98 vectra gt motordaki ses

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan siberdin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Araç rölantide çalışırken (park halinde) gaza yüklenince de bu sesi yapıyor mu? Yapmıyorsa motor mekaniğinde sorun yok demektir. (siboplar şık şık diye vurur, fır fır sesi daha çok hava veya sürtmeyle ile ilgili olmalı)
 
Araç rölantide çalışırken (park halinde) gaza yüklenince de bu sesi yapıyor mu? Yapmıyorsa motor mekaniğinde sorun yok demektir. (siboplar şık şık diye vurur, fır fır sesi daha çok hava veya sürtmeyle ile ilgili olmalı)
bence de abi motor en son açılmalı önce triger setinin elemanlarına,v kayışına ve kasnaklara ,gerekirse dinamolara ve direksiyon pompasına bakılmalı o da olmazsa en son çare motora bakılmalı en azından ben olsam öyle yapardım...
 
Aracın yükte (yolda yürürken, aktarma organları devredeyken) ve rölantide (boşta) çalışması, motorun soğuk veya sıcak olması bile insanların yanılmasına neden olur. Geçenlerde başıma geldi, arabayı çalıştırdım, giderken tık tık diye ses yapmaya başladı, araç hızlanınca ses artıyor, yavaşlayınca azalıyordu, durup baktım sıpanın biri sağ arka jantın içine ağaç parçası sıkıştırmış :).
 
Merhaba C.C
Aracin triger seti, v kayisi, v kayis bilyasi, devridaim, sarz dinomasi bilyalari degisti.
iticileri degistirmemin sebebi sabahlari dizel motor gibi calisiyor. 5km gittikten sonra ses azaliyor. yanlzi motor kaputunu actigin zaman baya ses geliyor gene. Dedigin gibi aluclardan aldim 193 e. bugun elime ulasti. hafta sonu degistirmeyi dusunuyom.
Sabaha motor sogukken itici sesi de olmazsa piston veya koldan geliyorsa bu ses daha fazla belli eder diye dusunuyorum.
Ses dururken degil arac yururken geliyor. ozellikle 2000 devirde 4. veya 5. viteste gazi birden koklediginde rahat duyuluyor. devirin artisina gore fir fir in sikligida artiyor.
Anlamadim valla. Ama bulucam bu sesi
 
merhaba bu ses motordan kaynaklı olsa durduğu yerde gaza basınca da gelmesi gerekmez mi ? sanki bana biryerlerde sürtme veya balans var da o yüzden geliyormuş gibi geldi özellikle bahsettiğin devirde balası bozan bir yer varsa bu ne olabilir, dış akslar,porya bilyaları hatta belki diferansiyel ya da şanzıman da 4.ve ya 5.vites dişlisindeki bir kırık ,belki daha basit vites kolu tamir takımı misal benim aracın vites koluna short shift yaptım yaparken tamir takımını değiştirmedim ıkı tane oring takmadım diye her vitesin üst devirlerinde vites kolu zırıl zırıl ötüyor ,vibrasyon yapıyor inşallah basit birşeydendir insan sesin kaynağını b ulamayınca da strese giriyor ben de de bir bilya sesi peydah oldu biz direksiyon pompasından şüpheleniyoruz
 
porya veya bilya olsa hafifi tireme yapar diye dusunuyorum. Aklima karburatorun altina ve ustune giren vakum borulari geldi simdi. acaba bunlar yanlis takilmis olabilir mi? x20xe motorda cok fazla bundan. gecen arkadasinkini yanlis takmislar sekonder patir patir otuyodu benim arabaya bakarak duzelttik sorun bitti. debriyaj baski balatayi degistirdiydi. adam motoru disari almis. bizde ustalar boyle iste.
 
bizim araçlardan her usta anlamıyor zaten biz istanbulda bile anlayanı zor buluyorken sizin oralarda bulmamanız gayet normal ne diyeyim ALLAH yardımcınız olsun, Samsun da ve ya yakın illerde varsa yardımcı olacak oralara gidin derim zira bizim motorların bozulan ayar yüzünden inadi bir tutarsa çalışmıyor illa birşey çıkarıyor benim ihtiyar delikanlı da motor yapıldıktan sonra nazlandı bir ay çalışmadı ne yaptıysak, sonra kendiliğinden düzeldi :D ateşleme bobini,krank devir sensörü,ateşleme modülü,buji kabloları,bujiler,beyin,beyin tesisatı,elektrik tesisatı aklımıza neresi geldiyse başka calibra ile değiştirdik bana mısın demedi sonra ne olduysa çalıştı enteresan
 
arkadaslar
yaptiginiz yorumlardan sonra sorunun motorda degil emme manifoltunda vaya karburatore giren vakum hortumlarda oldugunu dusunmeye basladim. cunku gazi yedire yedire bastiginizda sorun yok. birden coktugunuzde bu ses geliyor.
 
Benim eski Ford'da motorun su sıcaklığı 50-70 derecelere ulaştığında rölantide ıslık sesi tarzında bir ses geliyor, gaz verince bu ses kesiliyor, ustaya gidene kadar motor yeterince ısındığından ses mes kalmıyor o nedenle sesin kaynağını bulamıyoruz. Bir yerden hava aldığı kesin, araca sonradan westinghouse fren uyguladığımızdan hava ile ilgili her yeri kontrol ettik sonuç gene de yok. En son aklıma gelen tek yer monifoldu delip westinghouse hava almıştık, hava aldığımız aparatta conta kullanılmadı, o da çare olmazsa bir süre ıslık çala çala gitmeye devam edeceğim. Bu satırları yazmamın nedeni, biz basit bir yapıya sahip klasik motorda bu sıkıntıyı yaşıyoruz, her yeri dolu, teknoloji ağırlıklı bir motorda senin işin daha da zor. Onun için biraz daha sabır gösterip sesin ne zaman, hangi şartlarda olduğunu iyice analiz etmende fayda var.
 
piston kolu yatak sesi aman baktır aynen senin dedigin ses bende vardı fakat tek ses lak lak lak lak sesi blok patlattın hemen baktır sötür 6 bin tl ye patladı bana herşey dahil ....
 
Geri
Üst