Araba selde kaldı

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
İyi akşamlar arkadaşlar, hafta içerisinde Ankara da sel felaketi oldu, benim yakın arkadaşımın aracı da otoparkta malesef suya gömülmüş, ta dikiz aynasına kadar su içerisinde kalmış, tavan döşemesi hariç araba komple su yemiş.
Malesef kasko yok, servise çektirip fiyat almış servis en az 30 bin tutar ama daha fazla da olabilir demiş, sanayide 15_20 bin e yaptırma planı var ama bu da az para değil, sonuçta sel yemiş araç kolay kolay iflah olmaz , elektronik arızası bitmez. 15 20 bin verip yine arabayı düzeltememek var. Konuyu foruma açayım dedim, belki farklı fikir sunan olur.
( Araç 2007 model toyota corolla sol, 130 binde.Malum sitede araçların fiyatı 45 50 arası . Toyota aracı opelim de sorduğum için kusura bakmayın moderatör arkadaşlar, kurallara aykırı bir durum varsa markayı silebilirim. )
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
İyi akşamlar arkadaşlar, hafta içerisinde Ankara da sel felaketi oldu, benim yakın arkadaşımın aracı da otoparkta malesef suya gömülmüş, ta dikiz aynasına kadar su içerisinde kalmış, tavan döşemesi hariç araba komple su yemiş.
Malesef kasko yok, servise çektirip fiyat almış servis en az 30 bin tutar ama daha fazla da olabilir demiş, sanayide 15_20 bin e yaptırma planı var ama bu da az para değil, sonuçta sel yemiş araç kolay kolay iflah olmaz , elektronik arızası bitmez. 15 20 bin verip yine arabayı düzeltememek var. Konuyu foruma açayım dedim, belki farklı fikir sunan olur.
( Araç 2007 model toyota corolla sol, 130 binde.Malum sitede araçların fiyatı 45 50 arası . Toyota aracı opelim de sorduğum için kusura bakmayın moderatör arkadaşlar, kurallara aykırı bir durum varsa markayı silebilirim. )

O aracın bütün elektronik donanımları su görmüş durumda. O kadar elektronik su gördükten sonra çok da işlevsel tamir edilemez. Dahası aracın normalde su görmeyen bütün mekanik parçaları da su gördü. Oralarda da illaki zamanla bunun sonuçları ortaya çıkacaktır ancak en büyük sorun elektronik parçalardan ortaya çıkacaktır. Kaskolu olsaymış iyi olurmuş, şimdi cepten ödeyince haliyle daha az masraf etme yolu seçilecek, bu durumda da akıbet ne olur bilmiyorum.
Uzun süre bilgisayar donanımı üzerine çalıştım, sistemin temel mantığı aynı. Alelade tamir ile o kartların sorunu çözülmez. Açıp kontak spreyi sıkacaklar hepsi bu. Bütün elektrik tesisatı su gördüğü için maalesef sürekli elektronik/elektriksel arıza yaşanması muhtemel. Çünkü kablolar çürümeye, soketler ve ek yerleri oksitlenmeye başlayacak.
Servisin verdiği fiyat teklifi ile özel tamircilerin verdiği fiyat teklifinin içeriğini muhakkak inceleyin. Sadece fiyatın daha düşük olması yanıltmasın sizi, ödenecek tutar kadar yapılacak onarımın içeriği de önemli.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Talihsizlik olmuş, geçmiş olsun.
Arabanın da km'si düşükmüş, muhtemelen kendi temiz kullandığı bir araba.

Açıkçası kendi karar verecek. Bu vesileyle yenilesem fena olmaz gibi bir niyeti varsa, 3-5 bakmayıp hasarlı haliyle zararına satabilir.

Ama vakit ve sanayide iş yaptıracak tanıdıkları varsa yetkili servisten daha uyguna yaptırılır. Sabır ve bolca zaman lazım, çıkmacıları dolaşarak epey parçayı ucuza bulma imkanı var.

Motor rektifiye istemese bile, yine de açılır. Hatta başlamışken rektifiye bile yapılabilir.

Elektrik kablo tesisat ve ECU çıkma bulunabilir. Değişmesi lazım.

Dış karosere çok bişey olmaz, detaylı bir temizlik yeter. Ama komple mekanik aksamı kontrol etmek, temizlemek lazım. Ön takım parçaları, rot kolları, viraj demir kauçukları, vs.

Arabanın içinin de koltuklar komple sökülüp, taban halısı kurutma temizlik, gerekirse değişmesi lazım.

Parça maliyetiyle beraber işçilik de önemli.
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Talihsizlik olmuş, geçmiş olsun.
Arabanın da km'si düşükmüş, muhtemelen kendi temiz kullandığı bir araba.

Açıkçası kendi karar verecek. Bu vesileyle yenilesem fena olmaz gibi bir niyeti varsa, 3-5 bakmayıp hasarlı haliyle zararına satabilir.

Ama vakit ve sanayide iş yaptıracak tanıdıkları varsa yetkili servisten daha uyguna yaptırılır. Sabır ve bolca zaman lazım, çıkmacıları dolaşarak epey parçayı ucuza bulma imkanı var.

Motor rektifiye istemese bile, yine de açılır. Hatta başlamışken rektifiye bile yapılabilir.

Elektrik kablo tesisat ve ECU çıkma bulunabilir. Değişmesi lazım.

Dış karosere çok bişey olmaz, detaylı bir temizlik yeter. Ama komple mekanik aksamı kontrol etmek, temizlemek lazım. Ön takım parçaları, rot kolları, viraj demir kauçukları, vs.

Arabanın içinin de koltuklar komple sökülüp, taban halısı kurutma temizlik, gerekirse değişmesi lazım.

Parça maliyetiyle beraber işçilik de önemli.

Bitmez ki hocam, şanzıman kontrol edilecek su aldı mı diye, airbagler nanaydır, direksiyon kutusuna bakılacak, vs, vs. Çok iş çıkar çok.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Talihsizlik olmuş, geçmiş olsun.
Arabanın da km'si düşükmüş, muhtemelen kendi temiz kullandığı bir araba.

Açıkçası kendi karar verecek. Bu vesileyle yenilesem fena olmaz gibi bir niyeti varsa, 3-5 bakmayıp hasarlı haliyle zararına satabilir.

Ama vakit ve sanayide iş yaptıracak tanıdıkları varsa yetkili servisten daha uyguna yaptırılır. Sabır ve bolca zaman lazım, çıkmacıları dolaşarak epey parçayı ucuza bulma imkanı var.

Motor rektifiye istemese bile, yine de açılır. Hatta başlamışken rektifiye bile yapılabilir.

Elektrik kablo tesisat ve ECU çıkma bulunabilir. Değişmesi lazım.

Dış karosere çok bişey olmaz, detaylı bir temizlik yeter. Ama komple mekanik aksamı kontrol etmek, temizlemek lazım. Ön takım parçaları, rot kolları, viraj demir kauçukları, vs.

Arabanın içinin de koltuklar komple sökülüp, taban halısı kurutma temizlik, gerekirse değişmesi lazım.

Parça maliyetiyle beraber işçilik de önemli.
O aracın bütün elektronik donanımları su görmüş durumda. O kadar elektronik su gördükten sonra çok da işlevsel tamir edilemez. Dahası aracın normalde su görmeyen bütün mekanik parçaları da su gördü. Oralarda da illaki zamanla bunun sonuçları ortaya çıkacaktır ancak en büyük sorun elektronik parçalardan ortaya çıkacaktır. Kaskolu olsaymış iyi olurmuş, şimdi cepten ödeyince haliyle daha az masraf etme yolu seçilecek, bu durumda da akıbet ne olur bilmiyorum.
Uzun süre bilgisayar donanımı üzerine çalıştım, sistemin temel mantığı aynı. Alelade tamir ile o kartların sorunu çözülmez. Açıp kontak spreyi sıkacaklar hepsi bu. Bütün elektrik tesisatı su gördüğü için maalesef sürekli elektronik/elektriksel arıza yaşanması muhtemel. Çünkü kablolar çürümeye, soketler ve ek yerleri oksitlenmeye başlayacak.
Servisin verdiği fiyat teklifi ile özel tamircilerin verdiği fiyat teklifinin içeriğini muhakkak inceleyin. Sadece fiyatın daha düşük olması yanıltmasın sizi, ödenecek tutar kadar yapılacak onarımın içeriği de önemli.


Arkadaşımla bugün konuştum, sanayide ustayla bugün marşa basıp çalıştırmayı denemişler, gösterge ışıkları filan yanmış çalışacak gibi olmuş ama çalışmamış. Motoru rektefiye etmeden kurtarırız demiş usta. 2000 oto kuaför istemiş, elektrikçi de tüm parçaları tek tek söker bakarım ama ön döşü açmadan ne kadar masraf çıkar bilemem demiş, koltuklar ve alt keçelerin temizliği için de 1500 e anlaşmış.
Sel yemiş aracın motoru rektefiye olmadan kurtarılır mı ? Ya da randıman alınır mı...
 
Üst