- Katılım
- 2 Nis 2008
- Mesajlar
- 350
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 18
Uzun süre niyetlendiğim ancak bir türlü maddi manevi hazır olamadığım ama hep aklımda olan projemi sonunda gerçekleştirdim ve hayırlısı ile bitti.
Bir kaç ay önce başka forumdan bir arkadaştan aldığım 2.0 lt. HC taunus motorun üç beş eksiklerini ve genel bakımlarını tamamladıktan sonra araca yükleneceği günü beklemeye başladı.
Kadett in orjinal şanzımanı 4 ileri bisiklet şanzımanı gibi bir şeydi motoru seçtik şanzımanada el atmasak olmaz dedik 5 ileri bir şanzıman arayışına koyuldum taunus şanzımanı mı tofaş şanzımanı mı yoksa BMW şanzımanımı derken ölçü (uzunluk , genişlik hacim vs.) açısından tofaş şanzımanının aracıma şanzıman yuvasına en uygunu olduğunu gördüm.Ancak tofaş şanzımanındada ufak bir boy kısaltma işlemi yapılması gerekti bunu kuyruk diye adlandırılan vites kolunun olduğu düzeneği kesip arasından parça alıp tekrar kaynak ederek çözdük.Yani sarı ile yuvarlak içerisine aldığım kısım 4 cm daha geride kalıyordu
Kırmızı ok ile gösterdiğim yer 4 cm kesilip tekrar kaynak edildiği yeri gösteriyor ;
Bunuda hallettikten sonra sıra iki sevgiliyi motor ile şanzımanı birleştirmeye geldi.Kavrama,volant ve muhafazası ford unkini kullandık fordun muhafazası ile tofaş şanzıman arasına tornada flanş yaptırdım bu şekilde tofaş şanzımanı ile ford un kendi muhafazasını birbirine monte edebildim.Tabi bu aşamadan sonra flanşın kalınlığı yüzünden (2 cm) prizdireğin boyuda uzaması gerekti 75 yaşında iki gözlük üst üste takan tornacı amcamız onuda halletti sağolsun.
Allah zeval vermesin benden daha dinç bir insan kendisine bir kez daha teşekkür ederim pofuduk tornacı amca.
Şanzımanla motoru birleştirdik.Bismillah diyerek başladık araca yüklemeye beklediğimizden çok daha kolay oldu aslında,hatta tabiri caiz ise cuk oturdu derler ya o hesap.
Bir kaç ay önce başka forumdan bir arkadaştan aldığım 2.0 lt. HC taunus motorun üç beş eksiklerini ve genel bakımlarını tamamladıktan sonra araca yükleneceği günü beklemeye başladı.
Kadett in orjinal şanzımanı 4 ileri bisiklet şanzımanı gibi bir şeydi motoru seçtik şanzımanada el atmasak olmaz dedik 5 ileri bir şanzıman arayışına koyuldum taunus şanzımanı mı tofaş şanzımanı mı yoksa BMW şanzımanımı derken ölçü (uzunluk , genişlik hacim vs.) açısından tofaş şanzımanının aracıma şanzıman yuvasına en uygunu olduğunu gördüm.Ancak tofaş şanzımanındada ufak bir boy kısaltma işlemi yapılması gerekti bunu kuyruk diye adlandırılan vites kolunun olduğu düzeneği kesip arasından parça alıp tekrar kaynak ederek çözdük.Yani sarı ile yuvarlak içerisine aldığım kısım 4 cm daha geride kalıyordu
Kırmızı ok ile gösterdiğim yer 4 cm kesilip tekrar kaynak edildiği yeri gösteriyor ;

Bunuda hallettikten sonra sıra iki sevgiliyi motor ile şanzımanı birleştirmeye geldi.Kavrama,volant ve muhafazası ford unkini kullandık fordun muhafazası ile tofaş şanzıman arasına tornada flanş yaptırdım bu şekilde tofaş şanzımanı ile ford un kendi muhafazasını birbirine monte edebildim.Tabi bu aşamadan sonra flanşın kalınlığı yüzünden (2 cm) prizdireğin boyuda uzaması gerekti 75 yaşında iki gözlük üst üste takan tornacı amcamız onuda halletti sağolsun.
Allah zeval vermesin benden daha dinç bir insan kendisine bir kez daha teşekkür ederim pofuduk tornacı amca.
Şanzımanla motoru birleştirdik.Bismillah diyerek başladık araca yüklemeye beklediğimizden çok daha kolay oldu aslında,hatta tabiri caiz ise cuk oturdu derler ya o hesap.

















