Arabama Lpg taktırayım mı ?

gkozcan

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
101
Tepki puanı
4
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba dostlarım , Ben Adana'da oturuyorum , 2010 model 111. seri Astra sedan benzinli 1.6 manuel arabam var. Bu model arabalar biliyorsunuz çok yakıt yakıyor . Bu arabama Lpg kiti taktırma mı önerirmisiniz ?
!- Yakıt tasarrufu yapacağım derken , ileride Lpg kiti arabama arzu etmediğim sorunlar çıkarırmı ?
2- Eğer taktırmamı önerirseniz hangi tür kiti öneririsiniz , sıvı gaz sistemli olanlar uygun mu ?
3- Hangi marka taktırmak iyi ? Simit modeli arzu ediyorum .
4- Lpg taktırınca bayırlı yollarda klima açıkken arabamda bayılma artarmı ? Benzinli arabayla klima açıkken bayırlı yolda bayılma sorunum oluyor.
5- Lpg sisteminin Bana maliyeti ne kadar olacaktır ?
Saygılar.
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Bana göre hep söylediğim ve savunduğum bir konu var. Öncelikle LPG gaz sonuçta ve fabrikasyonu Honda daki gibi yapılmadığı için sonradan yapılan işlerde %70-%60 mutlak sorunlu oluyor. Hem aracın ömrünü yiyor hemde bazı işçilikler özellikle Anadolu’da kötü ve araç sürekli sorun yaratıyor. Ortalama maliyeti 4-5000 lira diye biliyorum ama buradaki önemli konu iyi bir usta ve iyi bir işçilik iyice araştırıp fiyat almalısınız avantaj sağlayalım derken bir sürü sorun ve masrafla karşılaşma ihtimali de var. Çekiş kısmında genel anlamda bir fark olmuyor gerekli ayarlar yapıldığında ama tabi ben taktırmadım daha önce hiç LPG Li araçta almadım o yüzde o konuda bişey diyemem ama benzinli araç aldıysanız öyle binmenizi tavsiye ederim 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve gkozcan

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Kitten ve markadan ziyade önemli olan ustanın işçiliğinin iyi olması.. Aynı motorlu (A16XER) Astra H kasa aracıma 10 binde bayisinde Lpg montajı yapıldı (Landirenzo) ve şimdi aracım 120 binde.. 6 sene boyunca Lpg kaynaklı ettiğim masrafları sayacak olursam;
-2018’de enjektör ve regülatörümüz değişti
-Motorda ise sadece bobinimi değiştirdim (o da dün oldu ve daha arıza çıkarmamışken uygun fiyata bulduğum Delphi marka ile değiştirelim dedim ama eski bobinimizin hala en az bi 10 bin daha gideri vardı daha ufak ufak atlamalara başlamıştı çünkü)

Bu arada dün bobinler değişirken subaplara kompresyon testi de yaptırdım uzun zamandır aklımdaydı aradan çıksın dedim, tek bir silindirim diğer silindirlere göre 1 bar düşük geldi ve hiç birinde öyle bir zayıflama yok (aracım arıza lambası yaktığı an LPG servisine gider ayarlarını tamamlatırım, LPG’nin filtre bakımlarını ve aracın kendi bakımlarını kesinlikle aksatmam)

Birinci sorunuzun cevabını bence yukarıda vermiş oldum :)

2/3- Sıvı gazdan ziyade normal kitler idealdir, fazladan bir ücret ödemenize gerek yok (ekstra takılan yağlamalı kite bile gerek yok her iki şekilde de kullanıyorum araçlarımı ve herhangi bir fark yok) Lovato ve Landirenzo kullandık Astra H araçlarımızda; ikisinin de sadece enjektör ve regülatörü belli bir süre sonra arıza verdi diğer parçaları halen değişmedi sıkıntısız devam ediyorlar ancak size tavsiyem Landirenzo’dan yana olur çünkü Lovato montajlı araçla aralarında performans farkı var (enjektörlerinden dolayı)

4- Eğer doğru montaj ve düzgün bir ayar (rahat edeyim derseniz ve de afr ayarı) yapıldığında performans farkı hissedilmez bile (ben hissetmiyorum mesela) bayılma sorununun çözümüne gelirsem aracınızda turbo bulunmadığı için düşük devirde araçlarımızın performansı bariz düşük evet ama bunun çözümü sadece aracı yüksek devirde kullanmaktan geçiyor, korkmayın gelsin 4000-5000 devre sonra görün nasıl da gidiyor :)

5- Bunu pek bilemiyorum çünkü yabancı kitler olduğu için fiyatları değişebiliyor, bunu markaya karar verdikten sonra düşünün ve eğer ben yerinizde olsam fiyat farkına bakmadan en iyi montajı yapan ustanın olduğu yere yaptırırım..

Umarım sorularınıza biraz da olsun çözüm bulabilmişimdir, saygılar, sevgiler...
 

gkozcan

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
101
Tepki puanı
4
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim . Bu bilgiler ışığında iyi ustayı bulmak bayağı zor olacak. Bu yüzden benzinliye devam etmek en mantıklısı olacak. Tüm dostlarıma sağlıklı günler dilerim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bu işte en büyük etkenlerden bir diğeri de aracı kullanma sıklığıdır. Ayda 500-600 km yol yapanlar için bence LPG ultra lüks bir şey.
 

Gorkem07

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
13 Eki 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
32
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Opel marka araçlar LPG uyumlu olduğunu söylemek pek doğru olmaz.

Lpg taktırdığınız aracınız ileride size açıcak sorunları öncelikle şöyle saymak isterim
1.Ateşleme bobini (benzin ile lpg nin yanma değerleri aynı olmadığı için ateşleme bobini bozuluyor)
2.subapların çeliğe dönmesi.(Subaplarınız çelik olmadığı için araç tekleme yapmaya başlıyor)
3.oksijen sensörü arızası. (İçeride sürekli motor lambasının yanmasına hazır olun bu sensörü 3 ayda bir değiştirerek lambayı söndürebilirsiniz söndürmez iseniz aracınızın yakıt tüketimi biraz artacaktır.)

şimdilik aklıma gelenler bunlar hocam.LPG nin size hiçbir artısı olmayacaktır inanın bana.

bu arada bu masraflar için minimum 15.000 tl yi gözden çıkarın.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkozcan

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,477
Tepki puanı
2,405
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Opel marka araçlar LPG uyumlu olduğunu söylemek pek doğru olmaz.

Lpg taktırdığınız aracınız ileride size açıcak sorunları öncelikle şöyle saymak isterim
1.Ateşleme bobini (benzin ile lpg nin yanma değerleri aynı olmadığı için ateşleme bobini bozuluyor)
2.subapların çeliğe dönmesi.(Subaplarınız çelik olmadığı için araç tekleme yapmaya başlıyor)
3.oksijen sensörü arızası. (İçeride sürekli motor lambasının yanmasına hazır olun bu sensörü 3 ayda bir değiştirerek lambayı söndürebilirsiniz söndürmez iseniz aracınızın yakıt tüketimi biraz artacaktır.)

şimdilik aklıma gelenler bunlar hocam.LPG nin size hiçbir artısı olmayacaktır inanın bana.

bu arada bu masraflar için minimum 15.000 tl yi gözden çıkarın.
Afr ayarı şart yoksa dediği gibi arkadaşımızın 2. Sensor yüksek ısıdan yanıyor afr ayarında sorun kalmaz
Ve su sistemiyle ilgili sorun çıkabiliyor afr ayarı olursa subap sorunu da olmayabilir tabi 4000 devirden sonra araç afr ayarında olsa benzine geçmeli öyle ayarların üst devirler subap yakıyor lpg de kim ne derse desin devir çevrilmez
 

gkozcan

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
101
Tepki puanı
4
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Opel marka araçlar LPG uyumlu olduğunu söylemek pek doğru olmaz.

Lpg taktırdığınız aracınız ileride size açıcak sorunları öncelikle şöyle saymak isterim
1.Ateşleme bobini (benzin ile lpg nin yanma değerleri aynı olmadığı için ateşleme bobini bozuluyor)
2.subapların çeliğe dönmesi.(Subaplarınız çelik olmadığı için araç tekleme yapmaya başlıyor)
3.oksijen sensörü arızası. (İçeride sürekli motor lambasının yanmasına hazır olun bu sensörü 3 ayda bir değiştirerek lambayı söndürebilirsiniz söndürmez iseniz aracınızın yakıt tüketimi biraz artacaktır.)

şimdilik aklıma gelenler bunlar hocam.LPG nin size hiçbir artısı olmayacaktır inanın bana.

bu arada bu masraflar için minimum 15.000 tl yi gözden çıkarın.
Söyledikleriniz yaşanmış tecrübe bunlar ziyadesiyle gözümü korkuttu. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
6,181
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
LPG işi biraz şans işi, ilk sahibi LPG taktırır 100 bin kilometre sorunsuz biner aracı bir başkası satın alır, arızadan kafasını kaldıramaz. Yukarda arkadaşların yazdığı gibi önce usta, sonrasında kit kalitesi gelecektir. Astra H LPG ile uyumlu veya uyumsuz diyemeyiz piyasada binlerce LPG ile gezen Astra H vardır diye düşünüyorum.
 

gkozcan

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
101
Tepki puanı
4
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İşin önemli konusu güvenlik , kullanılabilirlik ve ekonomiklik . İşin enteresan tarafı çevreci olmakta dünyamızın en büyük problemi . Ben premium modeller için yorum yapmıyorum , internette okuduğum kadarıyla ekonomik olma , çevreci olma özelliği baz alınırsa hybrid den sonra LPG li kullanım önerilen husus . Honda nın yaptığı gibi neden diğer markalarda abrikasyon olarak Lpg - benzin modelini opsiyon olarak sunmuyor. Zaten doğru dürüst bagaj hacmi olmayan arabalara sonradan Lpg tankı taktırarak kullanılamayan bagaja dönüşüyor. Ondan sonrada sübaplar , rolanti ayarı , afr ayarları dedikleriniz (sözüm meclisten dışarı çoluk çocuğun ayarıyla yapılıyor) şansa keder şekilde bilen veya bilmeyen usta ayarıyla yapılıyor. Acı ve çok acı olay. Saygılar .
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Üst