Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Forumlarda ve servislerde astra kullanıcılarının ortak şikayeti akü problemi.Herkesin şikayet ettiği konu bu.ister 50lik ister 75lik olsun fark etmiyor.bu araca akü dayanmıyor.Bence Problem akülerde değil.Evet yanlış duymadınız akülerde değil.problem araçlarda.araç çalışmadan önce aküye çok fazla yükleniyor.örnek olarak:camlar açıkken kapattıgımızda sadece aküden kullanıyor.ya da gündüz farlarının olması akünün kendini şarj etmesini kısıtlıyor.ya da aracın içindeki yol bilgisayarı,radyo sistemi ve düğmelerin ışıkları..bunların hepsi araç çalışmadan yanabiliyor.yani bizim araç bir anda aküye çok fazla yükleniyor.Bence sorun bu.Ne kadar iyi akülere sövsek de bizim aracımız bir akü canavarı.Circuit Theory ve Semiconductor Devices dersleri yalan söylemiyorsa benim tezim bu  :D.sizce de sorun bu olabilir mi?
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

sallierim link' Alıntı:
Forumlarda ve servislerde astra kullanıcılarının ortak şikayeti akü problemi.Herkesin şikayet ettiği konu bu.ister 50lik ister 75lik olsun fark etmiyor.bu araca akü dayanmıyor.Bence Problem akülerde değil.Evet yanlış duymadınız akülerde değil.problem araçlarda.araç çalışmadan önce aküye çok fazla yükleniyor.örnek olarak:camlar açıkken kapattıgımızda sadece aküden kullanıyor.ya da gündüz farlarının olması akünün kendini şarj etmesini kısıtlıyor.ya da aracın içindeki yol bilgisayarı,radyo sistemi ve düğmelerin ışıkları..bunların hepsi araç çalışmadan yanabiliyor.yani bizim araç bir anda aküye çok fazla yükleniyor.Bence sorun bu.Ne kadar iyi akülere sövsek de bizim aracımız bir akü canavarı.Circuit Theory ve Semiconductor Devices dersleri yalan söylemiyorsa benim tezim bu  :D.sizce de sorun bu olabilir mi?

Akü konularını dikkatli takip etseydiniz böyle bir varsayım geliştirmezdiniz. O kadar akü sorunu yaşayan insan aküleri değiştikten sonra hiçbir sorun yaşamadı. En azından ben 1.5 yıldır yeni akü ile tek sıkıntı yaşamadım. Yani teziniz boşa çıkıyor. Araçlar akü canavarı falan değil. Söylediğiniz donanımların çok daha fazlasını barındıran araçlar var. Bahsettiğiniz dersleri bu kadar alt seviyeye indirgeyerek tez geliştirdiğinizde o araçların yani genelin de aynı sıkıntıları yaşamasını gözardı edemezsiniz ki hangi bmw, audi veya mercedes de böyle toplu sıkıntı gördünüz. Burada tek sıkıntı belli bir parti üretim olan akülerin hatalı olması o kadar.
 

attalos07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

bu saydığınız özellikler bütün araçlarda var neden onlarda böyle bir sıkıntı olmuyor araçlarımız akü canavarı falan değil arkadasında dediği gibi bazı akülerde problem yasandı ve değişti bu akü işi tamamen sansa değer bir sey oldu.ben aracımda hiç böyle bir sıkıntı yasamadım teyipde dınledım farlarıda yanık bıraktım camalarıda açtım kapadım :).yanlış bir varsayım
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

eketen link' Alıntı:
Akü konularını dikkatli takip etseydiniz böyle bir varsayım geliştirmezdiniz. O kadar akü sorunu yaşayan insan aküleri değiştikten sonra hiçbir sorun yaşamadı. En azından ben 1.5 yıldır yeni akü ile tek sıkıntı yaşamadım. Yani teziniz boşa çıkıyor. Araçlar akü canavarı falan değil. Söylediğiniz donanımların çok daha fazlasını barındıran araçlar var. Bahsettiğiniz dersleri bu kadar alt seviyeye indirgeyerek tez geliştirdiğinizde o araçların yani genelin de aynı sıkıntıları yaşamasını gözardı edemezsiniz ki hangi bmw, audi veya mercedes de böyle toplu sıkıntı gördünüz. Burada tek sıkıntı belli bir parti üretim olan akülerin hatalı olması o kadar.
Evet haklı olabilirsiniz.BMW audi gibi marka araçlarda bu özelliklerin çok daha fazla oldugu aşikar.Elektrik sistemini sadece aküye indirgemek yanlıştır.eğer irdelersek kullanılan kablolardan kaynaklı sorun bile olabilir.ya da yanlış direnç kullanımı ya da yanlış elektronik yazılım kullanımı olabilir.hatta kablolar eğer fazla ısınıyorsa fazla enerji kaybı yapıp güç yitiriyor bile olabilir.yani birçok şeyden kaynaklı olabilir.Akü de bunlardan biri tabiki.İlla benim düşüncem doğru demedim zaten sadece bir düşünce ortaya attım.GM o aküleri GMC Cadillac Chevrolet gibi araçlarında da kullanıyor.onlarda böyle bir sıkıntı oldugunu pek duymadım.Bu nedenle sorunun araçtan kaynaklanabileceğini düşündüm.dediğim gibi sadece bir varsayım..
 

Djfree

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Re: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

akuyu degistireli 1 sene oldu.simdiye kadar calismamazlik yapmadi fakat farlarda kisilma hala devam ediyor.


Sent from my Blackberry Playbook Tablet using Tapatalk
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Re: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

Djfree link' Alıntı:
akuyu degistireli 1 sene oldu.simdiye kadar calismamazlik yapmadi fakat farlarda kisilma hala devam ediyor.


Sent from my Blackberry Playbook Tablet using Tapatalk
bu da sorunun arabadan kaynaklı bir problem olabileceğini gösteriyor
 

nuralk341

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

benim aracim 1 yillik. aku ile ilgili sorun yasamadim. ama farlardaki kasilma aldigimdan beri var.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Re: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

sallierim link' Alıntı:
bu da sorunun arabadan kaynaklı bir problem olabileceğini gösteriyor


Arkadaşım gözardı ettiğin olay akü değişiminden sonra kimsenin tekrar aynı sıkıntıları yaşamadığı. Bir sürü etken sıralarken hep atladığın yeni aküde bu varsayımların neden gerçekleşmediği. Kısılma ise tamamen farklı bir olay ve sadece astra ya özgü değil. Pug, citroen, renault, saab gibi çok çeşitli araçlarda bizzat gördüğüm bir durum. Benim aracımda akü sorunu başlamadan yani ilk haftasında direksiyonu çevirirken iç ışıklarda ciddi kısılma meydana geliyordu. Akü patlak verip yenisi takıldıktan sonra diğer sıkıntılarla birlikte bu da geçti. Benim aküm değişeli 1.5 yıl oldu ve sorun yok. Esas hareket etmen gereken nokta bu. GMC Cadillac ı düşünene kadar bütün astra larda dahi yok bu sıkıntı. Bu belli bir üretim akülerin patlak vermesi. İnatla başka sıkıntı sorun aramanın anlamı alemi yok. Çünkü dert sadece akülerin hatalı olması.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

attalos07 link' Alıntı:
bu saydığınız özellikler bütün araçlarda var neden onlarda böyle bir sıkıntı olmuyor araçlarımız akü canavarı falan değil arkadasında dediği gibi bazı akülerde problem yasandı ve değişti bu akü işi tamamen sansa değer bir sey oldu.ben aracımda hiç böyle bir sıkıntı yasamadım teyipde dınledım farlarıda yanık bıraktım camalarıda açtım kapadım :).yanlış bir varsayım

Aynen. Ben ilk ayının içinde yaşadım. Temmuz gibi. Ne araç dururken camları kurcaladım ne radyo cd dinledim. Bir gece güzelce bıraktım. Ertesi gün tık yok. Üstelik takviye ile çalışan araç kaç saat sonra bile düzelmedi. Araçtan kaynaklı akü bitirme sorunu olsa akü kendini topladıktan sonra en kötü ihtimalde bir müddet sıkıntı olmaz. Ama o akü araç çalışırken bile saçmalıyordu. Yani kendisi bozuktu ve bir ton saçmalık akünün değişmesi ile anında yok oldu. Bu herkeste böyle. O yüzden daha fazla buzağı aramanın gereği yok. :)
 

tosssbaa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2011
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Akülerle İlgili Farklı Bir bakış Açısı

Akülerimiz BOZUK 6 saat şarjda kalan akü şarjı kesildiği an 12.7V a düşüyorsa bu akü bozuktur. Araca bağlıyken alternatör 14.1V ile aküyü şarj edebiliyorken motoru durdurduğun anda akü 12.7V değerine düşüyorsa bu aküde bozuktur. 1.5 yıl sonra GM bu aküyü garantiden değişimi kabul ediyorsa bu akü kesinlikle bozuktur. Bizim araçlarımızda bunun dışında hiçbir problem olduğunu düşünmüyorum. Başta AKÜ seçimi yapılırken 2011 versiyonda(50A) aküler biraz küçük seçilmiş şimdi değiştirirken 60A takıyorlar.
 
Üst