- Katılım
- 17 Ağu 2007
- Mesajlar
- 249
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 48
uzun zaman aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar. son bir aydır uğraştığım ve bir türlü anlam veremediğim bir hatadan bahsetmek istiyorum. bir türlü anlam veremediğim derken, 3.5 yaşında (prince marka lpgli) ve 46.000 km de ki bir araçta nasıl olurda bu kadar erken böyle bir hata çıkar anlam veremiyorum. nasıl kullandığımı ve bakımını nasıl yaptırdığımı da düşündükçe canım iyice sıkılıyor.
aracım bir süredir gaz yememeye ve gaza bastıkça yığılmaya başladı. ilk hatayı yaptığında gazdan ya da benzindendir dedim (hem gazda hem de benzinde aynı şeyi yapıyordu) ve depoya yakıt katkısı attım. yakıt katkısından sonra biraz düzeldi. ancak bir süre sonra yine aynı şeyi yaptı. bu sefer ustama götürdüm ve opcoma bağladık krank mili sensör hatası verdiğini gördük. yaklaşık 200 tl bir masrafla sensör değişimini yaptık. bir süre yine aynı şekilde sorunsuz kullandıktan sonra yeniden yığılmaya başladı. bu sefer opise götürdüm ve bu hatayı egzantrik dişlilerinden yaptığını, bu dişliler hata yapınca (boşluktan kaynaklanıyormuş) aşağıdan krank mili sensörü ve boğaz kelebeği hatası verdiğini ayrıca krank mili sensörünün tek başına çok nadir hata verdiğini, dolayısıyla boşuna değiştirdiğimizi öğrendik.
neyse uzun lafın kısası her iki dişliyi de değiştiriyorum, siparişleri verildi bekliyoruz. 4.yıla yaklaştığımızdan dolayı triger kayışını da hazır o bölge açılmışken değiştireceğiz. bakalım hayırlısı, değişim olunca tekrar gelişmelerden haber vereceğim....
aracım bir süredir gaz yememeye ve gaza bastıkça yığılmaya başladı. ilk hatayı yaptığında gazdan ya da benzindendir dedim (hem gazda hem de benzinde aynı şeyi yapıyordu) ve depoya yakıt katkısı attım. yakıt katkısından sonra biraz düzeldi. ancak bir süre sonra yine aynı şeyi yaptı. bu sefer ustama götürdüm ve opcoma bağladık krank mili sensör hatası verdiğini gördük. yaklaşık 200 tl bir masrafla sensör değişimini yaptık. bir süre yine aynı şekilde sorunsuz kullandıktan sonra yeniden yığılmaya başladı. bu sefer opise götürdüm ve bu hatayı egzantrik dişlilerinden yaptığını, bu dişliler hata yapınca (boşluktan kaynaklanıyormuş) aşağıdan krank mili sensörü ve boğaz kelebeği hatası verdiğini ayrıca krank mili sensörünün tek başına çok nadir hata verdiğini, dolayısıyla boşuna değiştirdiğimizi öğrendik.
neyse uzun lafın kısası her iki dişliyi de değiştiriyorum, siparişleri verildi bekliyoruz. 4.yıla yaklaştığımızdan dolayı triger kayışını da hazır o bölge açılmışken değiştireceğiz. bakalım hayırlısı, değişim olunca tekrar gelişmelerden haber vereceğim....
Son düzenleme: