- Katılım
- 26 Şub 2007
- Mesajlar
- 1,521
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
http://www.youtube.com/watch?v=m1dv_y_3EK0
Selam arkadaşlar. İlgilinizi çekebilir.
Eklediğim video Airbus A380 yolcu uçağının reddedilen kalkış sırasında maksimum kalkış ağırlığı ile yaptığı frenin testidir. Reddedilen kalkış terimi ( Rejected Take off ) uçağın kalkış sırasında herhangi olumsuz bir nedenden dolayı kalkışını tamamlamadan tekrar frenleme yapıp durmasıdır. Uçağın frenleri öyle olmalıdır ki reddedilen kalkış hızında maksimum kalkış ağırlığına sahip uçağı pist bitmeden belirlenen mesafede durdurabilsin. Frenlerden beklenen sadece uçağı sağa salim pist bitmeden durdurmasıdır. Normal inişlere göre çok daha fazla kinetik enerji dönüşümü yaşanır ve fren diskleri yanar. Ancak uçak kurtarıldıktan sonra bunun önemi yoktur. Videoda bu fren sırasında fren disklerinin nasıl yandığını görebilirsiniz.
Selam arkadaşlar. İlgilinizi çekebilir.
Eklediğim video Airbus A380 yolcu uçağının reddedilen kalkış sırasında maksimum kalkış ağırlığı ile yaptığı frenin testidir. Reddedilen kalkış terimi ( Rejected Take off ) uçağın kalkış sırasında herhangi olumsuz bir nedenden dolayı kalkışını tamamlamadan tekrar frenleme yapıp durmasıdır. Uçağın frenleri öyle olmalıdır ki reddedilen kalkış hızında maksimum kalkış ağırlığına sahip uçağı pist bitmeden belirlenen mesafede durdurabilsin. Frenlerden beklenen sadece uçağı sağa salim pist bitmeden durdurmasıdır. Normal inişlere göre çok daha fazla kinetik enerji dönüşümü yaşanır ve fren diskleri yanar. Ancak uçak kurtarıldıktan sonra bunun önemi yoktur. Videoda bu fren sırasında fren disklerinin nasıl yandığını görebilirsiniz.