Astra Direksiyon Korna Patlağı !!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan haberci74
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben de kapağı söküp alttan parça koyup yapıştırdım, harika oldu. hatta ortadaki amblemin altına da korna butonu koydum, o daha da harika oldu.
 
tüm astralarda bu sorun var galiba
 
corsalarda da var.
 
arkadaşlar kapağı söküp ince parça koyma fikri gerçekten güzel. ama airbag falan var orada nasıl döktünüz astranın direksiyon kapağını? airbagi kucaklamayalım:)
bilgi verebilirler mi söken arkadaşlar.
teşekkürler.
 
arkadaşlar kapağı söküp ince parça koyma fikri gerçekten güzel. ama airbag falan var orada nasıl döktünüz astranın direksiyon kapağını? airbagi kucaklamayalım:)
bilgi verebilirler mi söken arkadaşlar.
teşekkürler.
airbagi kucaklıycaksın tabi, ama açılmadan. bunun için direksiyonun altında iki vida var. onlar uygun bir anahtarla (yıldız tornavida, alyan, yıldız alyan . . . hangisiyse artık) sökülür. sonra airbag yavaşca yerinden kaldırılır ama henüz kucaklanmaz çünki airbagın alt ortasında soketle airbaga bağlı bir kablo var. airbag biraz çevrilip bu soket bağlantısı çıkarılır. bu soketin sürgülü bir kilidi olabilir kaba davranmayın, kibarca inceleyerek keşfederek sökün, aldığı kadar çekiştirin. soketin sökülmesi anından itibaren kontak kesinlikle açılmamalıdır, yoksa airbag arıza kaydı yazar ecu, ve takılınca da sönmez. tech2 ile söndürmek şart olur.

airbag tamamen serbest olarak ele alınıp kucaklanır artık, altı çevrilir ve metal olan esas airbag aksamına plastik kapagın kenetlendiği kısımlar görülür, buralar kontrol kalemi gibi düz ve kibar uçlu birkaç aletle kenetlerinden kurtarılarak kapak gövdeden ayrılır. bunu yaparken airbag açılır diye korkmayın. istesenizde açamazsınız.

kapağın altında yırtık yerleri yapıştırma becerisi artık size kalmış. ben çift taraflı etli bant ve japon yapıştırıcısı kullandım. derby, baly gibi toluen içerikli yapıştırıcı kullanmayın, yazın sıcağında sökülür.

benim yöntemimi uygularken yerinden tamamen kopmuş ya da epey yırtılmış yerleri dış kısmından da normal koli bandı ile yapıştırarak yırtık yerler sabitleyin. sonra içt kısımdan peyder pey japon ile yıtık yerleri yapıştırın. kuruyunca iç kısımdaki japonlu yerlere biraz daha japon sürün ve etli çift taraflı bant parçasını japon kurumadan yapıştırın. kuruyunca dıştaki koli bandını sökün ve aralıklardan sızan japon varsa bunları iğne ucu, maket bıçağı ucu yardımı ile temizleyin.

ben bu uyguamayı düğme yerleri ayrı olmayan yekpare corsa b airbag kapağına uyguladım. ama ortadaki amblemin altına da üçüncü bir korna butonu koydum. bu sayede kenardaki düğmeler de çalışmasına rağmen artık kullanılmadığından yaptığım işlem hala sağlam duruyor. eskisi gibi kullanılmaya devam etse belki tekrar yapışan yerler kopuşabilir. ortaya buton yerleştirem meselesi astrada nasıl olur bilemem. amblemin oraya nasıl konduğuna bağlı. ben bendekinin durumuna göre bişeyler yaptım. hatta amblemin altında öyle bir yer var ki GM oraya bir buton koyacakmış ta sanki vazgeçmiş gibi duruyor. ama her durumda bir yöntem muhakkak bulunur. orta buton sayesinde hem kenarlar yıtılmadığı gibi hem de artık istediğim an anında korna yapabiliyorum, eskiden diğer markalara özeniyordum. sanırım rastgele direksiyona dokunarak kornası çalınamayan araçlar sadece opeller.

anlattığım yöntem ile iyi sonuçlar elde etmeniz sizin kabulünüze ve becerinize kalmış. kendinize güvenmiyorsanız buna hiç kalkışmayın, kapağı sökemeyebilirsiniz bile.
 
güzel anlatım olmuş
 
tabi aradan 3 yıl geçmiş
 
biri şu işi yapsa fotoğraflı falan ne kadar makbule geçer valla...
 
iyide yırtılan çatlayan kısmı yapıştırsanız dahi yine görüntü kötü olarak kalmıyormu
 
Geri
Üst