Araç boyama

hasanusta78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Selamlar,
bordo renk vectra B aracımı griye boyatmak istiyorum.
Daha önce böyle bir işlem yapan ,tecrübesi olan varmı?
Fiyat aşağı yukarı ne tutar.
 
Boyama yerine kaplama yaptırmayı bir araştırın. İstediğini zaman söktürebiliyorsunuz. Bu arada araç rengi değiştiği için ruhsat işlemleri yapılması gerekiyor.
 
Renk değişimi yapmak için araç komple sökülecek bu da ek masraf demektir. Ayrıca yazılar ve kapı bantları da yenilenecek. Bence bu iş için en az 5000 TL isterler.
 
normal bir boyama işleminden farkı pek yok. motor içine falan zaten girmiyorlar. olur olmadık bir yerden gri renk çıkabilir. onun dışında gördükleri yerleri boyarlar. 1500 2000 liraya hallolur.
 
Normal boya fiyatı ne ise o fiyat dır. Renk değiştirme deyip de fiyat artıranlara kanmayın. İşlem sırası; Sulu zımpara + 5+1 Filler + Bazkat + Verniktir. Sizinkinde Bazkat boya farklı renk olacak. Eğer aracın rengi siyah olsa ve beyaza boyanması istense idi o zaman fark istenebilir. Ama bordadan griye fark istenmez.
 
Nasıl boyatacağına bağlı, eğer sadece renk değişimi olacak komple araç soyulmayacaksa 2000 e biter, renk değişimi için boyacı sadece fatura kesecek ve ek belgesi ile renk tespiti yapılıp ruhsata işlenecek! komple aracı soyarsan işin içine döşemeci, elektirkçi vs girecek ve masraf artacak, aracın durumunu gösteren resim ekler ve nasıl boyanacağını söylersen daha yakın bir rakam söylenebilir. Geçen bir arkadaş 500 e şahini dıştan boyattı :) başka biri 57 chevy i 10bine boyattı ama boya var boya var :)
 
Nasıl boyatacağına bağlı, eğer sadece renk değişimi olacak komple araç soyulmayacaksa 2000 e biter, renk değişimi için boyacı sadece fatura kesecek ve ek belgesi ile renk tespiti yapılıp ruhsata işlenecek! komple aracı soyarsan işin içine döşemeci, elektirkçi vs girecek ve masraf artacak, aracın durumunu gösteren resim ekler ve nasıl boyanacağını söylersen daha yakın bir rakam söylenebilir. Geçen bir arkadaş 500 e şahini dıştan boyattı :) başka biri 57 chevy i 10bine boyattı ama boya var boya var :)

Katılıyorum. Ancak Bordodan griye renk değişimi için boya sökmeye gerek yok. Bu arada boyacının kalitelisi önemli. Aldığım aracın marşpiyelinde atmalar olmuştu. Ben önceden oto boya eğitmeniydim Bu yüzden kendim boyadım. Önceki boyacı 1K plastik astar atmıştı. Ben boyayı söküp 2K plastik astarla boyadım. 10 numara oldu. Ama 1K plastik astar 35 tl. 2K Plastik astar 95 tl. Boyalarda da öyle. Sintaşın bazkat ve verniği var. Standox ve Sikkens'in de ürünleri var. İkisi arasında bazen 3 kat fiyat farkı var. Yani boyacının hangi malzemeyi kullandığı da önemli. İkinci önemli konuda; Sanayide bakıyorum da bazılarının bildiğin boş dükkanda boya atoyorlar. Bazılarının da boya kabinini var. Ben hayatta açık alanda yada dükkanda boya attırmam.
 
Katılıyorum. Ancak Bordodan griye renk değişimi için boya sökmeye gerek yok. Bu arada boyacının kalitelisi önemli. Aldığım aracın marşpiyelinde atmalar olmuştu. Ben önceden oto boya eğitmeniydim Bu yüzden kendim boyadım. Önceki boyacı 1K plastik astar atmıştı. Ben boyayı söküp 2K plastik astarla boyadım. 10 numara oldu. Ama 1K plastik astar 35 tl. 2K Plastik astar 95 tl. Boyalarda da öyle. Sintaşın bazkat ve verniği var. Standox ve Sikkens'in de ürünleri var. İkisi arasında bazen 3 kat fiyat farkı var. Yani boyacının hangi malzemeyi kullandığı da önemli. İkinci önemli konuda; Sanayide bakıyorum da bazılarının bildiğin boş dükkanda boya atoyorlar. Bazılarının da boya kabinini var. Ben hayatta açık alanda yada dükkanda boya attırmam.

Boyayı sökmeye gerek yok diyorsunuz da boya altındaki durumu bilmiyorsanız boyanın kazınması gerekir.
Boyacının tecrübesinin yanında boya kalitesi de önemli, sintaş la standoxu karşılaştıramazsınız bile.
Zemini ne kadar iyi hazırlarsanız boya o kadar kendini gösterir, eğer komple kazındıysa epoksi astar mutlaka atılmalıdır. Daha sonra macun ve astar işlemlerine geçilebilir.
Bahsettiğiniz kapalı fırınların her boyadan sonra temizliği yapılmalı ve filtreleri değiştirilmelidir. Ne yazıkki sanayide fırınlar temiz olmadığı için ha dükkanda boyamışsın ha fırında :)
 
Anlaşılan kaplatmak daha kolay olacak benim için desenize.
Boya bayağı külfetliymiş. :(
 
Boyayı sökmeye gerek yok diyorsunuz da boya altındaki durumu bilmiyorsanız boyanın kazınması gerekir.
Boyacının tecrübesinin yanında boya kalitesi de önemli, sintaş la standoxu karşılaştıramazsınız bile.
Zemini ne kadar iyi hazırlarsanız boya o kadar kendini gösterir, eğer komple kazındıysa epoksi astar mutlaka atılmalıdır. Daha sonra macun ve astar işlemlerine geçilebilir.
Bahsettiğiniz kapalı fırınların her boyadan sonra temizliği yapılmalı ve filtreleri değiştirilmelidir. Ne yazıkki sanayide fırınlar temiz olmadığı için ha dükkanda boyamışsın ha fırında :)
Sevgili arkadaşım, Boya kazımak basit bir iş değil. Zeminde paslanma gibi ciddi problemler olmadığı sürece hiçbir boyacı boyayı kazımaz yada kazımak istemez. Arkadaşımız boyayı problemden dolayı değilde daha çok rengini değiştirmek istediği için sormuş.
 
Geri
Üst