79 Opel Kadett Saloon (2.0 Ford motoru uygulama)

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Uzun süre niyetlendiğim ancak bir türlü maddi manevi hazır olamadığım ama hep aklımda olan projemi sonunda gerçekleştirdim ve hayırlısı ile bitti.

Bir kaç ay önce başka forumdan bir arkadaştan aldığım 2.0 lt. HC taunus motorun üç beş eksiklerini ve genel bakımlarını tamamladıktan sonra araca yükleneceği günü beklemeye başladı.

Kadett in orjinal şanzımanı 4 ileri bisiklet şanzımanı gibi bir şeydi motoru seçtik şanzımanada el atmasak olmaz dedik 5 ileri bir şanzıman arayışına koyuldum taunus şanzımanı mı tofaş şanzımanı mı yoksa BMW şanzımanımı derken ölçü (uzunluk , genişlik hacim vs.) açısından tofaş şanzımanının aracıma şanzıman yuvasına en uygunu olduğunu gördüm.Ancak tofaş şanzımanındada ufak bir boy kısaltma işlemi yapılması gerekti bunu kuyruk diye adlandırılan vites kolunun olduğu düzeneği kesip arasından parça alıp tekrar kaynak ederek çözdük.Yani sarı ile yuvarlak içerisine aldığım kısım 4 cm daha geride kalıyordu

Kırmızı ok ile gösterdiğim yer 4 cm kesilip tekrar kaynak edildiği yeri gösteriyor ;

WT0V.jpg


Bunuda hallettikten sonra sıra iki sevgiliyi motor ile şanzımanı birleştirmeye geldi.Kavrama,volant ve muhafazası ford unkini kullandık fordun muhafazası ile tofaş şanzıman arasına tornada flanş yaptırdım bu şekilde tofaş şanzımanı ile ford un kendi muhafazasını birbirine monte edebildim.Tabi bu aşamadan sonra flanşın kalınlığı yüzünden (2 cm) prizdireğin boyuda uzaması gerekti 75 yaşında iki gözlük üst üste takan tornacı amcamız onuda halletti sağolsun.

Allah zeval vermesin benden daha dinç bir insan kendisine bir kez daha teşekkür ederim pofuduk tornacı amca.

Şanzımanla motoru birleştirdik.Bismillah diyerek başladık araca yüklemeye beklediğimizden çok daha kolay oldu aslında,hatta tabiri caiz ise cuk oturdu derler ya o hesap.

5klb.jpg


5km7.jpg


5km8.jpg


5kmd.jpg


5kmk.jpg


5kmq.jpg


5kn8.jpg


5knb.jpg


5knm.jpg


5knp.jpg


5knv.jpg


5kp4.jpg


5kp6.jpg


5kpg.jpg


5kpk.jpg


5kps.jpg


5kpz.jpg


5kpy.jpg
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Motoru araca oturttuk motor takozu ayakları şanzıman kulağı ayakları vs. yapıldı artık motor araca sabit.Ama tabi bununla bitmedi şanzıman değiştiği için şaft boyu kısalması gerekti ve balansın önüne geçilmesi için ve şaftın daha rahat çalışması için şaftın şanzıman tarafına bir mavsallı düzenek daha ekledim.Şaftı yaparken bir adet tofaşın erkek şaft kayıcısına ihtiyacım oldu sanayi yi ara alt üst et kimsede bulamadık bir kişide komple çıkma şaft bulduk 150 tl fiyat çekti.Bende başka alternatifler aramak daha mantıklı olacak dedim sonuçta sadece şaftın ucundaki erkek kayıcıyı kullanacaktım gerisi çöpe yada hurdaya gidecekti bi kayıcıya 150 tl vermek zor geldi.

Deli dana gibi bir oraya bir buraya derken yine yaşlı eski bir doç ustası amca ne arıyosun sen ? diye sordu durumu anlattım ve bana AS 600 lerin direksiyon kayıcı mili tofaşlarınki ile aynıdır deyip çekmecesinden çıkardı al bunu kullan dedi.Tam istediğim şey tabi sevindim havalara uçtum üstelik ücret bile almadı benden onada bir kez daha teşekkür ederim.

Kayıcıyı alıp direk tornacı amcama koştum ve işlemlere başladık ;

8yzd.jpg


8z0p.jpg


8z0n.jpg


8yzf.jpg


8z1l.jpg


8z32.jpg


8z36.jpg


Şaft kesildi erkek kayıcı şaftın başına monte edildi vs. şaft tamamlandı.Sıra geldi sonradan ekleyeceğimiz ayrıyeten bir mavsallı düzeneğe daha.

Tofaş şanzıman çıkışında lastik takozun bağlandığı üç kulaklı bir parça var ortada büyük bir somun ile şanzıman çıkışına bağlanıyor.Ben zaten lastik takozu kullanmayacağım için direk bu üç kulaklı parçaya bir adet şaft çatalı kaynak ettirdim.Bu parçanın eşi karşı tarafındakine de yani şuna ;

kayici_gobek_tofas.jpg


Alt tarafına bir çatal daha kaynak ettirip kulakları kesip kulaklardan eser kalmasın diye tornada temizlettim sonra ikisinin araya bir mavsal iliştirdik ve mavsallı düzeneğimizide hallettik.

8z3w.jpg


8z3v.jpg


8z49.jpg


Bu arada eski şaft 105 cm geliyordu aşağıda sarı ok ile gösterilen yerden kesildi artık şaftın boyu 66 cm.

8zfy.jpg


Bu işlemlerden sonra şaft aksamımızda bitti.Sıra geldi radyatör fan ikilisine.Hemen hemen taunusun ki ile aynı ebatlara sahip tofaşın 3 sıra süper radyatörünü ve fanını kullandım.Aslında taunusun kendi radyatörünü kullanacaktım ancak fan için radyatöre ayak yap vs. zor geldi herhalde direk radyatör ve fan ikilisini alıp araca montajını yaptım.

9lft.jpg


9lfx.jpg


9lgh.jpg


9lgm.jpg


9lgk.jpg
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Fanlı montajının fotosunu çekmemişim son halinin fotolarını da çeker eklerim.Egsoz sistemi vs. yapıldı aracı günlük olarak kullanmaya başladım ha birde uygun bir filtre sistemi yapmam gerekiyor araca kendi filtre kutusunu takamıyorum kaput sorun çıkarıyor karburatör kafasına bir kep yapıp boru ile uzatarak bir şeyler bağlayacağız ucuna artık.

Pek kaliteli değil ancak bu egsoz sistemi yapılmadan önce çektiğimiz kısa bir video.

http://www.youtube.com/watch?v=Qyvoe-lLcK0

Not : Bundan önceki aracım vw 1303 tü ve oda 4 ileriydi bu güne kadar hiç 5 ileri aracım olmamıştı 5 ileriye geçiş yatığım için,çağ atladığım için artık çok mutluyum.Artık çevremdekilerin

"lan oğlum millet 7 ileriye geçti sen hala 4 lerde kaldın, hahaaaaahhahhaa"

Gibi alaycı sözlerine mağruz kalmicam :)

Aracın kendi motoru 1.2 lt. 60 hp 88 tork şanzıman 4 ileriydi.Uyguladığımız taunus motoru ise 2.0 lt. HC modeli (yüksek sıkıştırma) çift boğaz weber ile birlikte 105 hp 160 tork güç sağlıyor.Aracım bu motor ve tofaş 5 ileri şanzıman ile çok çok daha zevkli bir araç oldu hatta tadından yenmez oldu artık arabama evladım diyebiliyorum.

nazar.boncugu.1.jpg
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
.................
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Severim bu tür projeleri. Hayırlı olsun Ömer.
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
araç güzel olmuş Hayırlı olsun :)
 
Son düzenleme:

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Adaşım daha önce 1.2 yi turbolamıştın , başka bir forumda bu sana yetmez demiştim, neyse, hayırlı olsun, motoru ruhsata işletebildin mi?
 
Üst