anlayamadığım marş sorunu

libidox

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2004 astra njoy hb sahibiyim.bugün arabam güneşte kaldığı için gölgeye çekmek istediğimde kontağı çevirdim.Bütün uyarı ışıkları yanıyordu.ancak marşa bastığımda tık diye bi ses geldi ve başka hiç bir ses gelmedi.Aküm bitmiş sandım ama farlarım gayet normal yanıyordu.marş motorundan hiç bir kaçırma sesi gelmedi.Daha doğrusu kontağı çevirdiğimde sadece tık sesinden başka bir se gelmiyoru.Denedim bi kaç kez olmadı.Kaputu açtım kablolarla falan oynadım.daha sonra marş dinamosu olduğunu sandığım motorun alt kısımındaki bi yere hafifçe bi kaç kez vurdum ve kıvılcım çıktı.Daha sonra denedim çalıştı.Bu sorun hakkında yardımlarınızı bekliyorum.Memur olmam nedeniyle Anadoluda küçük bir ilçedeyim ve bulunduğum ilde Opel servisi yok.İlçede ise renault dışında başka arabadan anlayan bir tamirci yok.Bende arabadan hiç anlamıyorum.Yardımlarınızı ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.
Tşk Ederim
 

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
...

Şansa bak. 1 hafta önce başıma gelen problem. Aslında forumda marş konusunda geçen sorunların %90'ı bu anlattığınız sorunla ilgili.

Forumda en çok anlatılan ve benimde 1 hafta önce arabayla sıcakta 2 saat gezdikten sonra park etmem ve sonra çalıştırmak istememle sürekli hale gelen bir sorun başladı. Geziyorum, geliyorum, sıcakken araba marş basmıyor. Ama araba sabahları ve soğukken tık diye alıyordu hemen. Genelde marş ile yaşann sorun çevirdikten sonra içteki dişlilerin boşa dönmesi sesinin algılanması. Ama bende tık diyip duruyordu. 2 kez 3 kez bazen 5-6 kez çevirdikten sonra 3-5 sn beklemekle marş alıyordu. Ama yolda kalmaktan korktum. Geçmişte dişli yüzünden kuğu gibi arabayı itekleyerek çalıştırmıştık. Rezil olduk tabi millete :) Önce forumu araştırdım.

* Marş içindeki kömürün bitmesi
* Marş içindeki bir ısı müşürünün(galiba ismi buydu) arızalanmış olması ve bir şekilde hareket sistemini aşırı sıcak nedeniyle çalıştırmaması
* Marş dinamosunun arızalanması
* Dişlilerin sıyrılmış olması(Bu bizim sorunumuz değil tabi ki)
ve bunun gibi sorunlar. Tabi bunlar dışında ateşleme sisteminde olabilecek sorunları buraya katmadım. Buji, bobinler,...vs

Şimdi...
Marş motorunun komplesi 800 YTL. Marş dinamosu ise 330 YTL. Serviste tabi ki. Daha önce dişlilerle sorun yaşamıştım, 2008 model bi raraçtan çıkan dişli parçaları serviste benimkine takıldı. 100 milyona bağladık. Geçen gün ise kendimi müşür veya kömür gibi bir parça sorununa hazırlayıp gittim. Serviste "Fazla şartlanma kömüre sen, akü olur, buji olur, belli olmaz..." dediler ve kömürün 98 YTL, marş dinamosunun komplesinin ise 330 YTL olduğunu söylediler.

Nitekim arıza dinamoda çıktı ve şu anki ekonomiyle alamayacağımdan servisteki bir arkadaşıma sanayiden aldırdım yan sanayi olarak. 120 YTL+30 işçilik(ki işçilik normalde 2 saaatten 120YTL yapıyor. Onlara minnettarım!) ile 150'ye patladı bu sorun.

Umarım sizinki de fazla çetrefilli bir sorun değildir. Ama ihtimalleri bu şekilde sıralamış olayım ben. Geçmiş olsun.

PS: Ha unutmadan, kendizini marşa da fazla şartlamayın benim gibi. Çünkü buji, buji kabloları ve akü gibi envai şeyden oluyor meret. Akü'ye falan bakmadan, ölçtürmeden marşı araştırmaya girmemenizi de tavsiye ederim. Sorna buji değişecekken marşa tonla parayı vermemiş olursunuz. Burada servisçilerin tecrübesi ve insafı konuşacak doğal olarak.
 
Son düzenleme:

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
aracınız otomatik vites mi? belki viteste filan unutmuşunuzdur:D dalgınlıkla filan:D
 

oguz006

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2008
Mesajlar
427
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
kontağa baktırmayı denedinizmi? bazen kontaktaki arılzalar marş motoru arızası zannediliyor. tabi marştada arıza olabilir yada fişinde temassızlık vardır.
 

libidox

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sugibi verdiğin cvp için çok tşk ederim.dediğin gimi sorun marş dişlisende değil tahminimce çünkü kaçırma olmuyo kontağı çevirdiğimde sadece tık diyo kalıyordu.dün dinamoya hafifçe vurduktan sonra düzeldi.bugün tek basmada aldı.
şimidye kadar marşla alakalı hiç bi sorunum olmamıştı tek seferde alıyodu.sadece dün araba güneşte kalmıştı gölgeye çekmek istediğimde kontağı çevirdiğimdfe tık dedi kaldı.
dediğin gibi galiba ya kömürlerle alakalı yada bahsettiğin sıcaklık müşiri.sorun sıcakla alakalı çünkü.
Pazartesi servise götüreceğim başka bir ile (TOKAT).Tokat yatkili servisinde tanıdğı olan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.
 

libidox

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Marikan aracıom otomatik vites değil.
oguz006 dediğin gibi kontaktan da olabilir artık servise götürünce çıkacaktır.
Tokat yetkili servisin insafına ve tecrübesine kaldım.
Aküyü ölçtürdüm normal çıktı.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
kutup başlarına bakmanı önerırım gevsek veya oksıtlı olabılır. mars dınamosunun kablosu gvsek olabılır. 2004 model aracın normal sartlarda ne dınamosu bozulur nede kömuru bıter. ama bı arıza yunzunden zamanında sureklı marsa basılmıssa onlar etkı eder tabıkı.
 

libidox

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kutup başlarına bakmanı önerırım gevsek veya oksıtlı olabılır. mars dınamosunun kablosu gvsek olabılır. 2004 model aracın normal sartlarda ne dınamosu bozulur nede kömuru bıter. ama bı arıza yunzunden zamanında sureklı marsa basılmıssa onlar etkı eder tabıkı.


araba 6 aydır bende ve şimdiye kadar hiç böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.Kutup başlarına baktım oksitlenme ve gevşeklik sözkonusu değil en azından arabayı aldığım andan itibaren marşa yüklenmişliğim de yok.her zaman tek basışda alıyodu bu durumla karşılaştığımda bende çok şaşırmıştım.çünkü birden bire oldu.belkide dediğin gibi dinamo kablosundan olabilir
 

Navaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2004 astra njoy hb sahibiyim.bugün arabam güneşte kaldığı için gölgeye çekmek istediğimde kontağı çevirdim.Bütün uyarı ışıkları yanıyordu.ancak marşa bastığımda tık diye bi ses geldi ve başka hiç bir ses gelmedi.Aküm bitmiş sandım ama farlarım gayet normal yanıyordu.marş motorundan hiç bir kaçırma sesi gelmedi.Daha doğrusu kontağı çevirdiğimde sadece tık sesinden başka bir se gelmiyoru.Denedim bi kaç kez olmadı.Kaputu açtım kablolarla falan oynadım.daha sonra marş dinamosu olduğunu sandığım motorun alt kısımındaki bi yere hafifçe bi kaç kez vurdum ve kıvılcım çıktı.Daha sonra denedim çalıştı.Bu sorun hakkında yardımlarınızı bekliyorum.Memur olmam nedeniyle Anadoluda küçük bir ilçedeyim ve bulunduğum ilde Opel servisi yok.İlçede ise renault dışında başka arabadan anlayan bir tamirci yok.Bende arabadan hiç anlamıyorum.Yardımlarınızı ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.
Tşk Ederim

Aynı sorun bendede oldu. Hemen bi usta geldi ek aküyle arabayı çalıştırdık. Sanayiye gittik akümü ölçtü normal dedi sınra bida olmaz dedi ordan ayrıldım yarım saat sonra yine yaptı. Yoldan geçen bi arabayı durdurup ek kablolarla çalıştırdıktan sonra aynı ustaya gittim. Aküyü komple değiştirdik sorun ortadan kalktı, Akülerde zamanla hücreler arası bağlantılar kopabiliyormuş ve ölçüm normal çıkıyor ama akü istenen akımı veremiyor. Yani seninde akü değişim zamanın gelmiş olabilir.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
evet akudende olabılır ıcınden kopabılır ama arkadasının motorun neresıne vurup kıvılcım cıkardıgını anlayamadım
 
Üst