Ayrıca Efeye katılmadan edemeyecegım bende dış ticaretçiyim...
Lojistik maliyetin uluslararası ticarette olmaması gibi bir kavram söz konusu bile olamaz.
Tabiki var ama genellikle Efe ninde söylediği gibi araçlar için özel gemi çeşitleri vardır sadece gemi taşırlar ve bir kerede 500 ila 1500 arası kapasiteye kadarda taşıyanları vardır.( Car vessel and Ro-Ro gibi.)
Hatta Lojistik maliyetler ciddi anlamda genel maliyetlerde yeri gelir üretim bandını ve vergileri dahi geçebilir.
Şu anda ortalama şartlarda bize yakın olmasına rağmen Hindistandan posta kargosu(en ucuz yöntemdir) ile bir kutu (yaklaşık 2.5 kg) 30-35 dolar civarına gelmektedir.Hava kargosu en pahalı yöntemdir ve ciddi maliyetleri söz konusudur en ucuz taşıma yolu her zaman deniz yoludur ama Melih'in bahsettiği uçak kargosu ile bir aracı getirmek ciddi yüklü bir maliyet bu yüzdendirki her ne marka olursa olsun siparişiniz sonucunda minimum 20 günde elinize ulaşır. (Almanyadan gelen Opellerde yaklaşık 14 gün sefer yapar.) İndirme-Yükleme giriş çıkış işlemler ive ara nakliyeler sonucu bu zaman dilimi uzayabilir.