Aşırı titreme vibrasyon

yuce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
aşırı titreme vibrasyon
araç :vectra cdx 2.0 2001 model araç uzun yolda 120 km süratte motor kol çıkardı blokta küçük delik oluştu.marj motoruna yakın. yeni motor yapıldı iki piston ,kol vs. Değişti. Taşlandı.ayrıca debriyaj baskı balata değişti. 3000 tl masraf çıkardı.

Fakat rölantide olsun 2000 -3000 devir dahil aşırı vibrasyon var zangır zangır koltuklar bile hissedilir derecede titriyor. Kapılarda olsun göğüs de olsun titreme araç içinde hissediliyor.
Kafa beyin kalmadı.ne yapacam 1senede 5500 masraf ettim toplam kafayı yicem.
Fikri olanlara teşekkürler.inşallah krank flan değişmez ben bittim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Performans nasıl? Motor yapıldığı için ihtimal çok fazla.
Sente kaçık olabilir.
Buji sıralaması yanlış olabilir
vs. vs. iyi ihtimaller çok lakin;

Benim fikrim, kol çıkartığına göre krankta eğiklik, boşluk olabilir. Yada sizin daha önce dediğiniz gibi titreşim önleyici miller problemlidir. Motor nasıl toplandı bilinmez ama olmamış. Tekrar sökülüp, rektifiyeci de toleranslar, balanslar ölçülüp toplanması gerek. Kol çıkmış ise krank eğik olabilir. Eğer kasıntı, eğiklik varsa, ya motor kitler, yada gene kol çıkar. En iyi ihtimal gömlekler çizilir.

Kol çıkartma sebebi neydi? Yağsız çalışma yoksa, detanasyon yoksa durduk yere kol çıkmaz. Yağ varsa ve Kol detanasyondan çıktı ise, yani araç çok fakirde kaldığından kol çıktı ise, sorun hala devam ediyor demektir. Detanasyon sebebi, sente, ateşleme sırası, üst kapağın çok taşlanması vs. olabilir.

Yapılacak iş belli.
Sente, ateşleme, yakıt vs. kontrol edilecek. Tech2 ye bağlayıp Afr bakılacak, sürekli fakir de mi diye. Ondan sonra, motoru gene indireceksiniz, o usta da işçilik almayacak, yaptığı işi düzeltecek.
 

orucreis

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
334
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
krankın altına takılan balans şaftı yada balans mili adlı bir parça vardır. o parça iptal edilmiş olabilir, yada motor toplanırken şaftın sentesi iyi ayarlanmamış olabilir. ya da en kötüsü şaft bozulmuş olabilir ki bu durumda sadece balans şaftı bulmanız çok zor. bulsanız bile o şaft ile beraber çalışmış krank milini de almanız gerekecek uyuma çısından. balanslı cdx krankı yaklaşık 2.000 tl
 

İBRAHİM29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
2,227
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
krankta sorun olabilir...krankın çıkması 1000 tl civarı
 

yuce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Emre bey teşekkür ederim ilginize.

Performans iyi çekişte sorun yok.boşta çalışırken gaza yüklenince titreşim ve ses çok çıkıyor.yolda giderken 3. Viteste sanki biraz azalır gibi.ancak motoru yapan usta orayı burayı dinledi krank balans dişlisi gibi bir şeyler dedi.zarar etmez dedi.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Usta uğraşmamak için sallamış bence. vibrasyon ilerde bulunduğu bölgede aşınma, boşluğa neden olabilir bu benim düşüncem çünkü koltukta bile hissediyorsunuzdur titreşimi. O kadar para verilip bu motor yapıldıysa böle bişi olmamalı
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Emre bey teşekkür ederim ilginize.

Performans iyi çekişte sorun yok.boşta çalışırken gaza yüklenince titreşim ve ses çok çıkıyor.yolda giderken 3. Viteste sanki biraz azalır gibi.ancak motoru yapan usta orayı burayı dinledi krank balans dişlisi gibi bir şeyler dedi.zarar etmez dedi.

Dinleyerek sadece atar, tutarsa tutar. Balans dişlisi ile krank arasındaki ses farkı nedir? Nasıl anlıyor acaba? Helal olsun. Dinliyerek anlaşılmaz, sökülecek ölçüme gidecek. Ya kranksa, yazık değil mi o kadar masrafa, gene gidecek?

Bakın yukarıda sorduğum ana soruya cevap vermediniz. Araç neden kol çıkarttı? Biliniyor mu? Yağı var mıydı? Kol öyle ben sıkıldım, yoruldum çıkayım demez. Araçta detanasyon olabilir. Tech2 ile Afr ye baktırın, sürekli fakir ise gene çıkar kol. Titreşim sebebi de bu olabilir. Keşke öyle olsa.
 

yuce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Araçta yağ sorunu yoktu.Yola çıkmadan önce yağını kontrol ettim.Eksilme yoktu.Ancak hiç durmadan yaklaşık 300 km gittik 30 dk. mola sonra bir 300 km daha gittik.kullanan arkadaş poff diye bir ses duydum dedi durdurunca baktık ki olan olmuş.Ben uyuyodum o sıra farkedemedim ancak hiç yağ lambası yanmadı diyo.zira yol bilg. hiç bir yazı çıkma dı.
Burdaki usta yığdırmadan oldu diyo yani aniden yüksek vitesten düşük vitese diyo.ben olayı uyuduğum için gözlemleyemedim.sonradan farkına vardık. ancak şu an ara sıra uzun yolda 100-120 hızda 1-2 dk ekranda "check oil level" çıkıyor. aracın çekişinde sorun yok.ayrıca yağ pompası sıfır değişti.yağ şamandıra yıkanmış temizlenmiş.bildiklerim bunlar
Tabiki görmeden bişey denilemez ama yinede yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkür ederim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Ani vites düşse, kesiciye girer, burada yük trigere biner. Triger sıyırmamış ise, sorunsuz motorda kol çıkartma çok zor. Ama motor yaptırmadan önce titreşim olmadığına göre, sorunun kaynağı az çok belli.
 

yuce

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
triger kopmadı aynen duruyor. zaten 5-6 ay önce takım halde değişti.
 
Üst