herkeze selamlar. laf kalabalığı yapmadan kısaca derdimi anlatayım;
-Aracım; 2004 astra g 1.4 classic (ek olarak sadece brc marka lpg takılmıştır)
-Sorunum;
düşük vites ve düşük devirde sabit giderken daha çok hissedilen 300-400 devire kadar sürekli devam eden devirde dalgalanma olmaktadır. 1. ve 2. viteste beelirgin olan 2 bin devirden 3 bin devire çıkana kadar silkeleme olmaktadır. Ayrıca vites değiştirmede veya gaz brakıp vermede silkeleme meydana gelmektedir. Son zamanlarda ek olarakta viteste gazı kesince 1500 ile 1000 arasına geldiğinde silkelem olmakta. Sorun benzindede tüptede görülmektedir.
-Yapılan işlemler;
boğaz kelebeği temizliği, karbon temizleme, orjinal ateşleme bobini değişimi, kompresör ölçümü, buji filtre yağ değişimi(10 bin bakımı), yetkili servisinde tüp bakımı ve ayarlanması, Egr valfi fabrikasyon olarak bulunmamaktadır. Araç bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza görülmemektedir.
araca 10 bin bakımında bor attırdım attırmaz olaydım, ilk 6-7 bin km anlaşılır bir fark yok daha sonrasında ne vaat ediyorsa tam tersi ortaya çıktı. motorun anası ağladı, gürültülü çalışma, ciddi ölçüde performans kaybı vs.vs... yağı tekrar değiştirdim sanırım hala kalıntıları var gibi.
-Sonuç;
Problem herşeye rağmen hiç düzelmeden devam etmektedir. Genelde servise gittiğimde bu problem ya hiç görülmemekte yada önemsenmeyecek kadar az hissedilir durumda olmasından dolayı çoğu usta görmeden birşey diyemem diyip yollamaktadırlar.
-Gözlem
Dikkatimi çeken durum havanın 25 derece üstünde olduğu zamanlarda problem hissedilmeyecek kadar azalmaktadır. ayrıca sorun herzaman hergün görülmüyor. genelde keyfi olarak gezmek istediğimde keyfimi bunumdan getirmek için ortaya çıkıyor.
Benim tahminim ustalar ne kadar alakası yok deselerde;
ısı müşürü, debimetre, map sensörü den şüpeleniyorum.
-Aracım; 2004 astra g 1.4 classic (ek olarak sadece brc marka lpg takılmıştır)
-Sorunum;
düşük vites ve düşük devirde sabit giderken daha çok hissedilen 300-400 devire kadar sürekli devam eden devirde dalgalanma olmaktadır. 1. ve 2. viteste beelirgin olan 2 bin devirden 3 bin devire çıkana kadar silkeleme olmaktadır. Ayrıca vites değiştirmede veya gaz brakıp vermede silkeleme meydana gelmektedir. Son zamanlarda ek olarakta viteste gazı kesince 1500 ile 1000 arasına geldiğinde silkelem olmakta. Sorun benzindede tüptede görülmektedir.
-Yapılan işlemler;
boğaz kelebeği temizliği, karbon temizleme, orjinal ateşleme bobini değişimi, kompresör ölçümü, buji filtre yağ değişimi(10 bin bakımı), yetkili servisinde tüp bakımı ve ayarlanması, Egr valfi fabrikasyon olarak bulunmamaktadır. Araç bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza görülmemektedir.
araca 10 bin bakımında bor attırdım attırmaz olaydım, ilk 6-7 bin km anlaşılır bir fark yok daha sonrasında ne vaat ediyorsa tam tersi ortaya çıktı. motorun anası ağladı, gürültülü çalışma, ciddi ölçüde performans kaybı vs.vs... yağı tekrar değiştirdim sanırım hala kalıntıları var gibi.
-Sonuç;
Problem herşeye rağmen hiç düzelmeden devam etmektedir. Genelde servise gittiğimde bu problem ya hiç görülmemekte yada önemsenmeyecek kadar az hissedilir durumda olmasından dolayı çoğu usta görmeden birşey diyemem diyip yollamaktadırlar.
-Gözlem
Dikkatimi çeken durum havanın 25 derece üstünde olduğu zamanlarda problem hissedilmeyecek kadar azalmaktadır. ayrıca sorun herzaman hergün görülmüyor. genelde keyfi olarak gezmek istediğimde keyfimi bunumdan getirmek için ortaya çıkıyor.

Benim tahminim ustalar ne kadar alakası yok deselerde;
ısı müşürü, debimetre, map sensörü den şüpeleniyorum.
Son düzenleme: