>>> Arkadaşlar AKÜ ŞARJ PROBLEMI...... Bi fikir Verin...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
cengiz abi eğer yeni aküdede siyah gösteriyorsa büyük ihtimal senin cam modülü akım çektiği için aküyü bitiriyor olabilir. ama daha önceden böyle sorunun yoktu galiba yeni ortaya çıkan bişey belki elektrik tesisattında da olabilir. iyi bir elektrikçiye baktırmak gerekir.
 
cam modülünü iptal et..dene bakalım..çünkü kılıtlı olduğu sürece camı tetikliyor..o anlık değil yani sürekli aküden güc cekiyo.bence söktür yada kendin sök bi dene..
 
Cam modülü ile uğraşmadım hiç nerede ve en kolay nasıl devredışı brakibilirim.
Bide kapı iç aydınlatma soketlerine su almasın diye vazelin sürmüştüm. Sizce onun bi etkisi olabilirmi vazelin iletkenlik durumu nasıl.
 
alarmın sigortasını çıkar ve aracı bi kaç gün alarmsız kullan ;zaten alarm iptal olunca büyük ihtimalle cam modülüde iptal olacaktır, bakalım yapacakmı; ben sanmıyorum sorunun bu olduğunu ,bende de alarm ve termikli cam modülü var ve aracı çok az kullanıyorum hiç aküde marşta problem yok;tabi araçlar arasında teknoloji farkı var, belki elektirik çeken başka bişey vardır...
 
Arkadaşlar boşta ölçtüm. Akım çekecek hiç Omaj değeri göremedim.
Kapıyı açınca lambanın değeri geliyor.
img5163yy6.jpg
 
abi hiç uğaşma delphinin 2 yıl garantisi var değiştir gitsin
 
bende aracı yeni aldığımda (astra 2000 cd) daha bankada parayı adama teslim etmeden akü bitti ve araba çalışmadı. aküyü yeni almışlar. gittik yenisiyle değiştirdik. 2 hafta sonra oda bitti akü markasını değiştirdik. 2-3 hafta sonra o da bitti. kaçak ölçümü yaptım ama tam anlayamamışım. servise götürdüm kaçak buldular tamir ettikten sonra bir sorun kalmadı. akücüler pek anlamayabilir. servisine baktırsan iyi olur. 50 kağıdın gider.
 
Akü biryerden sonra şans işi. 2001 yılının 5. ayında imal edilen Mutlu aküyü halen kullanıyorum. Araç uzun süre yatınca şarj göstergesi siyahlaşıyor. Bu sene kışı çıkarmayabilir. Sizin araç iki aküde de sorun çıkardığına göre düşük bir ihtimal ama iki aküde arızalı veya araçda bir kaçak var. Aynı olay benim de başıma gelmişti. Bir elektrikçi arkadaştan bayisi olduğu fazla tanınmayan bir markaya ait akü almıştım. Akü bir haftada bitti. Şarz edip tekrar verdi, sonuç değişmedi. Emanet (beni ikna etmek amacıyla kendi arabasındaki aküyü söktü) başka akü verdi, sonuç gene değişmeyince kabahati arabada buldu. Sonuçta kalfası abi senin araban sağlam ustanın aküleri bozuk diye kulağıma fısıldadı. Plakalarda çatlak varmış. Paramı geri alıp kaliteli başka bir akü alınca sorun ortadan kalmıştı. Böyle bir arıza var demiyorum ama neden olmasın. Arabayı park ettiğinde kutup başını çıkart. Bu şekilde bir süre takip edebilirsin. Eski bir usül, mutlaka sen de bilirsin, araçta elektirik kaçağını anlamanın bir yolu da (+) kutup başını yerinden sök ve akünün (+) başlığına deydir. Kıvılcım çıkartıyorsa bir yerde kaçak var demektir.
 
savaş ustam aküyü braktğm servise gittim akü yü şaj ettik 1 haftadr duryo dedi. yeşil yanıyo.
Bende araçtan şüpeleniyorum. Evet + ucunu değdirince hafif bi kıvılcım atıyor.
Ama arabada alarm var.
Ampermetre ile ölçtüm

Kapılar Açık iken çekilen akım 0
Kapıları kilitleyip alarm devreye girince 280ma akım çekiyor. Bu değer alam için yüksekmi sizce

Bu arda aküyü alıp takalı 2 gün oldu akşamüstü baktım yeşildi haala takip ediyorum.
Alarm sonradan takldığı için siğortası nerede bilemiyorum. Orjinal siğorta panelinde değildir heralde. Motor kısmında mıdır.
 
Son düzenleme:
Evet cengiz benim de böyle bir sorun olmuştu. akü kendi kendine boşalıp gidiyordu. mutluydu. ömrü dolmuş diye onu bırakıp 72 ah inci aldım aynı sorun devam etti. tekrar gittiğimde aldığım o akünün de bozuk olduğu ortaya çıktı. benimkindeki sorun tama anlayamadım ama saf su konulan bölümler var kapakların altında. adam enjektör benzeri bir aletle ölçüm yaptı. son bölümden enjektör su çekemeyince bu da bozuk dedi. sormama rağmen olayı tam anlayamadım ama istersen bir de bu testi yaptır.
 
Geri
Üst