93 1.8 s vectra A çekişten düştü (şahinler,doğanlar dahi geçer oldu)

aslan_7643

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
75
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba arkadaşlar;
aracımı 4 ay önce aldım alır almaz triger setini değiştirdim sonrasında hararet sorunu çıktı,servise gittim termostat bozuk dediler değiştirdiler sonrasında gaz ayarı yaptırmaya gittim ateşlemede problem var dediler buji ve buji kablolarını değiştir dediler değiştirdim fakat aracımın çekişinde çok düşüş var.bütün bunları yaptırmadan önce aracım 160-170 km hızı rahatlıkla ulaşıyordu ama şimdi 140 zor geliyo ve yakıtı önceden kmde 220-250 arası yakıyodu şimdi 325 yakıyo.sorunu ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz!
 
merhaba arkadaşlar;
aracımı 4 ay önce aldım alır almaz triger setini değiştirdim sonrasında hararet sorunu çıktı,servise gittim termostat bozuk dediler değiştirdiler sonrasında gaz ayarı yaptırmaya gittim ateşlemede problem var dediler buji ve buji kablolarını değiştir dediler değiştirdim fakat aracımın çekişinde çok düşüş var.bütün bunları yaptırmadan önce aracım 160-170 km hızı rahatlıkla ulaşıyordu ama şimdi 140 zor geliyo ve yakıtı önceden kmde 220-250 arası yakıyodu şimdi 325 yakıyo.sorunu ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz!
bence öncelikli olarak trigerin sente ayarına bi daha baktır. gaz ayarını yaparlarken benzin kriterlerine göre yapıyolar. benzinde giderken problem varmı onu bi kontrol ettir. Fazla yakma, gitmeme gibi. hava filtresini değiştirmemişseniz onu değiştirin. sorun kalmayacaktır bence.
 
benim eski taunusumda da bu sorun vardı... 120 yi geçmiyordu benzindede lpg dede aynıydı...kimse bulamadı arızasını...sonra kayseride yaşlı bi usta arabanın hava almadığını farketti...aradı ve buldu..problem hava filtre borusundaymış...için kocaman plastik bi cisim kaçmış ve araba hava almıyormuş...çıkarnca araba düzelmişti..
 
aynı araç bendede var

aracı öncelikle benzinde bir dene eğer benzinde bu sorunlar çıkmıyorsa gaz ayarını çok kısmışlardır veya lpg mixeri hava alıyodur. başka bir sorun arama benzinde düzgün gidiyorsa mesele yok.
 
Bendede ara sıra yapıyordu ama benzinde araba canavar kesiliyordu. Açıp baktığımızda hava borusunun açık olduğunu gördük orayı bantla kapatıp azcık bi delik bıraktık sorun halloldu.
 
benzindede denedim sonuç aynı hava filtresinide buji ve kablolarını değiştirirken onuda değiştirmiştim
 
Bendede ara sıra yapıyordu ama benzinde araba canavar kesiliyordu. Açıp baktığımızda hava borusunun açık olduğunu gördük orayı bantla kapatıp azcık bi delik bıraktık sorun halloldu.

hava borusu neresinde tam olarak birde ona bakayım
 
debriyaj

benzindede denedim sonuç aynı hava filtresinide buji ve kablolarını değiştirirken onuda değiştirmiştim


eğer araç patlatma ve sirkeleme yapmıyorsa ve motoru yememişsen (zor bir ihtimal). debriyaj ayarına ve baskı balataya baktır. Eğer debriyajda sorun varsa araç zorlanır bağırır ama gitmez. ayrıca karbüratör ile emme manifoltunun birleşme noktasındaki contayı kontrol et gevşemiş olabilir. lastikleri ve frenleri kontrol et, sorun motorda da olmayabilir.
 
Son düzenleme:
eğer araç patlatma ve sirkeleme yapmıyorsa ve motoru yememişsen (zor bir ihtimal). debriyaj ayarına ve baskı balataya baktır. Eğer debriyajda sorun varsa araç zorlanır bağırır ama gitmez. ayrıca karbüratör ile emme manifoltunun birleşme noktasındaki contayı kontrol et gevşemiş olabilir. lastikleri ve frenleri kontrol et, sorun motorda da olmayabilir.

geçenlerde ayrı 2 usta bakmıştı motorun gayet güzel demişti.motorun ömrü daha yarıya bile gelmemiş diyodu ama bilmiyorum.dün götürdüm acaba gaz ayarından falan mı yapıyo diye usta ayarı yaptı ve hava filtresinin kutusunun çıkışına yani borunun bağlandığı yerin yarısını kapatacak şekilde bant yapıştırdı birde lpg li araçlarda hava filtresi yeni olduğunda çekişinin düşdüğünü yavaş yavaş eskimeye başladığında çekişinin dahada düzeleceğini söyledi ne kadar doğru bilmiyorum
 
geçenlerde ayrı 2 usta bakmıştı motorun gayet güzel demişti.motorun ömrü daha yarıya bile gelmemiş diyodu ama bilmiyorum.dün götürdüm acaba gaz ayarından falan mı yapıyo diye usta ayarı yaptı ve hava filtresinin kutusunun çıkışına yani borunun bağlandığı yerin yarısını kapatacak şekilde bant yapıştırdı birde lpg li araçlarda hava filtresi yeni olduğunda çekişinin düşdüğünü yavaş yavaş eskimeye başladığında çekişinin dahada düzeleceğini söyledi ne kadar doğru bilmiyorum

bilmiyorum da ben bu aracı tamir ede ede öğrendiğim tecrübeleri aktarayım.

1. lpg mikserin kaliteliyse ve hortumun içine tam oturuyor hava almıyosa havafilitresinin tıkanmasına gerek yok benimki tıkalı değil. bazı gazcılar tıkıyor ben tekrar açıp başka gazcıya götürüyorum güzel bir ayar yapınca hiç bir sorun olmuyor. araç benzinde de yapıyor dedin o zaman başka bir sorun var demektir.

2. karburatörün ve üzerindeki siyah kapağın vidalarını kontrol et gevşek olmasın.

3. baskı balatayı bir kontrol et

4. bunlarda bir sorun yoksa aracı bir karbüratörcüye götür benzindeki problem neyse baksın (lpg işi yapanlar genellikle karbüratörden anlamıyolar en iyi ayar yaptırabileceğin kişiler hem karbüratör hemde gaz ayarı yapanlardır.) mesela benim aracı 2 gazcıda ayrı ayrı ayarlattım iki ayar sonundada aracımın sirkeleme sorunu geçmemişti. bende parentez içinde belirttiğim gibi tavsiye üzerine böyle bir ustaya gittim gazı çok kısmışlar dedi ve aracın sorunu çözdü.

en önemli soru cevabını vermediniz. araçta sirkeleme varmı?

unutmayın kötü usta fazla masraf demektir.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst