Astra classic ilk çalıştırmada abs lambası yanma ve sönme durumu hakkında

usb2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Merhaba değerli forum üyeleri.Aracım opel astra classic 1.4i 16v hb club twinport olarak geçiyor..2007 model..

Aşağıda 5.5mb lık bir video ekledim,imkanı olanlar indirip bakarsa sevinirim,sorunum tam olarak videoda var,anlatamazsam diye kaydettim..aslında izleme sitesine atacaktım fakat bu ara sitelerdeki gelip gitmelerden bu şekilde ekliyorum

araç yarım kontak yapınca göstergeler yanıyor ve sonrasında abs,benzin,yağ gibi göstergeler sönüyor ve bunun üzerine aracı çalıştırınca abs lambası tekrar yanıyor ve 2-3sn sonra sönüyor..bunun dışında hareket halinde abs lambasında yanma gibi bir durum yok..

aracımda böyle birşey yoktu ama bir hafta kadar önce marş motoru yandı ve marş motoru ile kontak switch i değişti ve böyle birşey ortaya çıktı..öncesinde kesinlikle yoktu..Araç 8 aydır bende,eminim

bugün ustaya sorunca akü zayıflamış o yüzden dedi ve ilk çalıştırmada ibrelerin titremesinide kanıt olarak gösterdi ve fazla kullanmıyorsun akü zayıflayınca yapar, normal dedi..gerçekten aracı haftada bir gün kullanıyorum kullanmıyorum..kısaca çok az biniyorum

neden olur,usta ne kadar haklı vs. gibi yorumlarınızı almak istedim..okuyan herkese teşekkürler

iki linktede aynı video var,sorun olursa diye ekledim

http://s3.dosya.tc/server20/LkKCOz/MOV00269.mp4.html

http://dosya.co/hwdylgindprq/MOV00269.mp4.html

 

usb2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Bişey yok Akün zayıf sadece.

yanıt için çok sağolun..ciddi anlamda araçlar hakkında bilgisizim..bu nedenle emin olmak istedim.kimi akü diyor kimi akünün zayıflaması için birkaç ay lazım diyor..öyle olunca acaba sadece zayıfmı yoksa bir arızamı var aküde gibide aklıma geldi..birde marş motoru yanmasından öncede aracı az kullanıyordum ama bu arıza giderildikten hemen sonra meydana gelmesi biraz şüphe oluşturdu
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Lamba önemli değil arıza yok ama senin sorunun akün neden zayıf düşmüş.
Alternatörün değiştikten sonra yeteri kadar şarj edemiyor mu.?
Aracını fazla kullanmadığından Akünmü zayıf düşmüş.?
Yoksa akün ömrünü mü tamamlıyor.?
Bu üç şıktan cevabını bulup ona yönelmelisin.
Akünü ölçtürüp uzun yol yapmıyorsan bi şarj ettir istersen
 

usb2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Lamba önemli değil arıza yok ama senin sorunun akün neden zayıf düşmüş.
Alternatörün değiştikten sonra yeteri kadar şarj edemiyor mu.?
Aracını fazla kullanmadığından Akünmü zayıf düşmüş.?
Yoksa akün ömrünü mü tamamlıyor.?
Bu üç şıktan cevabını bulup ona yönelmelisin.
Akünü ölçtürüp uzun yol yapmıyorsan bi şarj ettir istersen

akü çok eski değil hatta garantisi devam ediyor ama elbette arızalı bir durumda olabilir..bunun dışında haftada birgün kullanıyorum ve o günde 10-15dk yol yap sonra birkaç saat bekliyor ve 15dk geri dönüş..bu kadarlık kullanım sonrası şarj edemiyor olabilir mi?
 

usb2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Lamba önemli değil arıza yok ama senin sorunun akün neden zayıf düşmüş.
Alternatörün değiştikten sonra yeteri kadar şarj edemiyor mu.?
Aracını fazla kullanmadığından Akünmü zayıf düşmüş.?
Yoksa akün ömrünü mü tamamlıyor.?
Bu üç şıktan cevabını bulup ona yönelmelisin.
Akünü ölçtürüp uzun yol yapmıyorsan bi şarj ettir istersen

hocam bu konu üzerine aracı sıkça kullandım fakat durumda bir değişme olmadı,farklı bir sıkıntı olma ihtimali var mı? abs ile ilgili yada direk akü ile ilgili..birde bu alternatör dediğiniz kısım marş motoru ile birlikte değişiyor mu,çünkü marş motoru yanmadan önce abs lambası problemi yoktu bu şekilde
 

havaciahm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2013
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
hocam bu konu üzerine aracı sıkça kullandım fakat durumda bir değişme olmadı,farklı bir sıkıntı olma ihtimali var mı? abs ile ilgili yada direk akü ile ilgili..birde bu alternatör dediğiniz kısım marş motoru ile birlikte değişiyor mu,çünkü marş motoru yanmadan önce abs lambası problemi yoktu bu şekilde

Aracı sık kullanmanız aküyü şarj etmeyip zayıflatmışta olabilir. Bu tamamen sürüş karakteristiğinize bağlı. Örneğin aracı gece kullanıyorsanız farlar gibi esktralar sayesinde daha yüksek hüç tüketirsiniz. Yüksek devirde değil de düşük devirlerde araç kullanıyorsanız alternatör yeterli elektrik üretmeyebilir. Siz moderatörün tavsiyesine uyup bence aküyü ölçtürün öncelikle. Hatta mümkünse değiştirin hazırla olanla beş dk. bir kaç kez deneyin derim.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
hocam bu konu üzerine aracı sıkça kullandım fakat durumda bir değişme olmadı,farklı bir sıkıntı olma ihtimali var mı? abs ile ilgili yada direk akü ile ilgili..birde bu alternatör dediğiniz kısım marş motoru ile birlikte değişiyor mu,çünkü marş motoru yanmadan önce abs lambası problemi yoktu bu şekilde

Alternatörün marş mororu ile ilğisi yok. ayrı değişir.
Bir diğer ihtimmal ki sende ondan sonra oldu diyorsun.
Marş motorun normalden fazla akım çekiyor olabilir.
Tamir edildiyse düzgün yapılmadığından sıkışıyor zorlanıyor olabilir.
Değiştiyse yan sanayi takılmış gücü yetmediğinden fazla akım çekiyor olabilir.
 

usb2.0

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aracı sık kullanmanız aküyü şarj etmeyip zayıflatmışta olabilir. Bu tamamen sürüş karakteristiğinize bağlı. Örneğin aracı gece kullanıyorsanız farlar gibi esktralar sayesinde daha yüksek hüç tüketirsiniz. Yüksek devirde değil de düşük devirlerde araç kullanıyorsanız alternatör yeterli elektrik üretmeyebilir. Siz moderatörün tavsiyesine uyup bence aküyü ölçtürün öncelikle. Hatta mümkünse değiştirin hazırla olanla beş dk. bir kaç kez deneyin derim.

aracı sık kullansamda kısa mesafe kullanıyorum,yani arada 1-2 saat bekleyip tekrar kullandığım oluyor..bunun dışında devir olarak 3000 i geçmemesine özen gösteriyorum vites geçişlerinde

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:15 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:14 ----------

Alternatörün marş mororu ile ilğisi yok. ayrı değişir.
Bir diğer ihtimmal ki sende ondan sonra oldu diyorsun.
Marş motorun normalden fazla akım çekiyor olabilir.
Tamir edildiyse düzgün yapılmadığından sıkışıyor zorlanıyor olabilir.
Değiştiyse yan sanayi takılmış gücü yetmediğinden fazla akım çekiyor olabilir.
tamir değilde orjinali takıldı(ustanın lafına inanarak/gerci eski yanmis olani verdi bana)

akü sebebiyle olsa bu şekilde kullanmanın bir sakıncası var mı peki?
 
Son düzenleme:

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
benimde geçenlerde akü bitmişti. gösterge ibreleri aynı seninki gibi araba calistirirken titriyordu. araca bir sıkıntısı olmadı da Bi ara birsini biryere götürdüm ve arabanın içinde bekledim. arabadan çıkmadığım için far açık uyarısı da olmadı haliyle :) gündüz olduğundan açık oldugunuda fark etmedim. adam geldi ama akü tamamen bosaldigindan Mars almadı. yolda kaldık :) bu şekilde gösterge titremeye başladı mı ve yanlışlıkla far gibi bir şey açık unuttun mu araç orda kalır bilgine...
 
Üst