Araç Otomobil Hidrojen Yakıt Jeneratörü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepkime puanı
0
Puanları
0
30006_13132_3SEKJ3.JPG


Aracın kendi gücü ile Hidrojen Gazı Yakıt Enerjisi üreten aparatlar ile aracınız %25~70 arasında tasarruf yapmaktadır. Her araç için uygun Amerkian Patentli Hidrojen Jeneratörünü 1600~5500 motor araçlarda kullanabilecek Araç kitleri.
Ekonomik, Temiz, Güvenli Yakıt.

» Birim Fiyatı: 2000$
» Garanti Süresi: 2 YIL
» Ort. Teslim Süresi: 5 HAFTA
» Mevcut Belgeleri: ISO CE
 
% 70 çok değil mi var mı bunu kullanan Kim yapar nerde yapar
 
suyu hidrogene çevirip motora yolluyor
 
Merhaba Darkmoon

Umarım bu cevabı okursunuz.Ben Yalova'da yaşıyorum ve kimya öğretmeniyim.İnternette konu ile ilgili arama yaparken size rast geldim.Siz de benim gibi su elektrolizinden elde edilen ve H2'yi yakıt olarak kullanan sistem ile ilgileniyorsunuz.Ben 2001 Toyota Corolla 1.4 vvti sahibiyim.Aracım tıpkı sizinki gibi değişken zamanlamalı sübap kontrol sistemine sahip,ecu-lu ve 16 subap çok nokta enjeksiyonlu.

Ben e-bay den Amrika-Chigago-Illinoisten bir üreticiden 16 hücreli benzer bir hidrojen jeneratörü kiti satın aldım.Kargolanmasını bekliyorum.Yalnız amerikadaki bazı sitelerde yapılan açıklamalardan dolayı aklıma takılan şeyler olmadı değil.

Mesele şu bu tip bir kiti otomobilimize dahil ettiğimizde direkt iddaa edildiği gibi %35 lere varan bir tasarruf sağlayamıyoruz maalesef.Bunun sebebi ise araçlarımızda bulunan MAP Sensörü (Mutlak basınç sensörü) ve özelliklede O2 (oksijen sensörü).Map sensörü ecunun hemen önünde ve genellikle bizde olduğu gibi hava filtresiyle bütünleşik yada yava filtresiyle emme manifoltu arasında yer alıyor ve ecuya gelen hava yakıt karışımının basıncını hesaplıyor.Eğer H2 elde edip yakarsak değerler değişeceği için ecu enjeksiyonda yeni ve istenmeyen bir ayarlama yapacak ve fazla yakıt püskürtecektir.Ayrıca O2 sensörü de hemen ekzos manifoltları çkışında bir yerde ve o da ekzoza gitmeden,yanan gazların mahiyetini hesaplıyor.Ve biliyorsunuz hidrojen jeneratörlü sistemlerde elektroliz kabından O2 ve H2 beraberce çıkıp bir borudan emme manifoltuna giriyor.Sorun şu ekzoz manifoltuna eskisinden daha çok O2 (oksijen) gitmesinden dolayı O2 sensörü bunu ecuya iletip karışım fakirmiş gibi davranmasına ve enjektörlerin yakıt püskürtme arttırımına gitmesine yol açıyor.
Sorun da burada zaten.Biz bu sistemi niye taktırıyoruz?Tasarruf için ama sonuçta araç sadece performans artışı gösteriyor.
Gelelim çözüme : Amerikalılar bu işi genelde şöyle çözüyorlar.Elektronik bazı cihazlar yapmışlar.Bunlardan biri basit olan EFIE.EFIE O2 sensörü le ecu arasındaki bağlantı kesilip araya dahil edilen elektronik bir parça ve kumanda bütonları cockpite içeriye geliyor ve üzerinde fabrika verileri-şehir içi şehir dışı gibi seçenekler var.Yani bir potansiyometresi var ve onu sağa sola çevirdiğiniz zaman ecuya O2 sensöründen giden bilgileri kandırmış oluyorsunuz.MAP sensor - recahrger dedikleri başka bir cihaz var ki buda diğer meseleyi hallediyor.Ayrıca her iki işi beraberce bir board üzrinde halledenlar de var.Ama eğer gerçekten bu sistemi kullanıp tasarruf sağlamak ise amaç,öyle anlıyorum ki bu parçaları araya dahil etmek zaruri oluyor.
Bütün bu anlattıklarımın ışığında sizin de bu konudaki bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmak isterim.Zira bu konu Türkiye'mizde henüz yeni gibi.Hata yapmadan doğru kanalize olmak ve karşılıklı fayda sağlamaktan başka hiç bir amacım yok.Beni yanlış anlamayın sakın.Tek derdim benim de size danışmış olmak.Kar amaçlı hiç bir şey yapmıyorum ve niyetim de yok.Bu konuda tamamen amatörüm.Cevabınızı bekliyorum ve en sonunda bu işi benim gibi merak eden arkadaşları görmüş olmak beni son derece mutlu etti.
 
sistem verimli çalışsa bile toplam maliyeti oldukça yüksek.. 2000$ cihaz, artı bu cihazın verimli çalışabilmesi için ekstra diğer bazı parçalar, artı montaj.. totalde 2500$ desek, bu meblağı kâra çevirebilmek için bayağı bir km yapmak gerekir.. Ki bu dediklerim, cihazın bahsedilen ve vaadedilen performansı-faydayı sağlaması halinde olacak olanlar..
 
evet sanırım bu sistem için kurbanlık bir araba almak lazım parasını çıkartsın 4-5 milyarlık bir araba alıp eski nesil ecusuz sensörüsz falan eski corrolla swift yada civic tarzı bir şey olabilir.. onun üstünde denemek lazım en az risk ve yüksek verim sanırım böyle alınır çünkü motorda ecu diğer teknolojik şeyler olmadığı için arkadaşın yukarda yazdığı şeylerde olmıycakdır haliyle ek parçalar almakyada gerek kalmıycakdır direk kiti takımı ve ufak ayarlamalarla yeterli olucakdır tahminim..

ikinciside az bir paraya 4-5 milyar gibi alına bir araba üstünde yapılıcak 2 milyarlık masraf eyer ekonomi sağlarsa deindiği gibi gibi parasını bir iki senede çıkartır kullanıma bağlı.. çalışmassada araba satılır en köütüsü alınan kitie yapılan masraf olur 2 milyarlık..
 
Bundan yıllar önce (2004 gibi , belki daha da önce ) , hidrojen sistemini aracında kullanan vardı.Hatta mavigsi nickli üyemiz.Reno9 da bağlıymıştı sistem.Bir müşterisi sistemi tasarlayıp geliştirmiş ve reno yada jest olsun diye takmışlar.Kendisine sorarsanız detay bilgi verecektir.Anlattığına göre performans ve ekonomi açısından ciddi avantajları vardı.
 
Geri
Üst