Sert konuşmaya, kimin ne bilip bilmediğine yorum yapmak yanlıştır. Biri yanıcı biri patlayıcıdır. Kapalı yerde bir sızıntı sırasında ortamda birikene çakmağı çakınca görürsün ne olacağını. Bence sen kimyayı birdaha araştır. Kimin bilip bilmediğimi tartışacak değilim. Kendi bildiğini yorumunu yazarsan daha iyi olur.
Ocakta meme vardır ve belirli bir akışkan hızıyla dışarı çıkan gazı kontrollü plarak alevlendirir. Sen o ocağı üfleyip 15 dakika söndür sonrada orda çakmağı bir çak görürsün yanıcı mı patlayıcı mı ? Kaç kişinin eli yüzü yandı böyle haberin var mı? kapalı ortamda biriken gaz bomba gibidir allah korusun miktar çoksa binayı bile indirir aşağıya. Gazın ne şakası olur nede iddası
Aracın deposundaki gaz, tüpler, eve gelen gaz sıkıştırılmış değil mi? yoksa haberimiz mi yok. Çoğu kişi10 seneyi doldurmuş deposunu değiştirmiyor, tüve gideceği zaman sızdırmazlık alıyor, arıza olduğunda bakıma götürüyor. Benzinli araçtan neden sızıntı kontrol istenmiyor? Lpg bu kadar güvenliyse aynı benzinli araç gibi neden işlem görmüyor? Vatandaş depodan yere damlayan benzini ağzında sigarayla bakarak kalıp sabun sürüyor bez sarıyor servise gidene kadar. O kadar kolaysa gaz sızıntısı olan araca niye kimse değil müdahale yaklaşmıyor? son aracım hariç öncekiler hep lpg li idi ve bende yıllarca bindim. Kontrolünü kendi güvenliğin için rutin yaptırırsan önlemini almış olursun. Yorum yapanları eleştirmek yerine başka bilgi, tecrübe varsa onu iletin.
S4 Mini'den Tapatalk ile Gönderildi.
Anlamadığınız nokta oldukça basit aslında. Depodaki gaz elbette sıkıştırılmış hatta sıvılaştırılmıştır basıncından dolayı. Depodan bir kaçak olsa o anda yaksan gaz bitene kadar yanar, patlamaz. Patlama için iki şart ateşlemeyi aldığı ortamda yüksek miktarda bulunması ve ateşlenmesidir. Patlamanın gerçekleşmesi basınç miktarıyla oratılıdır. Yani gaz kaçıp birikmiyorsa ortamda bir sorun yok. Yani arkadaşların dediği gibi kaçak olsa bile havalandırma menfezi koyarsınız iki tane. hepsi gaz kaçırsa yine birşey olmaz. Kaldı ki benzin buharına maruz kalmayın. öyle aman aman bir ateş istemez alevlenmek için. ve o da çok güzel patlar gerekli miktarda olsun yeter.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 12:32 ----------
Dediklerinin benle ilgisini bir çözebilsem iyi olacak da panpa, ben zaten LPG'nin daha güvenli olduğunu söylüyorum. Benzinli araba, olası kazada patlarken LPG tankı sızdırma valfinden gazı tısır tısır atar ve üzgün şekilde yakarak söner. Lise zamanımda LPG'ci çırağıydım, ver elime kiti karbüratörlü arabaya 1 saat içinde montaj yapayım, 1 saatte de gaz ayarını yapayım. Karbüratörlü LPG sistemleri çöptür ve son 10 yılda bu sistemleri geliştirmeye en ufak bir adım atıldığını duymadım, sonuçta ilkel bir sistem ve mikser gazı allaha emanet salıp geçiyor. Sıralı sistemler gibi gaz beyni ve sensörler falan yok yani, kara düzen anlatabiliyo muyum? Doğan değil de 100bin dolarlık 1967 mustang üzerine taksan bu lpg sistemini gözümde yine güvensiz bir sistemden öteye geçmez.
Mesela bu forumda LPG yüzünden her fırsatta yakınan [MENTION=30869]ndipi[/MENTION] nadir abimiz var, ben sanıyordum ki onun arabası sıralı sistem lpg ile çalışıyor, meğersem tek nokta KE-jetronik mekanik enjeksiyonluymuş arabası, o arabaya takılacak lpg sistemi de regülatörlü olan kara düzen sistem, gaz kelebeğinin oralardan verilip geçiyor o sistem de, bu yüzden en güzel yorumları ondan alabilirsiniz Şimdi hak verdim kendisine ne dese hakkı var...
dipnot : diğer arkadaşa yazmışınız zaten, sazanlama atladım, idare ediniz
Sorun değil kardeşim hiç atlamışlığımız yok değil Aynı fikirde olmadığımdan değil ama dile getirilişinden rahatsızım son derece. Karbüratörlü sistemi de sıralı sistemi de biliyorum. Mühendis olduğumdan son derece içindeyim olayın. Bugün ortalama bir avm nin otoparkındaki araçların yaklaşık % 40 ı LPG li. Bunlar personel araçları oluyor genellikle. Yani çok uzun süre kalanlar. (AVM yöneticiliği yaptığımdan biliyorum ) Yeterki çok absürd bir durum olmasın. havalandırma yeterli olacaktır.