ABS ayarı yapılabiliyor mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Abarth
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Abarth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2008
Mesajlar
272
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar aracımın ABS sinin erken devreye girmesinden ve pompa/sn-dk oranından memnun değilim. Acaba bu oranı değiştirmek mümkün mü? Mesela şu anda sn de 5 tut-bırak yapıyorsa bunu 3 e falan düşürtmem mümkün mü acaba? Veya 5. nesil yarış ABS si verilerini uyarlatmam mümkün olur mu?
 
Abs ayarı yapamazsın çünkü bu ayarlar en uygun seviyede ayarlanmıştır buna müdahale edemezsin
 
ABS ayarı hiç duymadım ...sanırım öyle birşey yapılamaz zaten üretici firma herşeyi ayarlamıştır ayrıca ABS saniyede 8-12 kez balatayı bas bırak yapar devredeyken tabiki..saygılar
 
Bu sistemin bir işlemcinin içine yazılmış veriler dahilinde işlediğini düşünecek olursak bir şekilde buna müdahale edilebilir diye düşündüm. Teorik olarak mümkün ama pratikte yapanı duymadım hiç. Belliki kimse duymamış :)
 
Bu sistemin bir işlemcinin içine yazılmış veriler dahilinde işlediğini düşünecek olursak bir şekilde buna müdahale edilebilir diye düşündüm. Teorik olarak mümkün ama pratikte yapanı duymadım hiç. Belliki kimse duymamış :)
bu işi yapman için abs beynini değiştirmen lazım yazılım oluyosa yazılımlada çözerler. herşeye çare vardır
 
absnin hangi aralıkta sık-bırak işlemi yapacağı arabanın kütlesi ve hızına bağlıdır ( dolayısıyla kinetik enerjisine ve durması için gerekli mesafeye ). bu durumda sen bu ayarlarla oynayamazsın. oynaman demek diğer parametrelerle oynaman demektir. bu da fren mesafen olur ve arabanın kayması olur.
 
absnin hangi aralıkta sık-bırak işlemi yapacağı arabanın kütlesi ve hızına bağlıdır ( dolayısıyla kinetik enerjisine ve durması için gerekli mesafeye ). bu durumda sen bu ayarlarla oynayamazsın. oynaman demek diğer parametrelerle oynaman demektir. bu da fren mesafen olur ve arabanın kayması olur.
Zaten istediğimde bu aslında. Aralıkları uzatarak tutunmayı arttırmayı düşünüyorum. Bu pist yarış araçlarında kullanılan bir yöntemdir. Bilindiği üzere ABS performanslı kullanımlarda bazen negatif etki yaptığı gibi, yarış araçlarında çoğunlukla kullanılmaz. Ama yönlendirmeye etkisi göz ardı edilemez hale geldiği için bazı ekipler yarışa uygun ayarlar kullanmkatadırlar. Bu şekilde direksiyonu kırmadan frene asıldğınızda sistem kızaklamaya belli bir düzeyde izin vererek ani ağırlık transferi ve tam frenaja izin veriyor ancak ne zamanki frenaj halindeyken yönlendirme isteği algılarsa o zaman belli aralıklarla(ki bizimkilerden çok daha za pompa yapıyor) bas-bırak yaparak ABS etkisi yapıyor buda gerek kazalardan kaçışta, gerekse viraj alımlarında büyük avantaj sağlıyor.
Ben böyle bir etki beklemiyorum ama pompa sayısını en azından yarıya indirerek daha fazla tam tutunma istiyorum.
En basit örneği bugün çok aptal bir yerde önüme kaçılması imaknsız bir çukur çıktı ve ben yaklaşık 70 km ile ilerlerken frene asıldım, panik frenajda ABS devreye girdi ve ben yaklaşık 50km ile o çukura girdim. Aynı yoldan önceki geçişimde yaklaşık aynı süratlerde 97 accent kullanıyordum(abs siz) frene yüklenince araba kızakladı ve hiç rahatsız etmeyen bir süratle çukura girip çıktım.
Belli planlarımda var elbetteki ama temel olarak yapılabilirse ABS parametre değişikliği yaptırmak istiyorum.
 
zaten Abs nin amacı freni pas etmektik tabi uzun süreli değil...siz yazılımla pompalama miktrarını ayarlarsanız aracın tüm dengesi bozulur..Aerodinamik dirençler vs.....
 
zaten Abs nin amacı freni pas etmektik tabi uzun süreli değil...siz yazılımla pompalama miktrarını ayarlarsanız aracın tüm dengesi bozulur..Aerodinamik dirençler vs.....

aerodinamik dirençlerle işin yok orda. Aracın atalet momenti, tekerlek polar ataleti, kütlesi, kinetik enerjisi, durma süresi isteği senin için gerekli.
 
aerodinamik dirençlerle işin yok orda. Aracın atalet momenti, tekerlek polar ataleti, kütlesi, kinetik enerjisi, durma süresi isteği senin için gerekli.
kızmana gerk yoktu Burak abi:D dengesi dedim işte biraz karışmış olabilir:Dsaygılar
 
Geri
Üst