astra 1.3 cdti.... Devirlenmiyor :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan atk007
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

atk007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaslar aranıza yenı katıldım umarım derdımı anlatırken forum kuralları adına bır yanlıslık yapmam,forum kurallarına okuma zamanım yoktu.
gecen hafta ikinci el 2005 model 1.3 cdti astra aldım.Ama alır almaz basımı buyuk bır belanın ıcınde buldum.Arkdaslar servıs tekı ustaların bılıp bılmeden yada ıctenlıkle motorun altını ustune geıtırıp arıza araken bana yuklu bır fatura cıkarmasını ıstemıyorum zaten aracı alırken yuklu bır meblagın altına gırdım.Arkadaslar aracı zorlamadan 1-2-3. vıtese cıkıyorum daha sonra gazı sonuna kadar basıp hızlanmaya calıssamda aracın sankı turbosu yokmus gıbı devırlenmıyor.normalde 1750-2500 max. tork degerının verdıgı ataklık hıssının yanına bıle cıkamadaım hatta o hıs tamamen kör.Cunku aracımda devırlenme ıstegı 2500 lerden sonra olmakla beraber kesık kesık gelıyor.4 ve 5. vıteste ıse arac nerdeyse 2200 devrı gecmıyor 110 u gecemedım acıkcası sankı turbo yokmus gıbı gazı sonuna kadar basıyorum ama tık yok.bazen ayagımı gazdan cekıp orta bır degerde basılı tutarsam sankı bıraz kıpırdanırmıs gıbı olup hız artıyor ancak yıne bır devırlenme olmuyor.egr valf arızası mevcut ancak servıstekı usta egr valf selonoıdı sokup yay kısmına baktıgında herhangı bır zorlama bulunmadıgını bu yuzden egr valften kaynaklanan bır arıza oldugunu dusunmedıgını soyledı.bunun gıbı bır durumla karsılasan arkadaslar varsa acıl yardım ve tavsıyelerını bekllıyorum.Tesekkur ederım Saygılarımla.
 
sanırım turbo iptal. ama yinede 4000 devirlere çıkman lazım?
 
neden 4000 lere cıkmam lazım.anlayamadım.arada bır turbonun etkısını hıssedıyorum ama kesık kesık gelıyor.Bırde 2000 devirdeyken bir surtunme sesıne benzer bır ses geliyor bıyerden ancak nerden geldıgını cozemedım:(
 
bende de buna benzer sorun vardı. sorun turbonun kanatlarını kontrol eden vakum hortumunun yerinden çıkmasından çıkmıştı. önde turboya giren ince bir siyah hortum var ohortumu takip et motorun arka kısmında altta bir top gibi bir hazne var vakumun tutulduğu. genelde ordan hortumun yırtıldığı oluyor. gerçi bende sürtme sesi falan gelmiyordu...
 
hımm,yarın ılk ısım ona bakmak olcak tesekkur ederım.
 
ilk 3 viteste sıkıntı yok 4. vitesten itibaren mi araç hızlanmıyorrr yada turbo devreye giremiyorrr????
 
1. vites cok agır kaldıgı ıcın onda anlayamıyorum yada onda da turbo beslemesı yok.2. ve 3. vıteslerde cok gec 3000- 4000 lerde gelıyor gelıncede kesık kesık .kırk yılda bır 2000 devırlerde hızlanma hıssedıyorum o da saliselık hemen kesılıyor.zaten yuksek devırlerde tutup hızlanmassam 4-5 de tam bı facıa arac.arkadan gelen araclar kesın sayıyordur bana hızlı gıt dıye.
 
Geçmiş olsun kardeşim iyiki turbom yokmu demeliyim nedir?...
 
desen ıyı olur kardes.tesekkur ederım
 
turbo aslında çok güzel bişeydir. nadirde olsa böyle nazlar yapar. gülü seven dikenine katlanır misali. emin olun tamir ettirip tam performansıyla sürdüğünüzde ohhh beee diyceksiniz...
 
Geri
Üst