Merhaba konu biraz, karışık sizin için araştırdığımda bu çözümü ve sorunu buldum okumanızı tavsiye ederiz
Bu arıza kodu P2270 banka 1'de katalizör sonrasında bulunan O2 (oksijen) sensöru 2'ile alakalıdır. Bu sensör katalitik konvertörün verimliliğini ölçmek (izlemek) için kullanılır. Katalitik konvertörünün görevi, egzoz borusundan salınan emisyonları azaltmaktır. PCM, O2 (oksijen) sensöründen gelen sinyalin fakir sıkışmış (stuck lean) ulduğunu tespit ederse, bu arıza kodu meydana gelir.
Arıza Kodu P2270 , akış aşağı sensörünü (katalitik konvertörden sonra bulunan), banka no. 1'deki Sensör #2'yi belirtir. Banka 1, motorun 1 numaralı silindiri içeren tarafıdır. Aşağı doğru üçüncü bir sensör olabilir, eğer sorun o sensördeyse şu arıza kodu meydana gelir:
Sorun birinci sensörde olmadığından dolayı büyük ihtimalle arabanın normal çalışmasıyla ilgili bir sorun olmayacaktır. Genellikle tek semptom Arıza Gösterge Işığının (MİL) yanması olur. Ancak bazı durumlarda motorun sert çalışması gözlemlenebilir.
Bu DTC Hata Kodu'nun nedenleri arasında şunlar olabilir:
- O2 (oksijen) sensörü yakınlarında egzoz sızıntısı
- Kirlenmiş veya arızalı HO2S2 sensörü (sensör 2)
- HO2S2 kablolama / devre sorunu
- HO2S2'nin gevşemiş olması
- Yakıt basıncı sorunları
- Arızalı Yakıt Enjektörü
- Motor soğutma sıvısı kaçağı
- Arızalı boşaltma solenoid valfı
- Arızalı PCM
P2270 İÇİN ARIZA TEŞHİS VE ONARIM ÖNERİLERİ
Kabloları ve konnektörleri korozyon, sürtünme izleri / bükülmüş teller, bükülmüş / gevşemiş kablo pimleri, yanık izleri vb. sorunlar var mı diye görsel olarak inceleyin. Eğer bir sorun tespit ederseniz, gerektiği gibi onarın veya değiştirin.
Egzoz sızıntısı veya başka sorunlar var mı diye kontrol edin, Eğer bir sorun tespit ederseniz, sorunu gideriniz
OHM ölçümüne ayarlanmış bir DVOM kullanarak, kablo demetinin konnektörlerinin direncini (rezistans) ölçün. Elde ettiğiniz direnç değerlerini fabrika verileriyle karşılaştırın. Eğer bir sorun tespit ederseniz, gerekli onarımları yapın.
Gelişmiş bir tarama aletine erişiminiz varsa, sensör okumalarını canlı izlemek için kullanın (bunu motor çalışır durumdayken ve normal çalışma sıcaklığına eriştikten sonra yapın, kapalı döngü modunda). Arka ısıtmalı oksijen sensöru (HO2Ş) normalde 0 ve 1 volt arasında sürekli dalgalanan bir voltaja sahiptir, fakat bu arıza kodunu alan araçlarda genellikle voltaj sürekli 0 volt'ta durur ve dalgalanmaz. Motor devrinin yükselmesi sensör voltajının değişmesine (tepki vermesine) neden olmalıdır.
Bu arıza kodunda en sık görünen sorunlar, egzoz havası sızıntısı, sensör / kablolama ile ilgili bir kablolama sorunu veya sensörun kendisinin arızalı olmasıdır. Eğer O2 (oksijen) sensörunu değiştirmeye karar verirseniz düşük kaliteli yan sanayi ürün yerine (ÖEM) orjinal ürünle değiştirin, böylece en iyi sonuçları alabilirsiniz.