Ankara'da Vectra A için elektrikçi tavsiyesi lütfen

onur_vectra_a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2012
Mesajlar
145
Tepkime puanı
0
Puanları
0
1994 model 1.8 Vectra aracım var. 3 ay önce arka camlar elektrikliye çevrildi, hem önlere hem arkalara paspas aydınlatma yapıldı, kapı kartlarına orjinal reflektörlü aydınlatma takıldı. Bunların hepsini Kdz.Ereğli güvendiğim ve yıllardır gittiğim ustama yaptırdım.
Yıllık iznim bitti ve Ankara'ya döndüm.Bugüne kadarda bir sorun çıkmadı.
Bugün üzerinde işlem yapmak için kapı kartlarını söktüm. Kablolara elimi sürmemeye çalıştım fakat ne olduysa 30a lık cam sigortası attı ve camlar açık kaldı. Arka cam ısıtmanın 30a lık sigortasını taktım ve camları kaldırdım. Nerdeyse 5 dakka sonra taktığım sigortadan koku gelmeye başladı, çok ısındığından pense yardımı ile sigortayı söktüm. Camlar kapalı durumda ve sigortasıda takılı değil buna rağmen cam düğmesine bastığımda inilti gibi ses geliyor. Bu neden olur?
Kendi kontrollerimde sıyrılmış yada aşınmış kablo bulamadım. Sanırım kablonun biri araca değiyor ve kısa devre yaptırıyor. Öğlen 2 den beri kapıları kitli şekilde duruyor. Ne yaptıysam birşeyler oldu ve tesisatta sorun olduğu belli. Sizden ricam Ankara'da bu kasa araçlara aşina işinin ehli bir elektrikçi tavsiye etmeniz.

Bu şekilde bıraksam aracı bir sorun olur mu durduğu yerde? Haftaiçi yürüyerek işe gidiyorum önümüzdeki cumartesiye kadar böyle dursa benim için moral bozukluğundan başka sorun olmaz.
 
Ben olsam elektrik kontağına karşı (sigorta aksamı sağlıklı çalışmazsa yangın bile çıkabilir) mutlaka akünün kutup başını sökerdim.
 
Savaş abi, az önce çıktım dışarı ve artı kutup başını söktüm. Baktım tüm elektrik gitmiş. Aklıma takıldı eksi kutbu söksem daha mı iyiydi acaba?
 
öncelikle geçmiş olsun...
Savaş bey zaten en büyük önlemi söylemiş...
bu işleri yapacak usta bulmanız gerçekten çok zor... hiç bir usta bu işlerle uğraşmak istemez...Hele ki sizin tesisat oynanmış..
Şaşmaz da Ader otomotiv var... ben 4 yıldır oraya gidiyorum. bu yaz başı abimin 2000 model 1.6 slx tiposunun tüm sigorta paneli yandı... Çok şükür aracı kurtardık. 4 gün bu işi toparlayacak elektrikçi bulamadık. Tanıdık tanımadık kime sorsak elimde iş var dedi...
Ader otonun elektrik işlerini yapan arkadaş biraz zamana yayarak tesisatı yeniledi. 2-3 aydır bir sorun yaşamadık... İsterseniz bir gidin konuşun. Cumartesi giderseniz ben de öğleden sonra orada olurum. işim olsun olmasın uğrar bir çaylarını içerim...
size de tavsiye ederim
aslında en sağlıklısı bu işi yapan ustaya işi teslim etmek ama götürmeniz zor gibi...
saygılar
 
Savaş abi, az önce çıktım dışarı ve artı kutup başını söktüm. Baktım tüm elektrik gitmiş. Aklıma takıldı eksi kutbu söksem daha mı iyiydi acaba?

aküde önce eksi sonra artı sökülür, önce artı sonra eksi takılır. Direk artı sökmeyi önermeyiorlar neden bilmiyorum takarken önce eksiyi söküp öyle takın.

Artıyıda eksiyide sökseniz tüm elektrik gider onda fark etmez.
 
Savaş abi, az önce çıktım dışarı ve artı kutup başını söktüm. Baktım tüm elektrik gitmiş. Aklıma takıldı eksi kutbu söksem daha mı iyiydi acaba?

Hangisinin söküleceği o kadar önemli değil, yeter ki akünün kutup başları kaportaya yakın olmasın (kutup başları ile kaput arasında fazla boşluk yoksa, birisi kaputa oturduğunda kaporta akü kutup başlarına değerse sorun olur ama kutup başlarında koruyucu kapak veya ön kaputun altında koruyucu varsa sıkıntı olmaz).
 
aküde önce eksi sonra artı sökülür, önce artı sonra eksi takılır. Direk artı sökmeyi önermeyiorlar neden bilmiyorum takarken önce eksiyi söküp öyle takın.

Artıyıda eksiyide sökseniz tüm elektrik gider onda fark etmez.

Aracın kaportasına yani metal aksamına (-) elektrik verildiği için emniyet açısından önce eksi sökülür.
 
Kaçak var, kapıya veya camlara başka yerden akım gidiyor, akünüz biter. Aynı anda sigorta takıp camlara normal hattan da enerji verirseniz, kısa devre olur hali ile. kapı kartları saça falan değiyor, yada bi yerden dönüşüm alıyor. Bir elektrikci kolayca çözer.
 
Aracın kaportasına yani metal aksamına (-) elektrik verildiği için emniyet açısından önce eksi sökülür.

Savaş abi, Peki ben aracı ustaya götüreceğim zaman direk söktüğüm artıyı takıp arabayı çalıştırsam akü yada aracın tesisatı zarar görür mü? (aküyü ellemekten hep korkmuşumdur, başıma gelenlere bakın :) )
 
Kaçak var, kapıya veya camlara başka yerden akım gidiyor, akünüz biter. Aynı anda sigorta takıp camlara normal hattan da enerji verirseniz, kısa devre olur hali ile. kapı kartları saça falan değiyor, yada bi yerden dönüşüm alıyor. Bir elektrikci kolayca çözer.

Evet büyük ihtimalle ben kapı kartlarını sökerken arka camların düğmeleri biraz çekiştirmiş oldum. Birde bu sorundan sonra dün gece aküyü sökmeden fark ettim ki sürücü kapısını açtığımda iç aydınlatma yanmıyordu. Kapı butonunu söktüm ama gece karanlığında fenerle pek bir şey anlamadım her şey yerinde gibi görünüyordu. Daha fazla kurcalamasam direk elektrikçiye götürsem daha iyi olacak galiba :)
 
Geri
Üst