astra 1.3 cdti yardim

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
pazartesi bursadaki bir ustaya aracimi gosterecegim ama gitmeden evvel forumdaki arkadaslarin da bir gorusunu alayim dedim...
yazliga giderken yokus asagi 60 km hiz ile inen aracimda vites degisimi icin debriyaja basinca aracim stop etti...bunu iki kez yapti...ayrica fren yaparken yanlis viteste kalinca araba takir takir diye sarsma yapar ya benim aracim sadece bir tik yapip hemen stop ediyor...yokus yukari kaldirma esnasinda arac haddinden fazla geriye kaciyor - bogulur gibi oluyor - kavrasa bile arac ileri gitmiyor hatta gaz bile yemiyor- arac one firlama yapmiyor... el freni ile bu sorun nerdeyse kayboluyor ama bu seferde balata kokusu geliyor... bazen hizlanmadigi halde devir firlayiveriyor... arac aldigim gunden beri duzlukte 180 km yi asamiyor ( 200 goren cok arkadasim var diye soyluyorum ) bayagi mesafe olmasina ragmen 180 km ile sabit 3400 devir civari gidiyor...(hiz sinirlayici falan mi var acaba bu aracta bilmiyorum) butun bunlarin debriyaj baski-balata kaynakli oldugunu dusunuyorum ama maliyetinden oturu degistirmeye de korkuyorum...acaba dogru tahmin midir benimkisi... dedigim tum sorunlar bundan kaynakli olabilir mi...aracta ariza isigi -uyari falan yok... arac 75 binde ve bunun yaklasik 60 binini uzun yolda yapti...
 

gokhanese

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşım...aslında sölediklerin normal bu stop etme konusunu tam olarak bilmiyorum....bende 140 la giderken boşa attım ozaman stop etti ama onun normal oldugunu sölediler...sonuçta araç 1.3 motor yokuşlarda dediğin gibi geri kaçma olayı var hele birde araba doluysa :( sana tavsiyem kardeş aracın benikii gibi yanii benimkide 80 bin km.de sen git bir servise yaptırmadıysan carbon clean yaptır zaten sana sölicekler bir korkun düşüncen olmasın ben sana garanti veriyorum öle orasını burasını çıkarmadılar.aldım 25 tyl carbon clean sıvısını depoyo doldurdular gerçekten şuan çok daha iii kesin yaptır...ayrıca kardeş bir de hız diyorsun bende onu denedim 180-190 nı geçemezsin düz yolda...ama 200-210 basmak isitorsan tam yokuş aşağı bas bir kere ne demek istediğimi anlıcaksın...artık arabayı tanıdık kardeşş yapmadığım şey yok yanii..başka sorun olursa yardımcı olmaya çalışırımm..kib
 

mysterious

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
222
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Carbon Clean mutlaka yaptır ancak benim tavsiyem depoya atılan katkıyla değilde özel cihazına bağlattırıpta yaptır...
Bide gaz kelebeğini falan temizlettir, farkı hissedeceksin.
Aldığın mazotun kalitesininde çok büyük önemi var! opet ya da shell hakkında pek şikayet duymadım ;)...
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracın bi yerlerine 750 ytl sıkışmış onu çıkarttım bugün...
öncelikle usta kaputu açar açmaz hocam bu ne yahu kimse görmedi mi dedi...bahsettiği şey turbo hortumu... dış tarafından 2 cm iç tarafından 4 cm yırtık var... aracın turbo hortumunun yırtık oldugu yerde sicim gibi yag var... bunu da yetkili servis goremediyse yuh artık dedi... ben de anlamam ki görüp de söyliyeyim... allah belalarını... hortumun yenisi 200 ytl imiş... hocam kalsın ben ayarlamaya çalışırım dedi... yırtıgı uygun yerinden kesti -araya uygun boyda çelik boru attı- iki tarafından da kelepçeyle sıkıştırıp güle güle kullan dedi...baskı balata değişimi oldu... onun da balata yanmış ama yarısı bitmemiş baskı ise çiçek gibi ama ikisini de aynı anda değiştirmek en iyisidir çün ki açmak - takmak 200 ytl... bir daha verme o parayı bana dedi... bir de yag-filtreler değişince araç kız gibi oldu...inşallah bir daha da sorun yaşamazsın çün ki aracın kalanında hiçbir sorun yok kafan rahat olsun git dedi... ellerine sağlık deyip ayrıldık... bir hiç uğruna turbonun hortumuyla eziyet çekmişim bunca zamandır...


carbon clean 2 kez 20 bin km aralıkla yapıldı zaten( sonuncusu 4000 km evvel ve de wurth ün kapalı sistem tam otomatik makinesi ile )

stop etme konusunda ise aracı denedim ...düşük hızda 6. vitesde biraktım araç sallandı sallandı ama stop etmedi ...evvelden ilk silkelemede zınk diye duruveriyordu... umarım bunların tamamı değişim yapılan parçalardan kaynaklıdır...

yardım ve yorumlarınız için teşekkürler... gaz kelebeğine de bir ara baktırırım artık... ancak işe yetişebildim çün ki...

mazot hususnda opet-shell-ve de total kullandım en sessizi total yakıt ile gibi geldi bana...
opet ile davalık oldum geldiler akaryakıt istasyonunda numune incelemesi bile yaptılar aman aman derim ben artık...
 
Son düzenleme:
Üst