geliyor, egr değiştikten sonra motor biraz sarsıntılı çalışıyordu 1 2 gün sonra sarsıntı kayboldu ben test amaçlı motorun ordaki egsoz manifoltundaki oksijen sensörünün kablosunu sökerek aracı çalıştırdım ne arıza lambası yandı nede aracın devri değişti hiç bişey olmadı takılı iken nasıl ise aynıydı tamircilere gittiğimde tecrübeleri olmadığı için hiç bişey yok diyorlar arıza vermediği için, siz değerli forum üyelerinin bilgisini ve tecrübelerini almak istiyorum ne yapmalıyım ?

yazmayı unutmuşum araçta lpg yok ve 144 binde tek marşta çalışıyor tekleme vs. yapmıyor
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Vakum kaçağı var gibi. Araç boştayken durduğu yerde 4-5 bin devire getirip bırakın devir ibresi yavaş düşüyorsa vakum kaçağı vardır. Westinghouse hortumlarını, emme manifoldu hortumlarını kontrol edin
Eğer kaçak yoksa enjektörler damlatıyor veya ecu haritası zamanla bozulmuş olabilir enjektörler fazla yakıt basıyordur ki bunlar düşük ihtimal. Akü kutup başlarını söküp (önce eksi sonra artı) 15-20dk bekledikten sonra tekrar takın (önce artı sonra eksi) ecu resetlensin.
 

elvan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Vakum kaçağı var gibi. Araç boştayken durduğu yerde 4-5 bin devire getirip bırakın devir ibresi yavaş düşüyorsa vakum kaçağı vardır. Westinghouse hortumlarını, emme manifoldu hortumlarını kontrol edin
Eğer kaçak yoksa enjektörler damlatıyor veya ecu haritası zamanla bozulmuş olabilir enjektörler fazla yakıt basıyordur ki bunlar düşük ihtimal. Akü kutup başlarını söküp (önce eksi sonra artı) 15-20dk bekledikten sonra tekrar takın (önce artı sonra eksi) ecu resetlensin.

dediklerinizi kontrol edip ve deneyip bakıcam peki sizde oksijen sensörü arızalı olup ondan dolayı yapma ihtimali varmıdır bu araçlarda enjektörlerin püskürtmesini ayarlayan parçalar nelerdir
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
dediklerinizi kontrol edip ve deneyip bakıcam peki sizde oksijen sensörü arızalı olup ondan dolayı yapma ihtimali varmıdır bu araçlarda enjektörlerin püskürtmesini ayarlayan parçalar nelerdir

Evet oksijen (lambda) sensörü bozuksa hava yakıt karışımı değişir böyle bir sorun ortaya çıkabilir. Çünkü bu sensör ne kadar oksijen yandığını hesaplayıp ecuya bildiriyor hava yakıt karışımı buna göre ayarlanıyor
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
hava yakıt karışımı debimetre
 

elvan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bugün aracı tech 2 cihazı olan özel bi servise götürdüm veri okuma kısmından kontrol etti termostatın oradaki motor ısı müşürü düzgün çalışmıyor dedi kablosunu söktü tekrar taktı kontrol etti düzeldi dedi bi daha olursa müşürü değiştiricez dedi araç 900 devirlerde sabit benzin kokusuda yok oldu araç sürekli soğuk gibi çalışıyo bu yüzden dedi 5 dk da halletti 50 lira aldı
 
Üst