95 vectra gt yardım...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagri18s
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende diyorumki bu araç avans ayarını kendi yapıyor.el ile müdahale etmek mümkün değil.triger kayışı konusunda size katılıyorum.

arabamın harareti 95 e yükseldi.arabayı kontağı çevirdiğim halde stop etmedi.yüksek viteste fren yardımıyla stop ettirdim.tekrar çalıştırdığımda üzerinde emniyet kemeri işareti olan bir lamba yanmaya başladı daha önce ilk çalıştırmamda yanıyor o söndükten sonra marşa basıyordum.şimdi sürekli yanıyo.bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardım edermisiniz...Tşkler.

İlk mesajda bahsi geçen aracın ne olduğu belirtilmediği için her ihtimale karşı bilgi olsun diye yazdım ilk mesajımda avans ayarı konusunu. Şimdi siz diyorsunuz'ki bu araç avans ayarını kendi yapıyor, bunu ben bilemem'ki.

Bize öğretilen şudur Bilgiyi yanlış yada eksik verme

Yaşlarınız müsait olmadığı için bilmiyorsunuzdur ya'da görmemişinizdir,
eskiler yada hala karbiratörlü - distribitörlü yani elektronik ateşleme olmayan araçlara binenler bilir. Distribitörlü araçlarda, avans ayarı distribitörün sağa sola çevrilmesi şeklinde elle yapılırdi, artık distribitörlü araç pek kalmadığından yada sitedeki arkadaşların çoğunun araçları elektronik ateşleme olduğundan elle yapılmaz diye biliyorlar. Saygılar.......
 
Bide şu "ters çalışırken triger kayışı otomatik olarak ayarını gevşetir" olayını pek anlayamadım, yeni bi sistem'mi geliştirildi, triger kayışı canı istediği zaman gevşeyip canı istediği zaman sıkılaşıyo:confused: Benim 20 yıllık ustam yoksa beni'mi kandırıyo iki saat yok triger kayışı ayarı yok avans ayarı yapıcam diye, madem öle neden triger kendini ayarlayıp ustayı kan ter içinde bırakıyo. neden trigeri sökerken yerini işaretliyorlar. Bu durumda gergi bilyası nası çalışıyo, gergi bilyası nası ileri geri gidip geliyo. Bu işlemi triger kayışı olmayan zincirli sistemde zincir'de yapabiliyomu:confused: , yapıyosa nasıl yapıyo:confused: kafam allak bullak oldu. Benim bildiğim triger kayışı yada zincir her neyse en ufak bi boşlukta diş atlatır, ayar tutmazsa motor randımanlı çalışmaz. Bu konularda'da bilgilendirirsen çok sevinirim. (Ülen 50 yaşına kadar haybeye yaşamışız:( ) Ha bide istersen şu bi kaç saniye çalışır ve stop eder olayında'ki bi kaç saniye ifadesini bi şekilde stop ettirene kadar şeklinde değiştirelim'mi, zira kaç defa başıma geldi özellikle eski model araçlarda, vitese takmadan stop etmiyor mübarekler. Bi'de avans ayarı olmaz:confused: kısmını. Saygılar....
durda anlatım bıraz işim var
 
Bide şu "ters çalışırken triger kayışı otomatik olarak ayarını gevşetir" olayını pek anlayamadım, yeni bi sistem'mi geliştirildi, triger kayışı canı istediği zaman gevşeyip canı istediği zaman sıkılaşıyo:confused: Benim 20 yıllık ustam yoksa beni'mi kandırıyo iki saat yok triger kayışı ayarı yok avans ayarı yapıcam diye, madem öle neden triger kendini ayarlayıp ustayı kan ter içinde bırakıyo. neden trigeri sökerken yerini işaretliyorlar. Bu durumda gergi bilyası nası çalışıyo, gergi bilyası nası ileri geri gidip geliyo. Bu işlemi triger kayışı olmayan zincirli sistemde zincir'de yapabiliyomu:confused: , yapıyosa nasıl yapıyo:confused: kafam allak bullak oldu. Benim bildiğim triger kayışı yada zincir her neyse en ufak bi boşlukta diş atlatır, ayar tutmazsa motor randımanlı çalışmaz. Bu konularda'da bilgilendirirsen çok sevinirim. (Ülen 50 yaşına kadar haybeye yaşamışız:( ) Ha bide istersen şu bi kaç saniye çalışır ve stop eder olayında'ki bi kaç saniye ifadesini bi şekilde stop ettirene kadar şeklinde değiştirelim'mi, zira kaç defa başıma geldi özellikle eski model araçlarda, vitese takmadan stop etmiyor mübarekler. Bi'de avans ayarı olmaz:confused: kısmını. Saygılar....
anlatım ama farklı farklı kayıs sıstemlerı var mesela opel asconalarda tırgerın ayarını devırdaımden verırsın boşa alma ayarı olmaz. vectra larda astralarda boşa alma ayarı olur.
kayısı sökerken aracı senteye getırırsın tum isaretler yerine gelir. ve kayısı cıkarırsın(bazı araclarda bız kendımızde işaret koyabılırız) yeni kayısın diş sayısına ve diş yatıklıgına dikkat edilirek kayıs yerine takılır. bılyalarda yenilenir ve bilyanın ayarını yaparız motoru tersıne çeviriken otomatık olarak bilya kayısın ayarını boşaltır(onun ayarını biz yaparız) elektronık atşlemei enjeksiyonlu araçlarda kayış değişirken avans ayarı felan bozulmaz çünki avans ayarı olmaz.
zincirli sistemlerde aynı şekildedir yag basıncıya sureklı gergin vazıyetteyken geri ters dönüşlerde boşa alır. zincirli sistemde fiberden yapılan zincire destek veren gerdiriciler bulunur aracta araca değişir bazılardın 4 tane bazılarında daha fazla gibi. umarım yardımcı olabılılmısımdır
 
umarım yardımcı olabılılmısımdır
Gerçekten'de tşk ederim. Az çok bu kısımları biliyorum. Benim asıl öğrenmek istediğim "ters çalışırken triger kayışı otomatik olarak ayarını gevşetir" şeklinde bir ifade vardı mesajında.Esas bu konuda bilgi rica edicem. Motor çalışırken triger kayışı ayarını nasıl gevşetiyor. Bilgilendirirsen sevinirim. Tşk.ler
 
kayısın gerginliğini ayarladıgımız bilyanın özelligi bu motor dönme yönundeyken kayısın tek tarafı gergindir ters dönerken öbur tarafı anladın??:)
 
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. verdiğiniz bilgiler için dün tüm gün sanayide idim. ustanın dediği 2 nedende olmuş olabilir dedi birincisi hhararet yükseldiğinde motorun içinde kalan yağ artıkları yanmaya devam ediyormuş ki stop ettiremezsen motora çok zarar verirsin dedi allahtan bendeki sorun bu değilmiş. ikincisi ise yüksek hızda klimayı açmış olabilirsin bu da fazla şarja neden olmuştur onun için stop etmemiştir dedi bende klimayı açmıştım sorunu ona bağladı. inşallah tekrar başıma gelmez çünkü aracı yeni aldım daha tam olarak tanıyamadım kalırım valla yolda :)
 
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. verdiğiniz bilgiler için dün tüm gün sanayide idim. ustanın dediği 2 nedende olmuş olabilir dedi birincisi hhararet yükseldiğinde motorun içinde kalan yağ artıkları yanmaya devam ediyormuş ki stop ettiremezsen motora çok zarar verirsin dedi allahtan bendeki sorun bu değilmiş. ikincisi ise yüksek hızda klimayı açmış olabilirsin bu da fazla şarja neden olmuştur onun için stop etmemiştir dedi bende klimayı açmıştım sorunu ona bağladı. inşallah tekrar başıma gelmez çünkü aracı yeni aldım daha tam olarak tanıyamadım kalırım valla yolda :)
bu kırmızı yazılı kısmı açıklayacak ustalar lazım.FAzla şarj arabayı ters mi çalıştırır.Bu sadece klima olayı degil ki fazla tesisat veya kısaca elektrikli takılan her cihaz fazla şarj yaptırır.Ama motoru ters çalıştırır olayını ilk duyuyrum.Açıklayan olursa sevinirim...Bu durumda ne yapmak gerekir...Klimali arabaya klimasız mı binelim...
 
Geri
Üst