AKÜ bağlantısı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sas_sas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
790
Tepkime puanı
13
Puanları
18
Slmlr,

65 yaş üstü bir abinizim. Malum korona süreci vs Corsa D 2011 1.4 O.V. Otogaz sistemli aracımı sık sık kullanmaya ihtiyacım yok.
Araç günlerce yerinden kıpırdamadığı için (akü iki yıllık -65 A Varta- olmasına rağmen) şarjını muhafaza edemiyor.

Hergün 10 dakika aracı 2000 devirde çalıştırarak şarjlı tutmaya çalıştım. Ancak iki gün sonra bile marş basacak kadar şarj kalmıyor.

Araçta Alarm ve kontak anahtarı takılınca çalışan Navimex Multimedya cihazından başka extra bir bağlantı yok. Şarj Dinamosu şarjında bir sorun yok. Kontak anahtarını takmadan kaçak testi yaptım. Değer 0,03 yerine 0,37 çıktı..

Sizlere Sorularım;
* Aracın aküsünü tam şarja getirdikten sonra akü kutup başlarını çıkarsam şarjı daha uzun süre muhafaza eder mi?
* Aracın beyninde bir soruna sebeb olur mu?
- Kaçak nerede olabilir?

İlgileriniz ve Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Aküyü çıkarmadan bu işlemi deneyebilirsiniz....
 
Öncelikle sorununuzla ilgili olarak geçmiş olsun. Eskilerden beri bildiğim tek cümle vardır akü bir kere darbe yedimi düzen tutmaz diye.. İnş. sizinkisi kendisine gelir, kutup başı sökmek yerine Astra J kasalar ile hayatımıza giren "Taşıma Modu" denilen bir özellik aracınızda var ise onu aktiflerseniz sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.


 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Bende diğer açtığı konusunda taşıma modunu paylaşmışım.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas
Aynı şeyleri düşünmüşüz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve sas_sas
Hasip ustadında dediği gibi akü bir kere 11v gördüyse düzelmez şimdi böyle kullanırsanız aracın farkli sorunlar çıkarır opelde hep derim akü önemli akü yerine rolanti de her gün 10 dakika 2000 devirde durağan halde çalışmanız motora zararı olur düzgün soğuma yapamaz en başta
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas
Slmlr,

65 yaş üstü bir abinizim. Malum korona süreci vs Corsa D 2011 1.4 O.V. Otogaz sistemli aracımı sık sık kullanmaya ihtiyacım yok.
Araç günlerce yerinden kıpırdamadığı için (akü iki yıllık -65 A Varta- olmasına rağmen) şarjını muhafaza edemiyor.

Hergün 10 dakika aracı 2000 devirde çalıştırarak şarjlı tutmaya çalıştım. Ancak iki gün sonra bile marş basacak kadar şarj kalmıyor.

Araçta Alarm ve kontak anahtarı takılınca çalışan Navimex Multimedya cihazından başka extra bir bağlantı yok. Şarj Dinamosu şarjında bir sorun yok.

Sizlere Sorularım;
* Aracın aküsünü tam şarja getirdikten sonra akü kutup başlarını çıkarsam şarjı daha uzun süre muhafaza eder mi?
* Aracın beyninde bir soruna sebeb olur mu?

İlgileriniz ve Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Araçta herhangi bir sorun olmaz sökebilirsiniz. 10 mm lokmayla sökülür kutup başları. Sökmüşken 1 Tl ile kapakları açıp safsu ilavesi yapınız şarj tutmama sorunu sıvının azalması olabilir. Sökülüyken ayda bir şarj cihazınız varsa şarj ederseniz aküyü sağlıklı bir şekilde saklamış olursunuz

Not: Akü söküldüğüne tarih saat, yol bilgisayarı verileri ve kişisel ayarlar kaybolur bilginiz olsun. Ayrıca araç o.v olduğundan aracı hareket ettirmek istediğinizde parktan çıkmayacaktır.
 
Corsa D 2011 de taşıma modu var mı?
 
Bendeki Astra J 2017 model, araçta serviste takılan arka park sensörü haricinde standart dışı hiç bir eklenti yok. Aracı 10-15 gün kullanmasam bile sorun çıkarmadan tek marşla çalışıyor. Diğer aracımız olan 1991 model Vectra'yı 10-15 gün çalıştırmazsam sorun çıkarıyor. O araçta da sonradan takılan alarm var. Aracı alarmı devreye almadan anahtarla kilitlediğimde akünün daha uzun süre gittiğini gözlemledim. Vectra'yı 15 günden fazla kullanmayacağım durumlarda sorun yaşamamak için aküyü devreden çıkarıyorum. Komşumun yeni nesil (sanırım 3-4 yaşında olacak) Golf arabası var. Aracı 2 ay kadar bırakıp yurtdışına gitti. Bu arada sokakta asfalt çalışması yapıldı, eşi arabalarını çekmemi benden rica etti, Ben çalışmaz dedim ama araç tek marşla çalıştı. Araçta akü koruma sistemi varmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: sas_sas
Biraz öce aracın sigortalarını sırayla tak çıkar yaparak kaçak devreyi bulmaya çalıştım.
0,37 olan kaybın 0,07 sis farından, 0,11 i de bilgi sistemleri devresinden çıktı.
Alarm deversinden bir kayıp bulamadım. Belki de iyi bakamamışımdır..
Yani Kaçağın yarısını buldum. Diğer yarısı için Elektrikçi bir ustaya gideceğim.

Esas sorularımdan biri olan, Kutup başlarını çıkarmak sorun olur mu demiştim.. Halihazırda eksi kutup sökülü durumda.
Bakalım ne olacak?
 
Geri
Üst