- Katılım
- 26 Eyl 2006
- Mesajlar
- 8,346
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 48
Easytronic lerde vitesin 2 ayrı konumu vardır.Bu konumları vitesinizi sag ve sol tarafa hareket ettirerek kolaylıkla secebilirsiniz. bir tanesinde (Auto)aracınız tamamen vitesleri kendisi değiştirir ve size müdahele imkanı vermez digerinde ise (Easy diyelim)vites kolunu ileri-geri hareket ettirerek vitesi arttırıp veya azaltabilirsiniz,yani manuel vites gibi kullanabilirsiniz.Normal vitesten farkı; vitesi siz istediginiz gibi degiştiriyorsunuz ama debriyaja basmak gibi bir gereksinim olmuyor, sadece kolun hareketi ile çok kısa zamanda ve kolaylıkla vitesi değiştirebiliyorsunuz.
Tam otomatik viteslerde (teknolojisine göre) 1-2-3-S (sport) gibi seçenekler vardır,bu secenekleri 1.2.3.vites olarak düşünebilirsiniz,bunlara nerede ihtiyacım olacak derseniz, yani normalde tam otomatik viteste aracınızı D konumuna alır yürür gidersiniz ancak uzun süreli inişlerde ,mesela bolu dagı yada uludag gibi bir yerden indiğinizi varsayalım, eğer vitesiniz D konumunda olursa aracınız eğimden dolayı sürekli hızlanmak isteyecek ve vites büyütecek sizde tehlikeye düşmemek için sürekli fren ile yavaşlatmak zorunda kalacaksınız,siz frene basınca arac vites küçültecek sürekli bir vites hareketi,sürekli fren..hem vites sistemi hem de frenlerinize zarar vereceksiniz.eger normal vitesli bir aracınız olsaydı yola göre 2 veya 3 e atar aracınızı motor freni ile inerdiniz.Aynı şekilde tırmanış esnasındada aracınızı belli bir viteste tutmak için tam otomatik vitesli araçlarda yine 1-2-3 konumundan birini kullanıyorsunuz.Easytroniclerde ise vites Auto da iken böyle bir seye ihtiyacınız oldugunda vitesi manuel (easy) konumuna alıp 2 ye veya 3 e takıp ,aracınız manuel gibi devam ediyorsunuz.
Tam otomatik vitesle easytronic arasında ne fark var derseniz Tam otomatiklerde sadece belirlenmiş konumları kullanbiliyorsunuz ama Easytorniclerde ya bırakıyorsunuz araç kendisi vites atıyor yada manuele alıp siz istediginiz viteste kullanıyorsunuz yani sizin için belirlenmiş bir secenek bulunmuyor,R geri vites dışında tabi
Biraz uzun oldu ama umarım açıklayıcı ve yardımcı olabilmişimdir.
Tam otomatik viteslerde (teknolojisine göre) 1-2-3-S (sport) gibi seçenekler vardır,bu secenekleri 1.2.3.vites olarak düşünebilirsiniz,bunlara nerede ihtiyacım olacak derseniz, yani normalde tam otomatik viteste aracınızı D konumuna alır yürür gidersiniz ancak uzun süreli inişlerde ,mesela bolu dagı yada uludag gibi bir yerden indiğinizi varsayalım, eğer vitesiniz D konumunda olursa aracınız eğimden dolayı sürekli hızlanmak isteyecek ve vites büyütecek sizde tehlikeye düşmemek için sürekli fren ile yavaşlatmak zorunda kalacaksınız,siz frene basınca arac vites küçültecek sürekli bir vites hareketi,sürekli fren..hem vites sistemi hem de frenlerinize zarar vereceksiniz.eger normal vitesli bir aracınız olsaydı yola göre 2 veya 3 e atar aracınızı motor freni ile inerdiniz.Aynı şekilde tırmanış esnasındada aracınızı belli bir viteste tutmak için tam otomatik vitesli araçlarda yine 1-2-3 konumundan birini kullanıyorsunuz.Easytroniclerde ise vites Auto da iken böyle bir seye ihtiyacınız oldugunda vitesi manuel (easy) konumuna alıp 2 ye veya 3 e takıp ,aracınız manuel gibi devam ediyorsunuz.
Tam otomatik vitesle easytronic arasında ne fark var derseniz Tam otomatiklerde sadece belirlenmiş konumları kullanbiliyorsunuz ama Easytorniclerde ya bırakıyorsunuz araç kendisi vites atıyor yada manuele alıp siz istediginiz viteste kullanıyorsunuz yani sizin için belirlenmiş bir secenek bulunmuyor,R geri vites dışında tabi

Biraz uzun oldu ama umarım açıklayıcı ve yardımcı olabilmişimdir.
Son düzenleme: