akü takviye

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
2 yıldır hiç duraksız geçerim çukurdan tümsekden, problem olmayınca ustama götürdüm yav şuna bak elbet bi yerini bişi yapmışımdır diye. abi şahane dedi. demez olaydı 1 aydır ön takımda sorun var. balanscıya gittim. salıncak takozları dedi. gene z rotlardan yırttık.
ama ustama güvenim azaldı.

zaten ön takımda ilk z rotlar patliyo. ustalarında çoğu deneme yanılma yapıyo. olmayınca abi bide salıncağa bakalım aaa salıncak patlamış abii olmadımı aabi direksiyon kutusu motor kulağı derken komple ne va ne yok değişiyon adamın birisine diyosun usta bide mafsalı sıksan sanki ordan geliyo bi yeri sıkıyo anaaa 2 yıllık ses gidiyo :) arada gereken gerekmeyen değişiyo olan paraya zamana oluyor... aslında yetkili servis en iyisi ama sonuçta sıkıyosa yapmasınlar sıkıyosa hatalı parça değişsinler arabamda ama ustaya ya sen acıyon yada adam yüzsüz çıkıyo. bu piyasada 2. el parçayı sıfır diye takan arkadaş tavsiyesi ustalarıda gördümya 40 50 tl için ayıptır yazıktır yaaa....
en iyisi kendin yapabildiğini yap yapamadığınıda al parçayı ustana başında dur ama mutlaka nazın geçen usta bul yaptır...
 

alper a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
1,184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
abi Naptın Xenonları oldumu ??
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
sis yanmıyo alper far yanıyo. elektrikçiye bidaha gitmiycem gerzek herifler baştansavma yapıyorlar. kendim uğraşacam yapıcam.
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel açıklamışsın gene Özkan bir ilave vurdurmaya mecbur kalırsanız yada iterek çalıştırma diyelim fesatlar çıkabilir aradan:) iterek çalıştırırken vitesi 2 de değilde 3 de tutarsanız ve arabanın biraz hızlanmasına imkan varsa araba daha yumuşak çalışır problem riski azalır. mümkünse 1. ve geri viteste iterek çalıştırmayın

saol Zafer abi haklısın evet hiç olamayacak yerde kalınırsa mecbur vurdurup çalıştıracaksın tabi çekiçi çağırmamak şartıyla :) dediğin gibi 3 de daha rahat çalışabilir benzinli araç için değilde dizel motor için 3 de çalıştırmak mantıklı ancak düz yoldada 3 le vurdurmak zor olur en ideali 2 diyelim tabi işi bilen birinin yapması lazım :) hadi kolay gelsin sanada abi.
 

kamuran66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Elektronik araçlarda takviye atmak isterseniz bunun bir kaç kuralı var eski şahin doğan gibi tak takviyeyi çalıştır motoru sök kabloları değil. eğer akü tüm boş ise:1. aküyü yerinden çıkarıp şarja bağlamalısınız. ( en garanti yol) 2. Takviye atılacak ise; diğer aracın çalışması önemli değil, takviye kablolarını akünün +'sı diğer akünün +'sına akünün -'si diğer akünün _ değil!!!!!!!! motorun üzerinde şaseye takılır. 3. aküsü bitmiş araç bağlatı sağlandıktan sonra çalıştırılır ve kesinlikle aküsü boş araçta bulunan takviye kablosu aküden sökülmezzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!4. bir müddet araç takviye halinde iken çaıştırılır. ( akü motoru 1-2 kez marş yapacak kadar) 5. Aküsü boş olan araç STOP edilir. 6. Motor stop edldikten sonra takviye kabloları sökülür. 7. Aküsü boş olan araç kendi aküsü ile çalıştırılır ve akünün dolması için mümkünse hiç bir alıcı çalıştırılmaz. neden boş olan akü motor çalışırken akü takviye kabloları sökülmez? cevap: Eğer araçta ABS, Airbag gibi elektronik aksam var ise akü boş iken takviye kablosu sökülürse boş aküyü doldurmak için alternatörün gelrilimi aniden yükselir ve yük gerilimden ECU lar zarar görebilir. CAN BUS iletişim sistemli araçlarda akünün kutup başı bile sökülüp takılırken kıvılcım çıkartaçak şekilde sökülüp takılması bile tavsiye edilmez.
 
Üst