91 dizel Mazda 323 soğutma suyu değişiminde tavsiyeler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omero72
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
4 gün önce mahalleden bir arkadaşım 91 model dizel Mazda 323 aldı. onun soğutma suyu değişimi ile ilgili danışacaktım. aracın özellikleri:

280bin kmde. 1720cc turbo olmayan dizel motor.
Motor üst kapağı bakımdan geçmiş. Kapatırken sıvı conta ya da lastik gibi birşeyle kapatmışlar (resim) Motor çalıştıktan 3-5 dk sonra hararet göstergesi tam ortaya geldikten sonra sabit kalıyor, motorda hararet sorunu yok. Devir verince egzostan az bir siyah duman atıyor, motor eski old için biraz yağ yakıyor, sızdırma yok. Soğuktan çalışması sorunsuz ve rölanti devri düzenli.

Motorun şu anda en önemli sorunu önceki sahibi su eksilttikçe radyatörden şebeke suyu ekleyip durmuş tabi ki antifriz falan hak getire. O yüzden radyatör kapağını açınca kapak ve radyatör içi turuncu renk pas rengini almış.

2 tamircimizin dediği kadarıyla bu halde motora direkt antifrizli su değişimi yapılmaz. Yapılırsa pasları söküp söktüğü yerden ciddi su kaçırma ihtimali büyük soruna yol açabilir dediler.

Tamircilerden birisi kademeli olarak önce 2 litre sonra yine 2 litre antifrizli su ile değişim önerdi.

Dün akşam aracın suyunu tamamladık fakat arkadaşım bugün radyatör uyarı lambasının arasıra yandığını söyledi. O lamba su eksilttiği için mi yoksa suyu tazeleyip paslı su oranını düşürdüğümüz için mi yandığını henüz bilmiyoruz.

Şu anda araç başında değilim birkaç saat sonra aracı görmeye gideceğim. Gitmeden önce radyatör içindeki tüm pis suyu, damıtılmış temiz su ile bir değiştirip radyatör ve motor içini bu şekilde bir temizlemeyi düşünüyoruz.

Bunu yapmamız soruna yol açar mı? Amacımız araca uzun süredir eklenen şebeke suyu yerine 100% saf su dolaşmasını sağlayarak içerdeki paslı görüntüyü biraz hafifletmek. Şebeke suyunu bilirsiniz içinde kireçten tutun başka kimyasallara kadar çeşitli şeyler var.

Araç arkadaşımın ve parasını ancak denkleştirerek alabildi, o yüzden başına masraf çıkartmadan bu bakımı yapmam gerekiyor, o yönde tavsiyelerinizi bekliyorum.

rtwj7.jpg

rtzyc.jpg
 
Ahmet başka çaren varmı?
Bismillah diyeceksin tüm radyatör dahil ne kadar pas kurum birikintisi varsa temzileyip antifriz ve suyunu ekleyeceksin sonuçta bunun kışı var ki dona çekme riski yetmedi antifrizsiz zaten paslanacak çürüyecek. En güzeli bunları yapacaksın baktın conta gidiyor yenileyeceksin
 
Evet çok fazla alternatif yok. Bu akşam radyatör iç yıkama işlemine başlayacağız gibi. Dediğin gibi conta sorun yapmaya başlarsa yenilemek gerekecek.

Titizlenmemin sebebi arkadaşın tüm parasını araca yatırdığı için oluşacak muhtemel bir sorunda tamirciye verecek birkaç yüz lirası dahi kalmadı. Bir yandan da aylardır arabasız kalmıştı, arabayla gezmek te istiyor.
 
o arabada radyatöre istersen cola koy fark etmez :)
belki niğde gazozuda sevebilir :)
 
Hah hah Niğde Gazozunu ben severim de bu arabanın sevceğini sanmam.

Yanlız arkadaşlar Mazda deyip geçmeyin hakkaten şaşırtıcı dayanıklılıkta araçlar. Yukardaki bu aracın önceki sahipleri soğutma suyunu adeta kanalizasyon gibi yaptıkları halde soğutma olayında problem yok, hararet ibresi tam ortada. Belki dizel olduğu içindir, ama o kadar bakımsız kalmış motorun bu kadar sorunsuz devam etmesi kafayı yedirtiyor.

Ancak yine de o kanalizasyon suyunu temizleyeceğz tabi ki. Henüz el atmadık.
 
Hadi artık el at bitir şu işi, bizde Ahmet bitirmiştir haber alırız yakında diye bekliyoruz.
Sen daha el atacağım diyorsun
 
Hadi artık el at bitir şu işi, bizde Ahmet bitirmiştir haber alırız yakında diye bekliyoruz.
Sen daha el atacağım diyorsun

Ayen bekliyorum merakla ne yaptınız diye
 
Hm araç benim olsa bahçeye çekip işleme başlardım fakat aracın sahibi arkadaş
dün yağ lambasının rölantide titrek şekilde yanıp sönmeye başladığını görüp ona kafayı takmış. Onu halledene kadar radyatör suyu temizlenmesini erteledik.

bu titrek yağ lambası sorunu araca 4.75 L 15W40 yarı sentetik Mobil yağ ve bypass yağ filtresi taktıktan sonra çıktı. Şu anda onun sebebini incelemeye başladık.

Sebepler arasında yağ filtresinin veya yağın tam uyumlu olmaması, yağ müşür problemi , elektrik sigorta bağlantısının zayıflaması ve yağ pompasının tam çalışmaması var. Rölanti düşük deil, tam. Yağ deişmeden önce hiç yokken şimdi birden başlaması yağ müşürü veya yağ filtresinden kaynaklı olduğunu düşündürüyor. Ona da henüz bakamadık, arkadaş bugün arabası ile geziyor cunku. Düşük ihtimal fakat o ışık yağ pompasından kaynaklı yanıyorsa arkadaşın bugün motoru eline alma ihtimali bile var.
 
Radyatöre ne yapmanız gerektiğini söyleyeyim ben,

alttaki tapasını açacaksınız, üstten de kapağı. Bir tane hortum bulup üstten sokup güzelce durulayacaksınız bol su ile.

Bir kaç kere sadece su doldurup, kaloriferi ful açıp, motoru çalıştırırsanız devirdaimi daha güzel temizlemiş olursunuz, ancak bu zaman alır çünkü her seferinde motorun ısınıp soğumasını beklemeniz lazım.

Bizim 91 model Corolla'nın suyunu ilk kez geçen sene değiştirdim. Gerçi düzgün kullanıldığından hiçbir problem yoktu çıkan suda.
 
Geri
Üst