Arabayı yakacağım artık lütfen bakın

hawkeye

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
53
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
su eksiltme sorununu sonunda çözdüm saygı değer abilerim, kalorifer musluğundan kaçırıyormuş değiştirdiler çözüldü ancak hararet hala aynı yerde doksanın biraz üstünde duruyor kimisi termostat diyor kimisi normali bu diyor bi ustada egzozdan dedi ama hala çözüm bulabilmiş değilim su eksiltmese bile sağ paspas altı hala ıslak kalıyor
 

muto06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba vectra b aracım var mayıs ayında aldım ilk arabam oldu ki lanet ediyorum her gün hararet problemi vardı en sonunda conta yaktı çözemedik, conta değişti hala hararet 100 derecede duruyor fan açsa dahi. Birde sağ paspasın altı durmadan su oluyor nereden geldiğini çözemiyorum ön konsolu söküp baktım borularda hiçbir şey yoktu. Hararet problemi için fan kademelerine baktım termostatta da sorun çıkmadı yeni çalışıyordur dediler başka önerisi olan yok mu kocaman forumda iki sorun için

Kardeşim Vectra b alarak zaten yanmışsın yanacağın kadar arabayı yakmana gerek yok :) şaka bir yana burada ki hararet sorununu yaşamayan pek yok
herkes bir şekilde çözüm üretti,bizim çözümümüz radyatörü değiştirmek oldu
Şimdilik iyi bir sıkıntı yok
 

hawkeye

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
53
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
radyatör gm marka ama termostat yan sanayi olduğu için böyle yapıyor sanırım. Forumda ki çoğu kişi benden büyüktür ama bakın lütfen eğer dediğiniz gibi 100 derece hararet normal olsa bu arabalar conta yakmaz kesinlikle her ne olursa olsun dökümde olsa preste olsa her maddenin belirli bir ısıya kadar dayanıklılığı vardır. Allah korusun yarın öbür gün patlatırsınız motoru durduk yere yol yakınken çözüm üretmeye çalışın
 

muto06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
radyatör gm marka ama termostat yan sanayi olduğu için böyle yapıyor sanırım. Forumda ki çoğu kişi benden büyüktür ama bakın lütfen eğer dediğiniz gibi 100 derece hararet normal olsa bu arabalar conta yakmaz kesinlikle her ne olursa olsun dökümde olsa preste olsa her maddenin belirli bir ısıya kadar dayanıklılığı vardır. Allah korusun yarın öbür gün patlatırsınız motoru durduk yere yol yakınken çözüm üretmeye çalışın

ecotec denilen saçma bu sistem 97 derecede termostat açar, ısı artarsa radyator soğutması için fan açar, 102 derecede ikinci kademe fan devreye girer. tüm sistem fan musirine endeksli çalışır. termostat kapalı kalırsa ve/veya fan müşiri veri alamayıp fan açmazsa üst kapak silindir contasi cayır cayır yanar..

lpg gibi aşırı ısı üreten bir yakitla kullanıldığında ve herşey pamuk ipliğine bağlı seyrederken, illaki yağ tüketimi de artar.

tüm bu yüksek ısı muhabbetinin nedeni ise yakıt tuketiminin sıcak motorda düşük olmasıdır. yani ecotec motorda, üç kuruş kar için rekrefiye masrafı fena kaçar. o yüzden radyator, devirdaim su pompası, termostat ve hararet musirleri çok önem arzeder.
 
Son düzenleme:
Üst