Araçtaki tüm sıvılar

vectra38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar şu konuya bir açıklık getirelim. Araçtaki tüm akışkanları değiştirmek gerekir mi yoksa gerekmez mi?
Antifriz ve fren hidroliği 2 yılda bir değişiyor bu kesin. Gelelim manuel şanzıman yağı , direksiyon yağı gibi araçtaki diğer sıvılar da değişmesi gerekiyor mu? Eğer gerekiyorsa araçtaki daha başka sıvı değişimi yapılacak yerler neresidir? Yardımcı olursanız sevinirim. Hatta bu konu sabit olursa çok kişinin faydalanacağını umuyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler..


Ayrıca amortisörlerin değişim aralığı nedir ortalama? Aracın amortisörlerinde yağ akması yok ama bence eski yol tutuşu yok gibi. Araç tam olarak (üretim tarihinden itibaren) 9 yaşında. Araç yaşı amortisör değişiminde bir kriter midir?
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar şu konuya bir açıklık getirelim. Araçtaki tüm akışkanları değiştirmek gerekir mi yoksa gerekmez mi?
Antifriz ve fren hidroliği 2 yılda bir değişiyor bu kesin. Gelelim manuel şanzıman yağı , direksiyon yağı gibi araçtaki diğer sıvılar da değişmesi gerekiyor mu? Eğer gerekiyorsa araçtaki daha başka sıvı değişimi yapılacak yerler neresidir? Yardımcı olursanız sevinirim. Hatta bu konu sabit olursa çok kişinin faydalanacağını umuyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler..


Ayrıca amortisörlerin değişim aralığı nedir ortalama? Aracın amortisörlerinde yağ akması yok ama bence eski yol tutuşu yok gibi. Araç tam olarak (üretim tarihinden itibaren) 9 yaşında. Araç yaşı amortisör değişiminde bir kriter midir?

fren yağı her 2 en geç 3 senede bir değiir...
antifriz değişmesi ise 4 sene yeter
manuel şanzıman yağı değişmez kontrol edilir eksik olan tamamlanır ama 100bini devirince değişirse bence iyi olur..
direksion yağı değişmez eklenir
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
F17 5 ileri manuel şanzımanlar için Gm powertrain sitesinde açıklama vardı, ağır bakımlar dışında herhangi bir bakım ve yağ değişimi gerekmez diye.

"The F17 uses conventional gear oil and no maintenance is required under normal operating conditions. Fluid changes are recommended for severe duty...."

Kaynak: http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEurope.aspx
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
F17 5 ileri manuel şanzımanlar için Gm powertrain sitesinde açıklama vardı, ağır bakımlar dışında herhangi bir bakım ve yağ değişimi gerekmez diye.

"The F17 uses conventional gear oil and no maintenance is required under normal operating conditions. Fluid changes are recommended for severe duty...."

Kaynak: http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEurope.aspx
Turabi haklısın zaten değişme istemiyor eksilirse telemelerden vs ekeleme yetiyor lakin ben 10 senesine giren aracın değişmesinden yanayım..he ses hem şanzıman için iyi gelir
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Selim abinin dediği gibi değiştirmek gerekli değil ama ekonomik güç yeterliyse herşeyin yenisi iyidir ;)
 

vectra38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkürler :)
Abilerim bugün check up' a girdim 4 amortisör , Z rotları ve arka denge kolları gitmiş. Amortisörleri değiştirirken de bu amortisör üst takozları ve bilyaları filan değişmesi gerekiyor mu? sizce hangi parçaları da beraberinde değiştireyim ? Malum devamlı işçilik de vermek istemem..
 

tolga gümüştekin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkürler :)
Abilerim bugün check up' a girdim 4 amortisör , Z rotları ve arka denge kolları gitmiş. Amortisörleri değiştirirken de bu amortisör üst takozları ve bilyaları filan değişmesi gerekiyor mu? sizce hangi parçaları da beraberinde değiştireyim ? Malum devamlı işçilik de vermek istemem..

check up ta gelenek olmuştur amortisör değişmi, ön takımda sıkıntın yada ses sorunu varmı ?
ama değiştireceksen evet hepsini değiştir dikkat etymen gereken üst takozlar yetkilide parça fiyatı çok pahalıdır, parçasıdan orjinal alman daha karlı olur
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Cevaplarınız için teşekkürler :)
Abilerim bugün check up' a girdim 4 amortisör , Z rotları ve arka denge kolları gitmiş. Amortisörleri değiştirirken de bu amortisör üst takozları ve bilyaları filan değişmesi gerekiyor mu? sizce hangi parçaları da beraberinde değiştireyim ? Malum devamlı işçilik de vermek istemem..

Değişmesi gerekiyorsa, sakın yan sanayii, muadil falan kullanma.Originalleri 10 seney, devirebiliyorken, yan sanayiileri maksimum 2 sene. Yapılan işçiliğe değmiyor.
 
Üst