98 cd otomatk şanzuman sorunu ?

muratsener77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. yeni üye oldum. hayırlı uğurlu olsun :))
Şanzuman konusunda bir sıkıntım var. ve sizler ile paylaşmak istedim umaqrım bana yardımcı olup yol gösterecek arkadaşlar çıkar.

Aracım 98 model 1998 model vectra b kasa cd serisi ve otomatik vitestir. aracın sorunu : Ani kalkışlarda veya rampa çıkarken ani gaza yüklenmelerde sanki şanzuman kendini korumaya çekiyor motor arıza lambası ve tc lambası yanıyor yol b,ilgisayarında ise autogearbox hatası veriyor ve sabit vitesle yola devam ediyor yani vites değiştirmiyor. kenara çekip stop edip tekrar çalıştırıldığında normala dönüyor. geri vitese taktığımdada zaman zaman sanki dişli oturmuyormus gibi sıyırma oluyor araç gaza basıldığında geri gitmiyor titreme yapıyor. kendi akışıyla bırakıldığında kısa bir müddet sonra toparlıyor ve geri gitmeye başlıyor. sizce sorun nedir. izmit ve yalovada sanayide birkaç kişiye danıştım hepsi istanbul maslak veya baska bir yerdeki şanzumancıya gitmem gerektiğini . şanzuman dağılmış olabileceğini söylüyolar tam bi yönlendirmöe yapan yok. gerçekten şanzjuman gidikmi ne önerirsiniz ?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Eğer şanzuman dağılsaydı araç nasıl normal gidiş yapacaktı? Arıza lambası ile ilgili bir fikir veremem ama geri vites sorunu nedeniyle korkarım şanzumanın açılması gerekecek :(. Birkaç sene evvel benzer bir arıza nedeniyle aracın şanzumanını açtırdım, geri vites taşıyıcıları değişince sorun kalmadı.

Motorun sıcak veya soğukken de aynı arızayı yapıyor mu?
 
Son düzenleme:

muratsener77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
savaş bey nereeyi önerirsiniz. ve kaça malolur bilginiz varmı?
 

muratsener77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
sıcakkende yapıyor soğukkende. ileri giderkenki alarm ve arıza ikazları olan sorunum dediğim gibi ani kalkışlarda ve rampalarda aniden yüklenmelerin %20sinde yapıyor. geri vites sıkıntısıda hep olmasada 10 kalkıştan 6-7 sinde yapıyor.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Otomatik şanzumanı her önüne gelen usta kurcalamamalı. Usta önemli. Mesela benzer bir sorunu ben de yaşıyorum ama benim aracım da sadece motor soğukken hızlı kullanmaya kalkarsam motor arıza lambasını değil de "S" lambasını yakıyor, bu arada araç dediğiniz gibi gaz yemiyor, zor hızlanıyor, bazen 5000 devire kadar vites atmıyor ama iki üç kilometre kadar yol aldıktan sonra aracı stop edip yeniden çalıştırınca herşey normale dönüyor. İşin ilginç yanı 2-3 senedir bu arızanın ne olduğu bulunamadı :). Biz huyunu öğrendik, hava sıcaklığına göre 2-3 km aracı hız yapmadan kullanıyoruz, hararet ibresi yükselmeye başladıktan sonra hızlanıyoruz.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arıza kodunu okutman lazım..bu arada yağ seviyesine motor sıcak iken bak...geri fitese tavsiyem D den direkt R ye değilde önce N konumuna sonra R ye dene bak bakalım o ıkınma yapacakmı? bu şekilde otomatiği fazla yıbratmazsın...
tc ışığı yanması abs sensorlarından olabilir bu tahmin yalnız:(
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arıza kodunu okutman lazım..bu arada yağ seviyesine motor sıcak iken bak...geri fitese tavsiyem D den direkt R ye değilde önce N konumuna sonra R ye dene bak bakalım o ıkınma yapacakmı? bu şekilde otomatiği fazla yıbratmazsın...
tc ışığı yanması abs sensorlarından olabilir bu tahmin yalnız:(
Selim Opel'lerde (benim kullandıklarım diye düzelteyim :D) normal kullanımda vites kolu ileri viteslerden seri şekilde R'ye alınırken N konumunda beklemeyince hafif bir vuruntu oluyor, o nedenle N konumunda 1-2 saniye mola vermek gerekiyor, ama arkadaşın bahsettiği ve benim başıma gelen arızada sorun vuruntu değil de vitesi R'ye konumuna alınca gerekli basıncın hemen oluşmaması nedeniyle performans kaybı yaşanması. O nedenle bence geri vites taşıyıcılarındaki yıpranma nedeniyle basınc kaybı yaşanıyor olmalı.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Konuya gerekli yorumları üstadlar yapmış,
benim size tavsiye edebileceğim yer bostancı sanayi automaticcenter satılmış usta çok iyi ustadır size her konuda yardımcı olur...
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bana kalırsa artık şanzıman bakımı gelmiş önceki vectramın aks dişlisinde hafif boşluk vardı ve savaş abinin dediği o vuruntu oluyordu..ancak sizin bahsettiğiniz durumu ihtimallerle değerlendirirsek

öncelik olarak
1- şanzıman beyni arızalı olabilir su v.s. aldıysada bu tarz sorunlar çıkartır
2- şanzıman hiç bakıma revizyona girmediyse yıpranmalardan dolayı yapabilir
3- şanzıman yağı eksiktir... ama bu kadar sorun yaratmaz geçişlerde v.s. problem olur

bence en kısa zamanda iyi bir otomatikçiye gidin özellikle Ankarada çok iyi ustalar var diye biliyorum forumdan arkadaşlar yardımcı olacaktır usta konusunda..ancak masraflı bir işlem otomatik şanzıman tamiri bilginiz olsun.. bana o vuruntu yapan dişlinin boşluğu için 2000 tl masraf çıkarmışlardı... ama öncelikle beyini kontrol ettirin tech 2 ile
 

atahanbelge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. yeni üye oldum. hayırlı uğurlu olsun :))
Şanzuman konusunda bir sıkıntım var. ve sizler ile paylaşmak istedim umaqrım bana yardımcı olup yol gösterecek arkadaşlar çıkar.

Aracım 98 model 1998 model vectra b kasa cd serisi ve otomatik vitestir. aracın sorunu : Ani kalkışlarda veya rampa çıkarken ani gaza yüklenmelerde sanki şanzuman kendini korumaya çekiyor motor arıza lambası ve tc lambası yanıyor yol b,ilgisayarında ise autogearbox hatası veriyor ve sabit vitesle yola devam ediyor yani vites değiştirmiyor. kenara çekip stop edip tekrar çalıştırıldığında normala dönüyor. geri vitese taktığımdada zaman zaman sanki dişli oturmuyormus gibi sıyırma oluyor araç gaza basıldığında geri gitmiyor titreme yapıyor. kendi akışıyla bırakıldığında kısa bir müddet sonra toparlıyor ve geri gitmeye başlıyor. sizce sorun nedir. izmit ve yalovada sanayide birkaç kişiye danıştım hepsi istanbul maslak veya baska bir yerdeki şanzumancıya gitmem gerektiğini . şanzuman dağılmış olabileceğini söylüyolar tam bi yönlendirmöe yapan yok. gerçekten şanzjuman gidikmi ne önerirsiniz ?

Aynı problem tam olarak bende var tek farkı ben r ye takarken araba normal gidiyor.Sıyırma problemide 10 tanede 7 sınde ınde oluyor Pden Dye getirirken ya da R ye getirirken problemin ne olduğunu tam bilmediğimizden dokundurtmak istemiyorum ...Acaba abs beynındenmi,motor beynindnemi,yada şanzıman yağı çamurlandı sensörlermi okumuyor varsayım yapıyorum artık,yada gerçekten şanzımanmı bozuk lütfen bana yardımcı olun
 
Üst