Aracım tümseğe sert girdiğinde gaz kesiyor, direksiyon kitleniyor

yasinc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
1 Kas 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba. Bugün sanayide ve birkaç başka ustada sorunun sebebini tespit edemediğimizden, belki başına gelen birileri varsa yardımcı olur niyetiyle buraya yazmak istedim.

Opel Astra J Sport 1.3 CDTI 2012 model araç sahibiyim. Bir iki aydır, aracımla tümseğe sert girdiğimde (ki bazen yumuşak geçişte de oluyor), sanki stop eder gibi direksiyon kitleniyor, gazdan kesiliyor, birkaç kez gösterge de yanıp söndü. Ama stop etmiyor, gaza basınca yola devam ediyor. Yine de o ani gaz kesiş, hazır olmasam kaza yaptıracak kadar tehlike yaratıyor.

Temmuzda yeni akü takıldı. Birkaç hafta sonra da sevdiğim bi abime akü takviyesi yaptık. Bununla ilgili olabilir ama net bir arıza bulamadılar. Birkaç parçanın beynine sök tak dene şeklinde bakmak istiyorlar ama ben sıcak bakmıyorum.

Bu arada bir süre kapı kilitleri de kendi kendine açılıp kapanıyordu, ben açıyorum onlar kapanıyordu, nasıl olduysa kendi kendine düzeldi. Bu konuyla ilgisi var mı bilmiyorum.

Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu veya tahmini, fikri olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Aracınızın görevde modülü denilen BCM beynini kontrol ettiriniz. Kalorifer peteğinden su alabiliyor bu nedenle elektronik olarak sorunlara sebep olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

yasinc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
1 Kas 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Aracınızın görevde modülü denilen BCM beynini kontrol ettiriniz. Kalorifer peteğinden su alabiliyor bu nedenle elektronik olarak sorunlara sebep olabiliyor.
Kontrol etmek istedikleri birkaç beyinden biri buydu sanırım, siz söyleyince hatırladım. Bir diğeri ABS beyni, üçüncüyü unuttum. Mantıklı olanı da bu gibi görünüyor. Şu pahalılıkta sağlam bir masraf çıkacak demektir. Benim umudum belki bir kablo çıkmıştır, kutup başları gevşemiştir gibi basit şeylerden ibaretti. İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Gövde modülünüz su alıyorsa acilen müdahale etmek gerekir, eğer geç kalırsanız değişime kadar yolu var...
 

yasinc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
1 Kas 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Gövde modülünüz su alıyorsa acilen müdahale etmek gerekir, eğer geç kalırsanız değişime kadar yolu var...
Yani bu modül değişim olmadan da tamir edilebilen veya düzgün işler hale getirilebilen bir parça mıdır
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
BCM beyni (Gövde kontrol modülü) Elektronik bir sistemdir. Çok fazla suya maruz kalırsa problem çıkartabilir. Bu nedenle mümkün olan en kısa sürede su ile temasını kesmek lazım...

resim_2022-11-01_22192314747f2ce6386caa755.png
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
internette bu konuda bir çok video var. bcm control beynini kendiniz söküp varsa sıvı temasını kendiniz izole edip elektronik kartın lehimlerini de sağlam bir elektronikçide kontrol ettirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
 
Üst