AFL - Bi-Xenon ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harun2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

bravoo

Arabası olmasa da olur. Maksat muhabbet. :)
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Peki sunu sormak istiyorum, madem sonradan yapilamiyor, kaza yapan ve afl farlari kirilmis on sensorleri bozulmus/kirilmis cosmo araci servis pertemi ayiriyor. Ne oluyor boyle bir durumda?
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

eketen link' Alıntı:
Şimdi ilk olarak ben sizinle SİZ diye muhatap oluyorsam siz de aynı şekilde karşılık verirseniz daha sağlıklı anlaşırız.

Ben bu konuları yıllardan beri araştırıyorum. Benim yapılabilme kıstasım sistemlerin fabrikasyon özellik ve sorunsuzluklarının aynı şekilde hayata geçirilebilmesidir.

Verdiğiniz örnekler üç beş elektronik anlatım ve bir kaç ufak video dan ibaret. Burada fabrikasyon çıkışlı AFL li araç ile montajlanmış aracı yan yana kıyaslayacaksınız ki yapılan sistem ne kadar ana sistem ne kadar benzer sistem anlaşılsın. Ha burada yapan arkadaşı küçük görme yok bu da bilinsin.

Şimdi montajlanmış sistemdeki farlar ile orijinal sistemdeki farlar aynı açıyı aynı lümen şiddetinde aydınlatıyor mu?

Montajlı sistem de otomatik uzun far var mı?

Montajlı sistem orijinal sistem gibi aracın hızı ve hava şartlarına bağlı olarak aydınlatma oranı ve menzili ayarlamasını yapabiliyor mu?

Bu montajlı sistemin çalışması, selektörü.

Astra H - AFL in action (Night Video).wmv

Bu da orijinal sistemin çalışma şekli.

20120417 221727

Farkı sanırım görebiliyorsunuzdur.





Resimde kırmızı oklar ile gördüğünüz ışık kırılmaları kesilme çizgisi olarak adlandırılır ve farınızın yolda nereyi aydınlattığına işaret eder. Orijinal fardaki kesilme çizgisi nasıl en kısa zamanda ekler gösteririm. Şu kadarını bilin hiçbir kırılma yok, dümdüz.

http://www.opel.com/microapps/mokka/lightbox.php?id=videogallery_afl

Linkte afl yi kısaca tanıtmışlar. Siz de bunları sunuyor mu montajlı sistem araştırın bakalım.

Biz burada bilgi edinmek isteyen insanlara olabilecek en sorunsuz ve gerçek bilgiyi vermeye çalışıyoruz. Kusura bakmayın da net kıyaslaması, ispatı olmayan bir uygulamayı bak bu budur diye kimse sunamaz. Bunun sorumluluğunu kimse üstlenemez. Sonradan montaj işlerinin en sağlam uygulayıcılarından biri odak servis. Emin olun bu sistem hayata getirilebilse onlar çoktan yapar boy boy afişe ederlerdi.

Burada bu uygulamayı yapan arkadaşı da tebrik ederim. Amacımız küçük görmek değil. Keşke çok daha başarılısını yapsa. Gurur duyarız. Mümkün olsa da kendisi de soruların muhatabı olabilse ve kendi ağzından ne, ne kadardır öğrensek.

Merhaba , vallahi yazınızı hayretler icinde okudum :) kesilme çizgisi ile o kadar uğraşmışsiniz ki detayları kaçırmışsiniz , bir araçta farin kesilme çizgisi mercek ve onun taşıyıcısı ile taktiğiniz ampulün merceğin odak mesafesine olan uzaklığına bağlıdır , video da isartlediginiz kırılma orjinal tüm mercekli Astra H larda var eğer siz fari 5 m mesafeden duvara odaklarsaniz bu olur . Benim aracım AFL dir , sizin astra j lerden farklıdır sizde AFL+ vardır . Aracınızda kullanılan mercek sistemin de ayrıca bir halojen uzun far yok , ancak astra h da bi-xenon sistemin yanında birde halojen uzun far var , bundan dolayı aracın sellektorleri farklı . Astra j deki afl+ ile astra h daki Afl yi karşılaştırmanız büyük hata . Kesilme çizgisi ise orjinal astra h larda nasıl ise benim montajımıza da aynıdır . Farklı olması beklenmez zaten , duy d2s , ampul d2s , mercek d2s odak mesafeli mercek .


Keske cok daha başarılısını yapsa dediğiniz de ise , opel ne zaman ki astra h icin afl+ çıkarir , hemen yapacagım , ama maalesef o çıkmadığı icin daha iyisi yok ve en başarılısı da bu :)

Odak bu yapılabilseydi yapardı demişsiniz , ben size garanti veriyorum bulun bir astra j getirin , yapacak arkadas dediğim parçaları tedarik etsin onun aracına kamerasından , afl beynine ne gerekiyorsa yapalım , mdi ile aktivasyonu yapalım kullansın . Unutmayın bu is ucuz olmayacaktır , on camına kadar yeni parçalar alacaktır .

Size son bir paragraf ile cevap veriyorum , aracıma yaptıgım uygulamaların hic birinin orijinalden farkı yoktur , hepsi gerekli diyognastik testleri basarı ile tamamlamış ve devreye alınmıştır . 9 yasında , 250 bin km deki aracım tel bir arıza lambası yakmıyor suan ki TR ve iddaa ediyorum dünya da daha dolu bir astra h göremezsiniz , elektronik oyuncakları bolcadir. Son cümle olarak eğer paraniz varsa ve bu islere maddi anlamda ciddi tutarlar ayirabiliyorsaniz bir araca sonradan takılmayacak ve yapılmayacak retrofit yoktur , her zaman söylerim olay fiyat / performans olgusudur .

Saygılar
İyi günler
 
Ynt:

yavuzozkan link' Alıntı:
Görüştüm inşallah bugün bakacak. Çok değerli bir arkadaştır.

Cok zaman ayırmıyorum artık forumlara biliyorsun . Bu arada teşekkürler :)

Arkadas araçları karıştırmış, ancak yapmak yapamamak olayı değil. Astra j de kullanılan aydınlatma sistemi en son çıkan sistem , audi de AFS, Mercedes te ILS, Opel de AFL+ ile isimlendiriliyor . Kısaca bir cok detayına değinelim .

Yazının bir kısmında her sey camdaki kameradan ayarlaniyor denmiş ama maalesef dogru değil , camdaki kamera sadece uzun far asistanı icin kullanılıyor . Onun haricinde diğer sistemler icin aracın direksiyon acı sensörü , aks sensörleri , sinyal kolu , hız bilgisi , yağmur sensörü bilgisi , sis fari açık kapalı bilgisi gibi değerler AFL kontrol Ünitesi'nde değelendirilerek 9 ayrı aydınlatma modundan uygun olan ayarlaniyor. Camdaki kamera ornegin otobanda giderken karşıdan gelen bir araç olmadıgını anlar ise aydınlatmayı max yapmak icin hem sol hemde sag fari max uzak icin ayarlamasına yardımcı oluyor , burada kameranın rolü sadece karşıdan araç geliyormu ona algılamak .

Bugün siz astra j ye afl+ yapmak isterseniz aracın sase numarasından EPC yide kullanarak yukarıdaki saydığım sistemlere ait diğer ünitelerin afl ile uygun olup olmadıklarına bakmalısınız mesela ,

Aracınızda kullanılan zemberek içerisindeki acı sensörü acaba AFL kontrol Ünitesi'ne göndermesi gereken direksiyon acı bilgisini gönderebilecek yetenektemi, aracınızda kullanılan modül tiplerine bakmak lazım gibi . Kısa basit ve ucuz bir is değil . Ornek vermek gerekirse astra h da ESP icin 6 ay süren bir calisma yaptım aynı sekilde sensör ler vs vs ler farklıydı . Mesela on cam değişecek , tachometre acaba destekliyor mu? yada arka aks üzerinde sensör icin yer varmi ? Daha kötüsü , mdi sistemi acaba sase No değişmeden araca afl+ programı atmaya izin verecek mı ? Bunlar daha önce yapılmayan isler ve bir sürü bilinmezlik içeriyorlar ... Artık yeni nesil araçlarda diagnostik sistemleri OFF-line değil , hersey on-line oldu . Bir sistemi araçta aktif etmek icin aracın sase nosuna bunun yüklenmesi gerekiyor bunuda belirli seviyede giriş yetkisi olan servisler veya atölye şefleri yapıyor . MDI sistemi biraz karışık ve cok tecrübem yok . Bu bile sistemin tüm tesisatını , parçalarını bağlasanız çalışmaması icin bir sebep olabilir :)

Kısaca , yapılır ama maliyeti ne olur bilmiyorum .

Hazır buradayken aracında orjinal renkli ekranı olan birisi varsa İstanbul da su orjinal geri görüş kamerası olayı icin bir baksak yahu :)
 
Ynt:

Şükrü çok teşekkür ederim kardeşim. Geldiğin ve konuya açıklık getirdiğin için.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

şukru kardeşim senı bu yaptıklarından dolayı tebrık ederım bayağı bı sabırla uğraşmışsın yakın olsaydın senınle tanışmak ısterdım
 
Ynt:

yavuzozkan link' Alıntı:
Şükrü çok teşekkür ederim kardeşim. Geldiğin ve konuya açıklık getirdiğin için.
yavuz bır ara şükrüyle tanışmaya gıdelım ama ordu uzak arada bır ılde buluşmak lazım ama olsun genede gıderız orduya hem oralarını gormuş oluruz :)
 
Ynt:

Şükrü şimdi Atlantik Okyanusunda Nijerya'ya gidiyor. Hele bir gelsin. Bir şeyler düzenleriz inşallah.
 
Ynt:

sukru52 link' Alıntı:
.

Hazır buradayken aracında orjinal renkli ekranı olan birisi varsa İstanbul da su orjinal geri görüş kamerası olayı icin bir baksak yahu :)

Ben de olsa kaçırmazdım
 
Ynt:

yavuzozkan link' Alıntı:
şükrü şimdi Atlantik Okyanusunda Nijerya'ya gidiyor. Hele bir gelsin. Bir şeyler düzenleriz inşallah.
tamam bızde karadan gıderız nıjeryaya artık kac depoyla gıderız oraya bılmem  :D
 
Geri
Üst