Aracımda ABS var mı ?

magician

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam orada, ön yolcu koltuğunda çocuk oturuyorsa yada çocuk koltuğu gibi bir şey varsa hava yastığını kapatın diyor. Kapattığınızı da ışık yandığı zaman anlarsınız diyor.

(Sürücünün hava yastığı her zaman açıktır)

Kaza anında koltukların arkasında bulunan kafalık, hava yastığının oluşturduğu itme kuvveti yüzünden boynumuzun kırılmasını engelliyor fakat çocukların boyu kısa olduğu için kafaları boyunluğa kadar ulaşmadığından dolayı koltukla hava yastığı arasında boğulabiliyorlar.

EPS yazısı ise elektrikli direksiyon demek. Arıza yaptığı zaman yanar ve zaten ışık yanmasa bile direksiyonun ağırlaşmasından da bu anlaşılır :)

doğru bunları genel olarak biliyorum benim video da anlamadığım Eps nin yanında abs yazarsa abs oluyor değil mi yani demek istedim aslında ama o çocukların önde havayastığıyla falan boğulabildiğini öğrendiğim iyi oldu yarın bigün bi tane bizimde olursa aklımızda olsun teşekkür ederim
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
ABS buzlu ve karlı yollarda dezavantajlı hatta gerçekten tehlikeli bir durum yaratabiliyor.

Kuru ve ıslak zeminde evet çok faydalı, kızaklamayı önlediği için manevra kabiliyetinizi kaybetmemenizi sağlıyor çünkü kızaklama anında siz ne kadar sert frene basarsanız basın bir kere kızaklama olayı gerçekleşmiş ve sistem artık devrede olduğu için ABS bildiğini okumaya başlamıştır ve size o andan itibaren sadece şunu söyler: Birader madem bir halt ettin tekerleri kaydırdın, şimdi senin tek derdin önüne çıkabilecek engellere çarpmamak için güvenli manevra yapabilmek olsun, bu sırada ayağını pedalda olduğu gibi tut ki bende güzelce işimi yapabileyim :)

Yalnız ABS aracın hızına göre değil tekere tahrik veren milinin devir sayısına göre çalışır ve devir sayısına göre frenleme kuvvetini ayarlar. Bu da ne demek oluyor şimdi derseniz, gözünüzde şunu canlandırın. Kuru asfaltta sert fren yaptınız tahrik mili o an dakikada 600 devirde dönerken bir anda 0' a indiği zaman ya bir anda durmuş olmanız lazım yada kaymaya başlamış olmanız lazım. Fizik yasalarına göre bir anda duramayacağınıza kaymaya başladınız demektir. ABS bu noktada devreye girer ve siz ayağınızı frenden çekmeseniz de o balatayı bırakır ve tahrik milinin (yani tekerin) tekrar dönmesini sağlar. Ayağınız frende basılı olduğu için bir anlık tekrar kızaklarsınız ABS tekrar balatayı bırakır böyle böyle tekerleriniz sürekli dönmeye devam ettiği için hem güvenli bir biçimde yavaşlarsınız hem de direksiyon hakimiyeti korunur ve sağa yada kırdığınızda önünüzdeki engele çarpmadan manevra yapabilirsiniz.


Karlı ve buzlu yollarda ne oluyor ona geleyim.

Gene tahrik mili 600 devirde dönerken siz sert frene bastınız ve tahrik milinin devir sayısı bir anda 0' a indi yani kızakladınız ve ABS yukarıda anlattığım gibi balataları bırakıp sıkmaya başladı. Zemin kaygan olduğu için balatalar bırakılsa bile tekerler hemen dönmeyecek, tekerler dönse bile bir süre hızınızla orantılı dönmeyecek. Bu ne demek, siz aslında 70-80km hızla kayıyorsunuz fakat tahrik mili 70-80km hızla orantılı olarak dönmediği belki de hiç dönmediği için ABS bir daha çalışmıyor, çalışsa bile düşük hızda gittiğini zannettiği için çok az fren kuvveti uyguluyor.

Böyle bir durumla karşı karşıya kalmamak için kar lastiğiniz olması lazım (kış değil) bununla birlikte hızınızın da düşük olması lazım, o an vites düşürüp azar azar motor freni de yapabilmelisiniz fakat en nihayetinde ABS' li araçta kışın sert fren yapmamalısınız.

Yani özetle kuru zeminde sert fren yaptığınızda ABS' nin işini verimli yapabilmesi için ayağınızı pedaldan çekmemeniz gerekirken kaygan zeminde sert fren yaparsanız ayağınızı pedaldan sık sık çekmeniz gerekir.

Özetle Allah böyle donanımlara muhtaç etmesin. Aracımda ABS yok diye üzülme anlattığım gibi faydası da var zararı da var. ABS' si olanda ABS var diye güvenip hızlı sürmesin :)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
doğru bunları genel olarak biliyorum benim video da anlamadığım Eps nin yanında abs yazarsa abs oluyor değil mi yani demek istedim aslında ama o çocukların önde havayastığıyla falan boğulabildiğini öğrendiğim iyi oldu yarın bigün bi tane bizimde olursa aklımızda olsun teşekkür ederim

Hocam bu paylaştığım videodaki kadran ile sizin araçtaki kadran aynı ise, ESP yazısı direksiyon arızasında yanar, ESP' nin sol tarafında ki kemer ve balon gibi olan ışık, ön sürücü koltuğundaki hava yastığı iptal edildiğinde yanıyor, bu ışığın sol tarafındaki dişli kutusuna benzer işaret de motor arızası olduğu zaman yanıyor.

Bu kadranı, Corsa B olarak arattım fakat sizlerin araçlarındaki kadranların yerleşim düzeni farklı bile olsa semboller aynı anlama geliyor :)

ABS' nin lambası bu kadran gurubuna göre, sol üstte yer alıyor.

Kontak 1 kere çevrildiğinde motor, akü, yağ, direksiyon vb. lambalarla birlikte ABS yanmıyorsa normal şartlar altında o donanım yok demektir. Fakat, araçta ABS olduğundan emin olduğunuz halde o lamba yanmıyorsa da lamba patlamış demektir :)
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
kaputu aç kare küçük bir kutudan 4 tane hortum çıkıyorsa araç abs lidir.
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
ABS 1999 Corsa CD ve 2000 Corsa 100 Yıl' larda olması lazım. GLS lerde ABS çıkmadı
 
Üst