2008 Astra H Sedan egzantrik dişlisi sorunu !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sertcan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sertcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
249
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
uzun zaman aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar. son bir aydır uğraştığım ve bir türlü anlam veremediğim bir hatadan bahsetmek istiyorum. bir türlü anlam veremediğim derken, 3.5 yaşında (prince marka lpgli) ve 46.000 km de ki bir araçta nasıl olurda bu kadar erken böyle bir hata çıkar anlam veremiyorum. nasıl kullandığımı ve bakımını nasıl yaptırdığımı da düşündükçe canım iyice sıkılıyor.

aracım bir süredir gaz yememeye ve gaza bastıkça yığılmaya başladı. ilk hatayı yaptığında gazdan ya da benzindendir dedim (hem gazda hem de benzinde aynı şeyi yapıyordu) ve depoya yakıt katkısı attım. yakıt katkısından sonra biraz düzeldi. ancak bir süre sonra yine aynı şeyi yaptı. bu sefer ustama götürdüm ve opcoma bağladık krank mili sensör hatası verdiğini gördük. yaklaşık 200 tl bir masrafla sensör değişimini yaptık. bir süre yine aynı şekilde sorunsuz kullandıktan sonra yeniden yığılmaya başladı. bu sefer opise götürdüm ve bu hatayı egzantrik dişlilerinden yaptığını, bu dişliler hata yapınca (boşluktan kaynaklanıyormuş) aşağıdan krank mili sensörü ve boğaz kelebeği hatası verdiğini ayrıca krank mili sensörünün tek başına çok nadir hata verdiğini, dolayısıyla boşuna değiştirdiğimizi öğrendik.

neyse uzun lafın kısası her iki dişliyi de değiştiriyorum, siparişleri verildi bekliyoruz. 4.yıla yaklaştığımızdan dolayı triger kayışını da hazır o bölge açılmışken değiştireceğiz. bakalım hayırlısı, değişim olunca tekrar gelişmelerden haber vereceğim....
 
Son düzenleme:
Sanırım motor tipiniz z16xer ex dişlileri üzerinde yağ basınç sensörleri var avans ayarlamaya yarayan dişililerden bu hatayı yapıyor servisin verdiği karar doğrudur .
 
uzun zaman aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar. son bir aydır uğraştığım ve bir türlü anlam veremediğim bir hatadan bahsetmek istiyorum. bir türlü anlam veremediğim derken, 3.5 yaşında (prince marka lpgli) ve 46.000 km de ki bir araçta nasıl olurda bu kadar erken böyle bir hata çıkar anlam veremiyorum. nasıl kullandığımı ve bakımını nasıl yaptırdığımı da düşündükçe canım iyice sıkılıyor.

aracım bir süredir gaz yememeye ve gaza bastıkça yığılmaya başladı. ilk hatayı yaptığında gazdan ya da benzindendir dedim (hem gazda hem de benzinde aynı şeyi yapıyordu) ve depoya yakıt katkısı attım. yakıt katkısından sonra biraz düzeldi. ancak bir süre sonra yine aynı şeyi yaptı. bu sefer ustama götürdüm ve opcoma bağladık krank mili sensör hatası verdiğini gördük. yaklaşık 200 tl bir masrafla sensör değişimini yaptık. bir süre yine aynı şekilde sorunsuz kullandıktan sonra yeniden yığılmaya başladı. bu sefer opise götürdüm ve bu hatayı egzantrik dişlilerinden yaptığını, bu dişliler hata yapınca (boşluktan kaynaklanıyormuş) aşağıdan krank mili sensörü ve boğaz kelebeği hatası verdiğini ayrıca krank mili sensörünün tek başına çok nadir hata verdiğini, dolayısıyla boşuna değiştirdiğimizi öğrendik.

neyse uzun lafın kısası her iki dişliyi de değiştiriyorum, siparişleri verildi bekliyoruz. 4.yıla yaklaştığımızdan dolayı triger kayışını da hazır o bölge açılmışken değiştireceğiz. bakalım hayırlısı, değişim olunca tekrar gelişmelerden haber vereceğim....
ah bu yeni nesil arabalar. her tarafı sensör ve elektronik. nerde o eski arabalar.
 
sertcan olayın üzerinden epey zaman geçmiş. Şimdi bendede aynı sıkıntı var araç 2008 astra sedan giriş ve çıkış ex dişli hatası veriyo. Senin sorun parçalar değiştikten sonra düzeldimi düzeldiyse ne kadar düzeldi bilgilendirirsen sevinirim. Birde triger zamanı geldi 52000 de araç acaba ilk önce trigeri değiştirsem sorun düzelmezse sonra ex dişlilerini değiştirsem diye düşünüyorum.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum. Kazasız opelli günler.
 
Arkadaşlar en son yazdığım mesajdan sonra epey bir zaman geçti. Yurt dışında olmam sebebiyle ne sorunumun üzerine gidebildim ne de bişey yazabildim. Şimdi yurda dönmemle birlikte aracımdaki ekzantirik millerini ayarlayan her iki valfi söktüm filterelerini bir güzel temizledim. İçinden demir değilde böyle plastikleşmiş pislikler çıktı. Sonra geri taktım. Arıza kodunuda sildirdikten sonra araçta sıkıntı mıkıntı kalmadı. Şimdi canavar gibi çekiyor.:bir:
Yetkili servis, az kalsın ilk kodu gördüğünde 1500TL ye dişlileri değiştirecekti:sopa:

Konuyla ilgilenen arkadaşları bilgilendirmek istedim.

Herkese bol muhabbetli, güzel opelli günler.
 
merhaba bu problem bende de var. bahsettiğiniz temizleme işlemini detaylı anlatırmısınız? egzantrik dişlileri değişmesi gerekiyor benımde
 
Geri
Üst