abs canımı yakıyordu bu sefer :D

masques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
265
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
1 ay kadar önce abs sayesinde bi kazadan kurtulmuştum.Hatta foruma konusunuda açmıştım.Bu sefer tam tersi oldu abs yüzünden kaza yapıyodum :D

dün sabah 10 civarında denizlide trafiğin yoğun olduğu bi caddede ilerlerken önümdeki doblo ani bi fren yaptı.Tekerleklerinin sesleri falan duyuluyodu ama arkasından ben hani fren yaptım ne teker sesi var ne bişey frene yüklendiğim halde.Doblonun tampona azıcık dokundum :D Sanırım o sırada abs devreye girip tekerleklerin kilitlenmesini engelledi.Aslında normal şartlarda abs nie devreye giriyo anlamış değilim direksiyon falan dümdüzdü ve hızım o kadar yüksek değildi.Doblo 20 metrede durduysa ben 25 metrede durdum fena bindiriyordum dobloya

siz siz olun önünüzdeki arabada abs yoksa fazla yaklaşmayın yoksa o sizden önce duruyor :D
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ABS fren sistemi

ABS, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan bir sistemlere verilen ad. ABS, Almanca Antiblockier-system veya İngilizce Anti-lock Braking System ifadelerinin kısa yazım biçimidir. Kilitlenmeyen fren sistemi anlamına gelir.
ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.
Fizik kanunlarının dışına asla çıkılamaz, yani çeşitli fizik kanunları her zaman mevcuttur. Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır. Fren sırasında çeşitli doğal kanunlar her zaman söz konusudur. Bunları hiçbir şey önleyemez. Amaç bu kanunların optimal olarak kullanmaktır. Bir sürücü eğer bir viraja mümkün olan en yüksek sınır süratinden daha yüksek bir süratle girerse ABS ona ancak otomobilin buzda kaymamasına yardımcı olacağı kadar yardım edebilir. Sensörler devamlı olarak yavaşlamanın her anında tekerleklerin doğru devir sayısında olup olmadıklarını hassas olarak kaydeder. Tekerleklerden birisinin devir sayısının çok düşük olması halinde kilitlenme tehlikesi fren basıncı o tekerlekteki sensör tarafından azaltılır bu suretle tekerlek tekrar normal dönüş süratine ulaşır tehlikeli duruş hali ortadan kalkar fren durumundaki normal hızıyla dönmeye başlar bu anda tekrar o tekerlekteki fren basıncı sensör tarafından yükseltilir. Yeniden kilitlenme olursa aynı olay tekrarlanır.

Tekerleklerdeki kilitlenme (kayma) olayı [değiştir]

Fren kuvveti uygulanan tekerlek aracın hızına uygun olmayan şekilde yavaş dönerse bu olaya kayma denir. Serbest dönen tekerlek %0 kaymalıdır . Kilitlenmiş olan tekerleğin kayması %100'dür. En ideal fren durumu tekerleğin durduğu anda değil lastik ve zemin durumuna göre %10 veya %50 kayma durumudur. İstenilen kaymanın elde edilebilmesi için gerekli fren basıncı lastik ile yol arasındaki bağlantı kuvvetine bağlıdır. Bu kuvvet katsayısı kuru zeminde yüksek , ıslak zeminde daha düşük , buzlu zeminde çok düşük bir değerdir. ABS bütün bu zemin durumlarına uyum sağlayarak tekerlekleri istenilen kayma aralığında tutmayı amaçlar.

Alıntıdır:http://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi
 
Son düzenleme:

fastest89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,336
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
kızaklamasından çok daha iyi bence
ya olurmu öyle şey kızaklama kesinlikle yanlış sen hiç kızaklayan f1 arabası gördünmü le'mans arabası gördün mü? asfaltta kızaklamak kesinlikle %0 hakimiyet ve başarısız bir frenaj demektir absnin kızaklamayı önlemesi arabayı her koşulda kızaklamadan kuratarark daha çabuk durmasını sağlar dönen tekerlek fren gücünü yere tam olarak aktarır ama kızaklayan tekerlek yavaşlamaz kayar bunu şöyle düşün kızaklama hız azaltsaydı karda kayak faln yapamazlardı yada abs yerine acil durumlar için lastiklerin kilitlenmesini sağlayan bir sistem yaparlardı bu düşünceye sahip olan bir çok kişi var forumda çok yanlış düşünüyorlar
 

fastest89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,336
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
ABS fren sistemi

ABS, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan bir sistemlere verilen ad. ABS, Almanca Antiblockier-system veya İngilizce Anti-lock Braking System ifadelerinin kısa yazım biçimidir. Kilitlenmeyen fren sistemi anlamına gelir.
ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.
Fizik kanunlarının dışına asla çıkılamaz, yani çeşitli fizik kanunları her zaman mevcuttur. Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır. Fren sırasında çeşitli doğal kanunlar her zaman söz konusudur. Bunları hiçbir şey önleyemez. Amaç bu kanunların optimal olarak kullanmaktır. Bir sürücü eğer bir viraja mümkün olan en yüksek sınır süratinden daha yüksek bir süratle girerse ABS ona ancak otomobilin buzda kaymamasına yardımcı olacağı kadar yardım edebilir. Sensörler devamlı olarak yavaşlamanın her anında tekerleklerin doğru devir sayısında olup olmadıklarını hassas olarak kaydeder. Tekerleklerden birisinin devir sayısının çok düşük olması halinde kilitlenme tehlikesi fren basıncı o tekerlekteki sensör tarafından azaltılır bu suretle tekerlek tekrar normal dönüş süratine ulaşır tehlikeli duruş hali ortadan kalkar fren durumundaki normal hızıyla dönmeye başlar bu anda tekrar o tekerlekteki fren basıncı sensör tarafından yükseltilir. Yeniden kilitlenme olursa aynı olay tekrarlanır.

Tekerleklerdeki kilitlenme (kayma) olayı [değiştir]

Fren kuvveti uygulanan tekerlek aracın hızına uygun olmayan şekilde yavaş dönerse bu olaya kayma denir. Serbest dönen tekerlek %0 kaymalıdır . Kilitlenmiş olan tekerleğin kayması %100'dür. En ideal fren durumu tekerleğin durduğu anda değil lastik ve zemin durumuna göre %10 veya %50 kayma durumudur. İstenilen kaymanın elde edilebilmesi için gerekli fren basıncı lastik ile yol arasındaki bağlantı kuvvetine bağlıdır. Bu kuvvet katsayısı kuru zeminde yüksek , ıslak zeminde daha düşük , buzlu zeminde çok düşük bir değerdir. ABS bütün bu zemin durumlarına uyum sağlayarak tekerlekleri istenilen kayma aralığında tutmayı amaçlar.
abi senide kutlarım sen bu işi kapmışsın
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ya olurmu öyle şey kızaklama kesinlikle yanlış sen hiç kızaklayan f1 arabası gördünmü le'mans arabası gördün mü? asfaltta kızaklamak kesinlikle %0 hakimiyet ve başarısız bir frenaj demektir absnin kızaklamayı önlemesi arabayı her koşulda kızaklamadan kuratarark daha çabuk durmasını sağlar dönen tekerlek fren gücünü yere tam olarak aktarır ama kızaklayan tekerlek yavaşlamaz kayar bunu şöyle düşün kızaklama hız azaltsaydı karda kayak faln yapamazlardı yada abs yerine acil durumlar için lastiklerin kilitlenmesini sağlayan bir sistem yaparlardı bu düşünceye sahip olan bir çok kişi var forumda çok yanlış düşünüyorlar


yanlış anlaşılma oldu herhalde

kızaklasa çok daha kötü olurdu anlamında yazdım (kızaklamasından çok daha iyi bence) diye
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
sıcak havada doblonun lastikleri kızaklamış biçimde iyi tutunmuştur yola.
ben de kızaklayarak laguna2 nin arkasında frenlemiştim,
aynı anda kökledik frenleri,çarpacam sandım ama lagunayla hemen hemen aynı mesafede durduk.
demekki durma mesafesi fren cinsi kadar yol koşullarıyla da çok alakalıymış
 

buraki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bilgiler için teşekkürler
 
Üst