debimetrenin fişini çekip 10 km yol yaptım lakin bir değişiklik olmadı. fişin takılı ve çekili hali arasında hiç bir fark gözetmedim.
Araca ait biraz daha detaya inersek (kısaca bende geçen zaman boyunca tarihçesi)
-triger setini ilk değiştirdiğimde sente ayarı yanlış yapılmış halde yaklaşık 1000km yol gidip farkına vardıktan sonra yenisini taktırarak düzelttirdim. Usta 1-2 diş kaymış sorun olmaz dedi.
-egzozun arka susturucu kısmı önceki sahibinden kalma hafif hasarlı olduğundan değiştirdim. (ses artışı oldu)
-alt egzozu mersinin tarlaya dönmüş yollarında logar kapağına vurduğum için esnek boru kısmından cıngır cıngır sesler gelmeye başladığı için değiştirdim. ( ileri ve geri vites değiştirip gaz verdiğimde bir kereye mahsus cıtırtılı bir ses geliyor ve motor sesi arttı)
-birinci viteste devirde dalgalanma farkettim.
-carbon temizleme ve buji değişikliği yapıldı (hiç bir işe yaramadı)
-boğaz kelebeği temizliği ( dalgalanma devam ediyor)
-yetkili servisinde tüp bakımı ve bilgisayara bağlanıp araç haraket halindeyklen kortrol edildi. (sorun devam ediyor)
-Egr valfi fabrikasyon olarak bulunmamaktadır işlem yapılamadı.
-orjinal ateşleme bobini değiştirilip denendi.
-kompresör ölçümü yapıldı sorun yok dendi.
-10 bin bakımı yapılıp bor katkısı eklendi. ilk 6 bin km hiç bir faydası olmadı daha sonra ciddi derece performans düşüşü, gürültülü çalışma problemi ve 1 -2 gün araç çalışmadığında feleket bir performans düşüklüğü. 8bininci km de 10 bin bakımı gm buji castrol yağ değişimi ile bor etkisinden kurtuldum araba rahatladı.
-vites geçişlerinde gaz kesip verdikten sonra silkeleme oluşunu farketttim. düşük vites ve düşük devirde dalgalanma ayrıca devam ediyor.
-2 viteste 2 binden 3 bin deviri geçene kadar tekleme yapmasını farkettim ancak nadiren oluyor bu sorun.
-map sensörü değiştirilip denendi (sorun devam ediyor)
-usta araya hemen sıkıştırdı senn tekerden ses geliyor inceledik sağ arka teker göbek dağıtmış 250 tl dedi bide jant yamukmuş gözümle gördüm. kalsın dedim rot balansçıma gittim, jantı düzelttirdim. ama teker göbeğinde hiç birşey yok gayet sağlam dedi. ön rot başlarında biraz eskime var direksiyon çevirince hafif ses geliyor, ama acelesi yok kalsın dedi. zaten bir şikayetim yok henüz o konuyla alakalı. öylece braktım şimdilik.
-Bu günde debimetre fişini çekip denedim bir değişiklik farketmedim aynı problemler devam ediyor.
fişin takılı ve çekik olması durumunda hiç bir fark hissetmedim arıza ışığımda yanmadı biraz anormal geldi.
Araç her seferinde tech 2 cihazına bağlandı herhangi bir arıza görülmedi.
aracı süren ustalar ne tesadüftür ki o an araç ya silkeleme yapmaz yada normal sayılacak hale gelir ki ustalar hep normal birşey yok diyip yollarlar. bide problemin tamamen belli olduğu zamana denk gelseler.
Herşeye rağmen geçen hafta havanın 25-27 derece olduğunda bütün sorunların ortadan bir an yok olduğunu ve herşeyin normal çalıştığınıda gözlemledim. Galiba bu araba benle kafa buluyor
Şimdi üstadlarım ben ne yapmalıyım? Arabayı satmayı düşünmüyor değilim artık !
Çok yazmışım kafanızı şişiriyorum farkındayım, kusuruma bakmayın lütfen.