akü takviye

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
.
zafer 2,5 lukdan varsa 3-4 kat bağla en az, ama mutlaka sıcaklığını kontrol et. sonra c3 çalıştır 5-10 dk şarz etsin, sonra marş bas. marşdan sonra hemen kabloları ayır. kabloların asıl ısınma olayı tam marş yaparken olucak. 5-10 dk şarz etmemiz burda işe yarıcak çünki amperi az çekecek kablodan.
bu konuda soru sorma geceleri rahat uyuyum.
tüm arkadaşlara fikirleri için teşekkürler..
sağol polat sen rahat uyu sormam:) bu arada kabloyu sadece 2 kat yapabildim. yakında 1 elektrikçi vardı ondada antigron3x15 kablo vardı ama kısaydı biraz soy ekle falan uğraşamadım. tam o anda kaputun kopan çekme telini yaptırdığım çelik tencere bile parlatan bisiklet tamircisi aklıma geldi. arabada zaten onun kapıda yatıyodu. adam farketmiş farları ama beni bulamamış. onda takviye aküde varmış taktı 2 3 denemede aldı marşı. bende ince kabloydu erirdi eriyip bide şasi alır ortamı yakardı stresinden kurtuldum:)
biraz gezdim kapadım bastı bakalım yarın sabah ne olacak... yarın akşam bide c3 ü muayeneye götüreceğim. hareketli bir gün olacak. onunda sis sönmüş gene bi temassızlık var sağ farda arada sönüyo balast çıkışı gevşek hsonu kendim söküp yapsammı acaba elektrikçi b*kunu çıkardı bi işi temiz yapamıyolar arabayı elletmeye tiksindim yaaa... adam ... bohçası gibi balastları kabloları atmış farın arkasına tabi gevşer adam gibi sarıp bantlasana... bak benim uykum kaçcak şimdi polat. bi düzgün temiz adam yok piyasada en iyisi kendin yapmak hem zevklide becerebilecekmiyiz bakalım:)
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ZAfer abi alemsin he :) sislerde genelde h3 kullanılıyor sis ten dolayıda şasi alamıyor yada temasızlık yapıyor ampülü patlatabiliyor aynı olay farlar için geçerli h4 yada h7 dir ampül ama sen balast dediğine göre zenon var :) ama abi farlar açıkken balastlara değme horon tepebilirsin . Bu arada ampüllerde sorun varsa gidip gelme yapabilir tabi aynı sorun balast içinde geçerli.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ZAfer abi alemsin he :) sislerde genelde h3 kullanılıyor sis ten dolayıda şasi alamıyor yada temasızlık yapıyor ampülü patlatabiliyor aynı olay farlar için geçerli h4 yada h7 dir ampül ama sen balast dediğine göre zenon var :) ama abi farlar açıkken balastlara değme horon tepebilirsin . Bu arada ampüllerde sorun varsa gidip gelme yapabilir tabi aynı sorun balast içinde geçerli.

ya adınıda bilmiyom yazmamışın güzel kardeşim ama senin cevaplarada teşekkürler. evet sislerde xenon fardaki temassızlık yüzünden susurluktan 61 tl cezam var :) memur cezayı yazdı 2 km sonra durdum baktım yanıyo:) emassızlık var doğru. bu akşam muayene var öyle gideceğim. sis yanmıyo farı düzelltim ama yeniden bağlamam lazım herhalde. dediğin olayı biliyom. horon olayını:) bilmeyenlerde burdan öğrensin sayende... anlık sönme kırpışma gibi değil herhalde kablo çıktı yada ampul gitti. inşallah ampul sağlamdır. ama onuda nasıl sökecem oda ayrı opel gibi değilki tamponu indireceğiz galiba. bakalım c3 forumlarına tamponu nasıl söküyorlar:)
 

bornovalım

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
yanlışım yoksa triger kayış sistemi olan araçlarda iterek çalıştırmak zararlıymış dediydi ustam yanılıyor muyum?
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yanlışım yoksa triger kayış sistemi olan araçlarda iterek çalıştırmak zararlıymış dediydi ustam yanılıyor muyum?


evet abi ustanız doğru demiş kayışda diş atlatma şansı olduğundan subablar açık kaldığı vakit piston üst ölü noktaya çıktığında açık olan subabla çarpışır ya subab eğilir yada pistonun kafası delinir o yüzden aracı vurdururken debriyajdan birden çekmemek lazım ayağı motor birden yüke bindiğinden sente atlatma şansı yüksek .Bu arada Zafer abi adım Özkan :)
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
dağ başında kaldıysan mecburen itecen:) sonuçta tabiki vurdurmak zararlı. en sağlamı takviye olayı. oda burda açıklandı zaten. herkes biraz dikkatle yapabilir. önewmli olanlar
- kablo kesiti 1 cm2 olmalı.
- uçlar doğru ve sağlam bağlanmalı +dan + ya - den - ye şeklinde
- takviye akü full olmalı yada takviye araç çalışır durumda olmalı
- takviye bağlanınca marş basmadan önce 10 dakika kadar beklenirse daha rahat çalışır
- çalışmayan araç dieselse bir süre beklemek unutulmamalı (ışıklar sönünceye kadar)
- marş yapıp araç çalışınca bir süre motor çalışmalı akü şarj olmalı...
- bir dahada far tavan lambası açık unutulmamalı:)

Herkese bilgi olsun hatta üst konu yapılabilir...
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
evet abi ustanız doğru demiş kayışda diş atlatma şansı olduğundan subablar açık kaldığı vakit piston üst ölü noktaya çıktığında açık olan subabla çarpışır ya subab eğilir yada pistonun kafası delinir o yüzden aracı vurdururken debriyajdan birden çekmemek lazım ayağı motor birden yüke bindiğinden sente atlatma şansı yüksek .Bu arada Zafer abi adım Özkan :)
güzel açıklamışsın gene Özkan bir ilave vurdurmaya mecbur kalırsanız yada iterek çalıştırma diyelim fesatlar çıkabilir aradan:) iterek çalıştırırken vitesi 2 de değilde 3 de tutarsanız ve arabanın biraz hızlanmasına imkan varsa araba daha yumuşak çalışır problem riski azalır. mümkünse 1. ve geri viteste iterek çalıştırmayın
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
.bi düzgün temiz adam yok piyasada en iyisi kendin yapmak hem zevklide becerebilecekmiyiz bakalım:)

2 yıldır hiç duraksız geçerim çukurdan tümsekden, problem olmayınca ustama götürdüm yav şuna bak elbet bi yerini bişi yapmışımdır diye. abi şahane dedi. demez olaydı 1 aydır ön takımda sorun var. balanscıya gittim. salıncak takozları dedi. gene z rotlardan yırttık.
ama ustama güvenim azaldı.
 
Üst