Ankara'da İnanılmaz Opel Servisi

Heavenguardian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
205
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhabalar;
Uzun zamandır işlerim münasebeti ile giremiyordum siteye ama geçen başımdan geçen olaydan sonra "Bunu kesinlikle paylaşmalıyım" dedim.

Geçen ay görev yaptığım Bolu ilinden çıkarak bir kurs için aynı zamanda memleketim olan Ankara iline geldim. Gelmişken 2006 Model Opel Astra H 1.4 twinport Essentia marka aracımın bir ay kadar önce kelepçe yerinden kesilen ve su kaçıran klima hortumunu değiştirmek için Ankara'nın İstanbul istikametinden girişinde şaşmaz'a yakın (OPAK servis'inden aldığım mesajlara binaen tekrar baktığım opel.com'daki haritaya ve sahibinden.com'da bulunan opis ikinci el ilanlarında gördüğüm kadarı ile) Opis Otomotiv'e girdim.

(Opak Opel'den çok özür diliyorum fakat ben zaten servisinizi değil Opel'in genelini kastederek yazmıştım ve "Bir Elin Beş Parmağı Bir Değil" diyerek konuyu son satırlarımda açmıştım. Baya tepki toplayacağıma eminim ama kusura bakmayın. Amacım karalamak değil, başımdan geçen durumu insanlarla paylaşmaktı. Bir kişi de demedi OPAK anayol üzerinde değil Ostim'de diye. Ankara'ya ilk geldiğimde OPAK'ı bularak servisine geleceğim. Umarım bu Opis'in üzerimde yarattığı olumsuz etkiyi kırarsınız da her fırsatta övdüğüm opel markasını tekrar sevmeme sebep olursunuz. İsim önemli değil ama siz eğer aracınızın servisine gitseniz ve benim başımdan geçenler sizin başınızdan geçse ne düşünürsünüz? Ayrıca bahse konu servisin OPAK olmadığını daha uygun bir şekilde belirtebilirdiniz. Nihayetinde 12 yıllık dediğiniz ustanız pert araca sağlam raporu vermiş. Sizin yerinizde olsam bu kadar iddialı olmazdım. Olabilir böyle şeyler, başları yoğundur, o sırada dalgınlardır deseniz daha babacan bir yaklaşım olurdu ve tarafınıza daha çok saygı uyandırırdı. Yine de haksızım ve tekrar özür diliyorum)

Girdiğimde ilk başta girişte bulunan ve ilk talebi alan yere yöneldim. Burada bir görevli bey duruyordu ve aracımı göstererek "Şu gördüğünüz kırmızı opelime klima hortumu lazım" dedim. Arabama baktı ve o opelin hangi modeli diye sordu gayet şaşkın gözlerle ve ben de aynı şaşkınlıkla 2006 Opel Astra 1.4 H Essentia dedim. Ardından ikinci bomba soru geldi: " 1.4 dizel mi?" Dumur olmuştum o anda ve arkadaşın sorusuna soru ile cevap verdim: "Opel'in bildiğiniz bir aracında 1.4 dizel motoru var mı" ve tekrar küstah bir cevap geldi: "Yok mu"

Neyse dedim beni parça kısmına yönlendirebilir misiniz diye sordum ve alt kata inmemi söyledi. Tamam dedim ve indim. Burada bulunan parça görevlisine aracımın marka ve modelini söyledim cevap korkunçtu. "1.4 dizel mi?"... Yaa çıldıracağım, "Siz Opel'de mi çalışıyorsunuz" diye sordum artık. Beyefendi beyefendiliğine yakışmayacak bir bilgiçlikle "Tabi ki" dedi ve 1.4 dizel motor var mı yok mu diye bana sordu. Neyse dedim aracı anladınız. Bana ihtiyacım olan klima hortumunu verir misiniz dedim. İçeride herkes birbirine baktı ve görevli bey bana dönerek "Klima hortumu ne? Öyle bir parça mı var?" dedi. Afallladım. Acaba ben de mi sıkıntı var diye düşündüm. Israr ettim tabi ki ve anlatmaya çalıştım. Nere ile nereyi bağladığını falan izah ettim. Kalınlığından ve uzunluğundan bahsettim. Olmadı. Kar etmedi ve beni tekrar yukarı gönderdi.

Burada durumu söyledim, fazla uzatmak istemiyorum, beni tekrar aşağı gönderdi ve ben tekrar parçacı ile savaş verdim ama mağlup çıktım. Tekrar yukarı gönderdi beni ve yukarı çıktım. Buradan bu sefer beni usta başına gönderdiler ve ben o sevinçle koşarak servis kısmındaki ustabaşına gittim.

Güler yüzle konuyu anlatmaya başladım ki yine beynimden vurulmuşa döndüm. O efsane soru: "1.4 dizel mi?" Çıldırmaya ramak kaldı, yüzüm düştü, elim ayağım boşaldı. Her yerde her fırsatta övdüğüm, arabamı satsam ancak yeni bir opel için satarım dediğim bu güçlü markanın servisi daha baktığı markanın motor seçeneklerini bilmiyordu. Motor koduna kadar kendisine söylememe rağmen işin içinden çıkamadı. Neyse arabayı anlattıktan sonra klima hortumundan bahsettim. "O ne?" dedi bana yine ve ben yine anlatmak için uğraşmaya başladım. Anlamadı... Sonra bana daha 20 m öteden 1.6 enjoy olduğunu anladığım astrayı göstererek "Şu arabanın üzerinde gösterir misin?" dedi? Ben de cevaben "Gösteririm ama parça boyutu aynı olmayacaktır, en nihayetinde biri 1.4 biri 1.6 iki farklı motor ve parçaların dizilimi farklı. Bu aracınki benimkine uymayabilir" dedim. "Olsun göster sen" dedi. Parçayı buldum ve gösterdiğimde "Haaa o klima hortumu mu? Onun değişmesi için arabın en az bir gün yatması lazım" cevabını aldım. Bundan sonra verdiğim cevaplar tamamen bilinç dışı, ilkel güdülerimleydi. O kadar sinirlendim ki aslında kendime hakim bile olmak istemiyordum. Ama tabi saygıyı elden bırakmadan hafif sinirli normal bi ses tonu ile " Size arabamı çok sevdiğim ve bulunduğum ilde opel servisi olmadığı için geldim, fakat siz benim bile bir pense ile 10 dk içinde değiştireceğim bir parçayı en az bir günde değiştireceğinizi söylüyorsunuz ki zaten benim zamanım yok ve sizden sadece ben parçayı istiyorum, buradan çıkıp sanayiye gitsem bile 5 dakikada değiştirirler ama ondan sonra siz nasıl benim yüzüme bakacaksınız" dedim ve "Tamam teşekkür ederim, eğer ben de mesleğimi sizin gibi yapsam yollarda perişan olursunuz" dedim ve yukarı çıktım. Bir şikayet dilekçesi yazdım ve opelin kutusuna attım. Fakat ciddiye alınmadı ki bir aydır arayan olmadı.

Konudan ne anlarsanız onu anlayın, tabi ki bir elin beş parmağı bir değil ama bu opel'in denetlemesi dahilinde olan bir servis için üzücü bir durum. saygılarımla.
 
Son düzenleme:
peki arabanız neydi? 1.4 dizel mi?

hahahaha... şaka şaka:)
 
ee normaaaal dersem bır daha beynınden vurulmusa donermısın??? bu arada aracın dızelmı :D
 
vallahi hic sasirmadim:D gecen yil yaz tatilinde Türkiyedeydim uzatmadan anlativereyim konya civarinda sarz dinomom bozuldu opel servisi 3 gün arabanin yatacagini ve 1000 lira tutacagini söyledi, konyada tatilde olan bir tanidik araciligiyla sanayide 180 liraya 2 saatte yaptirdim 20 lirada bahsis verdim 200lira. gercekten opel servislerinin durumu icler acisi.
 
öncelikle geçmiş olsun...ben de ne zaman yetkili servise gitsem benzer bir sinir bozukluğuyla ayrılıyorum servisten....hatta en son gittiğimde siz yetkili iseniz ben de bu Türkçe den anlamıyorum dedim..
benim başıma gelen olay..aracımı götürdüm....bölüm sorumlusu geldi,,aracım sesli çalışıyor ve sorun olabilir dedim...bir kaç aracı çalıştırıp stop ettikten sonra bişey yok gayet normal dedi...ısrarla maliyeti 80tl olmasına rağmen aracımı kontrol etmeleri gerektiğini söyledim...ama uzun uğraşlar ve bekleyişler sonunda ustabaşı geldi ve baktı araca: evet araç tekliyor bakalım dedi ve aracı bırakıp gittim ertesi gün..enjektörlerde sıkıntı var revizyon yapacağız bişey kalmayacak dediler ve yaklaşık 800tl hesap çıkardılar ben de tamam deyip yaptırdım...ama o da ne bir sonraki gün arızanın devam ettiğini üst kapağı açıp baktıktan sonra sorunun ne olduğunu söyleyebileceklerini belirtiiler bu iş için de 1500tl den kapıyı açıp maliyetin artacağını söylediler....ben de bağırıp çağırarak varsayalım 1500tl verdim ve yaptırdım sonrasında aynı şekilde yine olmadı buna bakacağız.şu parça değişecek demeyeceğinizi garanti ediyor musunuz dedim...ve işin arabanın ederini servise bakım ücreti olarak ödemeye doğru zincir halinde gittiğini fark ettim...ve eğer yetkili olsanız sorunun ne olduğunu bilir ve ona göre teşhis koyardınız diyerek servisten moral bozukluğuyla ayrıldım...bir gün sonra memnun olup olmadığımı sormak için arayan opel yetkilisi bayana da sorunu anlattım ve bu servislerin neden güvenilir olamadığı ve işlerini iyi yapıp yapmadıklarını...ve gerçekten YETKİLİ olup olmadıklarını araştırmalarını tavsiye ettim..başka bir servise gittiğimde aracımda bişey olmadığı ve aracın normal çalıştığı söylendi....sanayide ustaya götürdüm ve araç normal çalışıyor dedi...en son gittiğim özel opel servisinde de motorla ilgili bir sıkıntı yok dediler..."
sonuç olarak servise gidip işini bilmeyen insanlara dünyalar kadar para vereceğime kendim parçaları satın alıp işini bilen ustalara tamir ettiririm ve kazıklanıp da moralimin sıfır olmasından iyidir...Ben opeli yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum ve en kötü yanının özellikle YETKİLİ servisler olduğunu 4 farklı Yetkili servise giderek gördüm...sırf bu sebepten dolayı aracımı değiştirmeyi bile düşündüm..
 
Son düzenleme:
Durum içler acısı :(Adınıza ve opel adına üzüldüm yetkili servis böyle yaparsa işimiz var...

Kendi açımdan ise şöyle özetleyeyim,opel almamdaki en büyük etken yetkili servis oldu,çevremdekilerin övgüleriyle opel aldım ve aldığımdan beri opel yetkili servisden gayet memnunum.Ustalarının kalitesi,işgüzar olmayışları,ve uygun fiyatları beni gayet memnun etti.Bir daha ki aracım yine opel olucak,tek nedeni ise Gaziantep Yetkili opel servisidir.O kadar memnunum yetkili servisden.
 
Öyle servisler varsa ne mutlu size. Bolu'da zaten servis yok ama ekip oto diye bi özel servis var cidden güzel iş yapıyorlar ve çok pratikler. Hortumu da oraya getirttim.
 
opak opel iyidir aslinda ama bir yanlis anlasilma olmus her halde, sahipleri foruma uye aslinda... sasirdim
 
opak opel iyidir aslinda ama bir yanlis anlasilma olmus her halde, sahipleri foruma uye aslinda... sasirdim

valla kusura bakmayın ama servıste karsılasılan 4 kısı de 1.4 arac ıcın dızelmı sorusunu soruyorsa acsınlar opel arıhını, arabalarını, motor cesıtlerını calısma prensıplerını ve parcalarını bastan okusunlar calıssınlar.boyle bır servıs olabılırmı yaa.
--aracım 1.4 astra twinport
--g kasamı aracınız
--yok degıl h kasa
--- hımm dızel mı pekı
--yok degıl benzınlı
--comfort serısımı
--yok beyefendı o dedıgınız wv de oluyor
.
.
.
. uzar gıder bu muhabbet boyle.yuh derım baska bır sey demem
 
Geri
Üst