Airbus A380 Maksimum Kalkış Ağırlığında Fren Testi

videoda sağ tarafta dönen tambur, kütlesi ve hızı ile uçağın reddedilen kalkış anındaki kinetik enerjisine sahip, ve serbest dönmekte ( o hıza motor ile getirilip serbest bırakılmakta ) . daha sonra teker ile yeri simüle eden tambur teması, uygun gerçek teker yükü ile bastırılarak sağlanıyor. tekere fren yapılması, lastik ile tambur arası sürtünme kuvveti ile tamburun kinetik enerjisini diskte ısı enerjisine dönüştürüyor.
 
wrc izleyenler bilirler gece parkurlarında wrc otolarının disklerine dikkat ederseniz ateşde bekletilmiş metal gibi eriyecek duruma geliyor neredeyse yani kıpkırmızı oluyor diskler ısıdan dolayı yani otomobillerde de böyle yüksek ısıya bağlı yanma gerçekleşebiliyor hakketen
 
Ben dönen bir tekerlekten başka bir şey görmedim.:D
 
uçak olayı çok zevkli arkadaşlar.
 
güzel ve ilginç paylaşımlar..teşekkürler...
 
Biri Uçaktan mı Bahsetti ?........:) :) :)
 
Evet Opel O400M desem anlarsın :D
 
Eyribas A380 derim bende o zaman...:)
 
Mükemmel bir olay ya teşekkürler
 
Geri
Üst