Acil yardım( devirde dalgalanma problemi)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan nht
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kenan Bey, konu sahibi benzinde de aynı sorunu yaşadığını belirttiği için, Gaz ayarı, enjektörler, pompayı vs. eledik.
 
Herkeze selamlar; Dün debimetreyi deneyemedim bugün deneyeceğim. Dün map sensörünü değiştirip denedik, aslında debimetre için gitmiştim sıfır bir tane denerim diye. debimetreyi ustaya söyledim lakin denemedik, sanırsam adam bıktı benden artık sallamaya başladı. :) Bu gün ögleye kadar debimetreyi test edeceğim.

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/16/3257/39039571/lmm-6340064962683930186.jpg

Bu resimdeki bahsettiğimiz debimetre dir değilmi ? Bu konularda acamiyim henüz, daha önce sprey ile temizlemiştik. bugün ögleye kadar test edeceğim sonucu yazarım.


Bu arada ben mersinde yaşıyorum hava sıcaklığı akşamları 18 gündüz 22 civarı yani çok soğuk değil

Bu da bendeki problem kendim videoya aldım, buna ek olarak 3 bin devirlerde vites geçişi ve gaz kesip vermedeki silkelemede var.
http://www.youtube.com/watch?v=leBgLEIylog&feature=youtu.be
 
Son düzenleme:
debimetrenin fişini çekip 10 km yol yaptım lakin bir değişiklik olmadı. fişin takılı ve çekili hali arasında hiç bir fark gözetmedim.

Araca ait biraz daha detaya inersek (kısaca bende geçen zaman boyunca tarihçesi)
-triger setini ilk değiştirdiğimde sente ayarı yanlış yapılmış halde yaklaşık 1000km yol gidip farkına vardıktan sonra yenisini taktırarak düzelttirdim. Usta 1-2 diş kaymış sorun olmaz dedi.
-egzozun arka susturucu kısmı önceki sahibinden kalma hafif hasarlı olduğundan değiştirdim. (ses artışı oldu)
-alt egzozu mersinin tarlaya dönmüş yollarında logar kapağına vurduğum için esnek boru kısmından cıngır cıngır sesler gelmeye başladığı için değiştirdim. ( ileri ve geri vites değiştirip gaz verdiğimde bir kereye mahsus cıtırtılı bir ses geliyor ve motor sesi arttı)
-birinci viteste devirde dalgalanma farkettim.
-carbon temizleme ve buji değişikliği yapıldı (hiç bir işe yaramadı)
-boğaz kelebeği temizliği ( dalgalanma devam ediyor)
-yetkili servisinde tüp bakımı ve bilgisayara bağlanıp araç haraket halindeyklen kortrol edildi. (sorun devam ediyor)
-Egr valfi fabrikasyon olarak bulunmamaktadır işlem yapılamadı.
-orjinal ateşleme bobini değiştirilip denendi.
-kompresör ölçümü yapıldı sorun yok dendi.
-10 bin bakımı yapılıp bor katkısı eklendi. ilk 6 bin km hiç bir faydası olmadı daha sonra ciddi derece performans düşüşü, gürültülü çalışma problemi ve 1 -2 gün araç çalışmadığında feleket bir performans düşüklüğü. 8bininci km de 10 bin bakımı gm buji castrol yağ değişimi ile bor etkisinden kurtuldum araba rahatladı.
-vites geçişlerinde gaz kesip verdikten sonra silkeleme oluşunu farketttim. düşük vites ve düşük devirde dalgalanma ayrıca devam ediyor.
-2 viteste 2 binden 3 bin deviri geçene kadar tekleme yapmasını farkettim ancak nadiren oluyor bu sorun.
-map sensörü değiştirilip denendi (sorun devam ediyor)
-usta araya hemen sıkıştırdı senn tekerden ses geliyor inceledik sağ arka teker göbek dağıtmış 250 tl dedi bide jant yamukmuş gözümle gördüm. kalsın dedim rot balansçıma gittim, jantı düzelttirdim. ama teker göbeğinde hiç birşey yok gayet sağlam dedi. ön rot başlarında biraz eskime var direksiyon çevirince hafif ses geliyor, ama acelesi yok kalsın dedi. zaten bir şikayetim yok henüz o konuyla alakalı. öylece braktım şimdilik.
-Bu günde debimetre fişini çekip denedim bir değişiklik farketmedim aynı problemler devam ediyor.
fişin takılı ve çekik olması durumunda hiç bir fark hissetmedim arıza ışığımda yanmadı biraz anormal geldi.

Araç her seferinde tech 2 cihazına bağlandı herhangi bir arıza görülmedi.
aracı süren ustalar ne tesadüftür ki o an araç ya silkeleme yapmaz yada normal sayılacak hale gelir ki ustalar hep normal birşey yok diyip yollarlar. bide problemin tamamen belli olduğu zamana denk gelseler.
Herşeye rağmen geçen hafta havanın 25-27 derece olduğunda bütün sorunların ortadan bir an yok olduğunu ve herşeyin normal çalıştığınıda gözlemledim. Galiba bu araba benle kafa buluyor :D

Şimdi üstadlarım ben ne yapmalıyım? Arabayı satmayı düşünmüyor değilim artık !

Çok yazmışım kafanızı şişiriyorum farkındayım, kusuruma bakmayın lütfen.
 
Son düzenleme:
Bir fikri olan yokmu acaba ?
 
Bu kadarını hiç görmemiştim, sanki kadran step motoru bozuk gibi.

Buji ne marka, lpg için falan özel bişey taktınız mı? Original Bujiye dönüp deneyin. Siz Tekrardan bakın bujilerden %100 emin olun.

Arıza ışığını yakması lazım. Debimetre kablosunu kontrol edin, kısa devre vs. var mı? Deneme şansınız varsa yenisi ile deneyin.
 
bujileri yeni değiştirdim orjinal gm, lpg orjinal özel birşey yok brc marka, üstelik durum benzindede aynı. arıza ışığımda hiç yanmadı. debimetre kablosunun fişini çektim hiç bir tepki alamadım araçtan. takılıykende aynıydı arıza ışığı bile yanmadı.

artık aklıma daha fazla birşey gelmiyor.
 
Aklıma gelen tek sebep, aracın hava alması.
Lpg enjektörlerinin kenarından veya emme manifoltunun contasından hava alıyor olabilir. Işık yakmaması ilginç. Işık sağlam değil mi, kontağı açınca yakıyor? Ustanıza enjektör kenarlarından hava alıyor olabilir mi diye sorun ve bir kontrol etsin.
 
LPG beyni arızalanmış olabilir lpg elektrigini tamamen iptal edip bir deneyin.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Sen o egzozu vurduğunda örgülü kısmını değiştirdin ama bence ya manfiolt yada lambda öncesi bir yerden hava alıyor motor sesi arttı dediğine görede manifoltda çatlak var..bu silkeleme ve devir dalgalanmasıda bunu gösteriyor
 
gösterge ışıkları sağlam, lpg cihaza bağlanıp test ettirdim hemde kaç kere komple devre dışı braktırmadım ama benzindede aynı sorunlar devam ediyor.

Selim beyin söyledikleri çok mantıklı geldi çünkü bu olaylardan önce bir problem yoktu. üstelik motor yüke ilk binerken arabanın alt kısımlarından çat çut ses geliyor. tekrar yüke bindiğinde olmuyor ama geri vitese takınca bir kere daha çat çut ses geliyor. eksoz kırıkmış gibi.

Herkeze ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum, Özellikle selim beye :) ilk fırsatta kontrol ettireceğim, sonuçları tekrar yazarım. saygılar.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst