ACİL:::fan açmıyo, hararet sonlarda YARDIM LÜTFEN!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan esc@pe
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

esc@pe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhabalar,
99 astra 2.0 sport aracım var motor vectra b motoru.
araç 5-10 km gitmeden hararet yapıyo ve fan açmıyor, daha önceden ikikez müşür değişti ve yine aynı problem var, devirdaima bugün baktırdım ve oda sağlam çıktı usta dediki conta yalmıştır bu sorunu çözemiyorum aracada binemiyorum sanayiye bıraktım aracı kapağı açıp contaya bakacaklar, sizce bu gerçekten contamıdır yoksa başka neden olabilir başınıza böyle bişey geldiyse nassıl bi çözüm bulundu. yardımcı olursanız çok sevinirim..:(:cry::mad:
 
fan motorunun içinde fan a elektrik götüren tellerden birinin lehimi ayrılmış olabilir.. 90 derecede fan 1nci kademe çalışır 100 de 2nci kademe , 2 kademede açmıyorsa fan motorunda sıkıntı olabilir, lehim kopmuştur yada fan motoru arızalıdır,
 
hararet yapması başka fan açmaması başka şey değil mi? niye hemen contaya girişmişler
conta yandıysa bile fan açmadığı için yanmıştır. fanda elektriksel arıza araştırmadılar mı?
 
arabanı ön tarafını kriko ile kaldırsınlar. motor sıcakken radyatörün alt kısmını kontrol etsinler. radyatörün alt kısmı ile üst kısmı arasında sıcaklık farkı varsa (alt taraf üste göre daha soğuksa) probleminiz termostattan. başka bir şeye baktırmayın.başıma geldi size yapılanları banada uyguladılar. nafile. termostat sıcaklığı radyatörün altından ölçüyor. alt soğuk olduğu için fanı devreye sokmuyor. biz ise bu arada ön panelden motor sıcaklığını 105 110 falan görüyoruz. termostat ise 60 -70 derece görüyor. hem soğutma suyunu geçirmiyor hemde fana aç emrini veremiyor.bilgisayara bağlasalar orada da motor sıcaklığı 110 görülüyor.
 
Son düzenleme:
bence de termostat olabilir. hiç açmıyor yada tam açmıyor olabilir. yoksa hareket halindeki bir araç 5-10 km de hararet yapmaz. ancak yokuş çıkarsın ozaman hararet yapabilir. yoksa düz yolda hareket halindeki bir araç hararet yapmaz.
 
Termostata ilave olarak radyatörün (sol) akü tarafında radyatörle sol farın arasına gelen yerde radyatör rezistansı var, bir de ona baktır. Arızalı çıkarsa Ford'unkini taktırabilirsin, en azından Opel'e göre yarı fiyatına satılıyor (ben öyle yaptırdım, tek mahsuru orjinal soketi uymuyor).
 
arkadaşlar,bugün arac hararetden dolayı conta yakmışmı die baktırdım, conta sorunu çözdüm ama esas sorunum olan elektirkle ilgili olan kısımı çözemediler. 2 tana ayrı elektrikçi baktı bulamadırlar ankaradaki opel yetkili servisine götürdüm son çare olarak, bilgisayara bağladılar aracı orda çıkan hatalar.
- voltaj hatası
- silindir 1 veya 4 arızalı
- fan arızası çıktı
arabayı bıraktım bende serviste, önce masraf tespiti yapacaklar sanırım baya bi sıkıntı var arabada anlayamadım bide araba bugün motor arıza ışığı yandı ama çalıştırıpta gaz verince arıza lambası sönüyor sanırım o silindirle ilgili olduğundandır diye düşünüyorum. ama gaz vermeyi kesince bi süre sonra araç stop etmeye başladı anlaşılmaz birsürü sorun. birbirinden farklı sorunlar gibi görünüyor ama benim aklıma gelen elektirik problemi çözülürse umarım diğerleri çözülür diye düşünüyorum bu problemleri yaşan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
 
Arabayı servise bıraktığına göre artık bizlerin yapabileceğimiz bir şey yok. Ben olsaydım aracı servise bırakmadan evvel geçici olarak fana ayrı bir elektrik hattı çekerek hararet anında fanı devreye alır durumu takip ederdim.
- voltaj hatası
- silindir 1 veya 4 arızalı
- fan arızası çıktı

1 ve 3 nolu tesbitler birbirleri ile ilişkili ama 2 tesbit ne alaka onu anlayamadım. Belki de silindirlerdeki hata/arıza evvelden de vardı :(.
 
aracı servise bıraktım arıza tespiti yapacaklar sadece henüz orda yaptırmıyorum götürdüğüm yerlerde çözemediler en azından arızanın nerden veya nerelerden oldunu buluyum.
 
Geri
Üst