2007 astra yay ve xenon hakkında yardım lütfen. . .

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zapachit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zapachit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar 2007 astra enjoy sahibiyim yurtdışında okuyorum ve önümüzdeki hafta Türkiye'ye gelicem kısmetse. 3-5 biriktirdiğimle arabaya bişeyler yapmak istiyorum fakat bağzı konularda yeterince bilgili değilim

35mm yay takmak istiyorum ama bu konuda en ufak fikrim bile yok (marka ve dikkat edilmesi gereken hususlar gibi)

ayrıca arabanın ampul türü H7 mi H4 mü onu bile bilmiyorum ( biliyorum çok rezilim) :)

ve son olarak uzun, kısa, ve sisler olmak üzere 8000 K civarlarında xenon almayı düşünüyorum marka ve fiyat bulabileceğim bi yer söylerseniz veya söylerseniz çok sevinirim, teşekkürler
 
35 lik yaylar tr şartlarına pek uymayabilir.yani yollar avrupadaki gibi değildir bozuktur buda konforu azaltacaktır..

xenonlarda avrupada durum nedir bilmiyorum ama tr de genelde MTEC kullanılıyor, kaliteli ve fiyat cazip.8k dan ziyade 6k lık ampulleri tavsiye ederim.aydınlatması daha güzel ve iyidir..astra da h7 ampul buluuyor..
 
kısaların H7 uzunların H1.
 
Arkadaşlar 2007 astra enjoy sahibiyim yurtdışında okuyorum ve önümüzdeki hafta Türkiye'ye gelicem kısmetse. 3-5 biriktirdiğimle arabaya bişeyler yapmak istiyorum fakat bağzı konularda yeterince bilgili değilim

35mm yay takmak istiyorum ama bu konuda en ufak fikrim bile yok (marka ve dikkat edilmesi gereken hususlar gibi)

ayrıca arabanın ampul türü H7 mi H4 mü onu bile bilmiyorum ( biliyorum çok rezilim) :)

ve son olarak uzun, kısa, ve sisler olmak üzere 8000 K civarlarında xenon almayı düşünüyorum marka ve fiyat bulabileceğim bi yer söylerseniz veya söylerseniz çok sevinirim, teşekkürler


3,5'luk yay ve 8000k xenon taktirdim benim kendi aracima..bendede opel astra h var..
ilk once sunu belirtmeliyim 3.5'luk yayi siddetle tavsiye ederim. arabanin tum yol tutusu ve direksiyon tepkisi tamamen degisiyo ve standart yaylarindan daha sert olmasina ragmen o kadar soylenildigi gibi konfor kaybi olmuyo..eger 5,5'luk yay taktirirsan iste o zaman hem yerlerde gezer aracin, lastikler camurlugun icine girer 2 parmak, hemde inanilmaz sert olur..bi forumda bi arkadas benzetme yapmisti, 5,5'luk yay taktim astraya, cukura girdigimde oturdugum koltuktan ziplayip nerdeyse yan koltuga oturucakmis gibi oluyorum, cok pismanim, sehiricinde cok gereksiz diye..
o yuzden 3,5'lugu tavsiye ederim, aracin goruntusude inanilmaz toparliyo..su an aracimda standart 10 kollu astra janti olmasina ragmen kim gorse 17 jantmi bu diye soruyo cunku jantlari daha buyuk gosterio..ayrica aracin cok diri duruyo yenimi aldin diye soran cok var.:D
fakat yayi aldiginda Vogtland almamani tavsiye ederim. Benim aldigim yaylar defolu cikti yani fabrika hatasi var, bayramdan sonra aldigim yer geri iade alip Eibach ile degistirecek. Hatasi ise ses yapmasi..Halkalar surekli birbirine surtuyo, takiliyo, o yuzden kat kut diye devamli arac hareket halinde iken ses yapiyo..3 ayri ustaya gittim bu konuyla ilgili, hepsi cozum olarak ayni seyi denediler, helezon yayi hortumu sardilar fakat ses giderek daha cok artti ve 3 ustada sesin yaydan geldigini ve hortumun bile kesemeyecegi kadar kotu durumda oldugunu soyledi. aracin yururune hicbi kotu etkisi yok ama cikan sesi duysan sanirim cildirirsin. sanki amortisor baglantisindan kopmus yada salincak baglantisindan kopucakmis gibi ses geliyo bazen cukura girince, taakk tuuukk laakk luukk kat kauutt diye..sanki on takimi hasarli arac kullanio gibi hissediyorum kendimi..
O kadar ince hesaplarla yapilan bi yay nasil boyle hatali olabilir, Vogtland gibi buyuk bi Alman firmasi nasil boyle bir yalnis yapar hala anlamis degilim. :mad:

xenon olarak ise mtec yerine monza marka tavsiye ederim.mtec'e bosuna fazladan para vermis olursun..250 YTL'ye Mert Tuning'den aldim montaj dahil, cok memnunum.Malin kalitesi oldukca iyi. mtec'e verilen para bosunadir bence.eger xenon'u cin mali almazsan problem yasama olasiligin baya bi dusuk olur.Taiwan ve Kore mallari cok iyidir.Monza sanirim Taiwan'da uretilio fakat Turk markasi yani fason mal.
umarim yardimci olabilmisimdir..
 
aracın orjinalinde yay var mı ve varsa ne olcudedır arkadaslar... ben hakkaten bilmiyorum... ama yoltutusunu arttıran her işe girerim diye düşündüğümden bu konuyla ilgilenmek istedim... bir de bu değişiklik ESP gibi güvenlik sistemleri üzerine bir etki de bulunuyor mu?
 
aracın orjinalinde yay var mı ve varsa ne olcudedır arkadaslar... ben hakkaten bilmiyorum... ama yoltutusunu arttıran her işe girerim diye düşündüğümden bu konuyla ilgilenmek istedim... bir de bu değişiklik ESP gibi güvenlik sistemleri üzerine bir etki de bulunuyor mu?

Evet araç orjinalinde yay var tekerlek ile çamurluk arasındaki boşluktan bunu görebilirsiniz amortisörü çevreleyen yaydır bahsedilen.. Orjinal yay boyutu nedir bilmiyorum ama arkadaşların kullandıkları 35 lik yay terimi spor yayın orjinalden 35mm daha kısa olduğunu gösteriyor yani orjinal yayları söküp bu yayları taktığınızda aracınız orjinalden 3.5cm daha alçak olacak.. Buda hem ağırlık merkezinin aşağı inmesi nedeniyle hemde yaylardan kaynaklanan sertlik nedeniyle aracın virajlarda sağa sola yatmasını azaltacağı için yol tutuşun daha iyi olmasını sağlayacak.. TR de genellikle 30mm ile 60mm kısalık aralığında yaylar kullanılıyor bu seçimde sizin ne kadar performans ne kadar konfor beklentinizin olmasına bağlı spor yayda ikisi tamamen ters orantılı biri arttıkça diğeri tam tersi azalıyor.. İşin ESP boyutu hakkında açıkçası pek bilgim yok yorum yapıp yanıltmak istemem bilen arkadaşlar size yardımcı olacaktır ;)
 
Son düzenleme:
teşekkurler... iyi bayramlar...
 
aracın orjinalinde yay var mı ve varsa ne olcudedır arkadaslar... ben hakkaten bilmiyorum... ama yoltutusunu arttıran her işe girerim diye düşündüğümden bu konuyla ilgilenmek istedim... bir de bu değişiklik ESP gibi güvenlik sistemleri üzerine bir etki de bulunuyor mu?

fellatore,

aracin orjinalinde genelde konfor yayi kullanilir. fakat senin aracinda varmi yokmu bilmiyorum (astra'larda opsiyonel olarak geliyo), alcaltilmis spor sase secenegi var (2 cm civari). bu opsiyon yalnizca sport pakette geliyor ve fiyati baya bi yuksek..benim aracimda sport paket var fakat bu bahsettigim alcaltimis sase yok..eger sport paketiniz yoksa (iceride "sport" tusunuz varsa sport pakettir, yoksa degildir) alcaltilmis spor sasenizde yok demektir.
esp ve amortisore gelince;
esp'li astra'larda viraja limitlerin disinda girdiginizde, arac gerekli olan tekerlege frenleme yaptirarak sizin aracinizin savrulmasini, onden kaymasini veya arkadan belli bi olcu kadar kaymasina izin veriyor..tabi esp'nin yapabilecekleri bi yere kadar gecerli..eger max hiz olan 140 km'yi kaldiran bi viraja 180 ile girerim derseniz sizi ne ESP kurtarir nede baska bisi, gerisi Allah'la sizin aranizda..:D
Sport Paketli ve spor saseli Astra'lara gelince;
Sase normal yani sadece sport paketi olan Astra'lardan 2 cm civari daha alcaktir, buda sizin daha stabil bir sekilde viraja girmenizi saglar. ESP yine standarttir. Ayrica Sport paketininde ozelligi olan, tusa basildiginda, elektronik ve gazli olan amortisorler spor moda gecer ve surekli her virajda sase kontrolu denen elektronik sistem devreye girer yani amortisorler virajin ve yolun durumuna gore sertlesir, daha sportif bi kullanim sunmak icin..Sport tusu ayrica, gaz pedalini, fren pedalini, direksiyonu ve eger arac easytronic sanziman ise vites araliklarini degistirir.Aracin gaza ve frene tepkisi daha hassas olur, araci max. limitlerinde kullanmaniza imkan tanir. Tabi bu pek ekonomik degildir :D
Yalnizca Sport paketi olan Astra'larda ise; (benimki mesela)
Sport tusu vardir, gaz pedali, fren pedali, direksiyon ve eger arac easytronic vites ise sanziman araliklari degisir, ayrica elektronik gazli amortisorler sertlesir fakat surekli sase kontrolu denen sistem yoktur. ESP'de yine standart'tir..
Fakat yine soyle bisey var, 2004 kasa yeni Astra'lar yani ilk cikan yeni kasalarda arkada disk yerine kampana vardir, ESP yoktur, ve amortisorleri elektronik degildir, yani Sport tusuna basinca sertlesmez fakat yine gazlidir. Alcaltilmis spor sase secenegi yoktur, cunku 2004 senesinde boyle bir opsiyon yoktu.

Alcaltilmis spor saseli olsun, elektronik gazli amortisorlu olsun, surekli sase kontrolu olsun tum Astra'lara spor yay takilabilir ve takildiginda herhangi bir sorun kesinlikle yasanmaz (ariza isigi yada yol bilgisayarinda hata vermesi gibi). Konfordan az bisey odun verirsiniz fakat aracin direksiyona tepkisi degisir, yani daima sport tusuna basili gibi olur hassasiyeti, fren mesafeniz (ornegin yokus asagi) baya kisalir, virajda savrulma olmaz, arac yere yaklastigi icin daha guzel gorunumlu olur, birde cok cok ama cok az bi sekilde aracin kalkisini etkiler (0-100 zamaninizi dogru duzgun etkilemez bile) cunku arac one arkaya dogru esneme yapmaz. Arada olusan farki rampa yukari ara hizlanmalarda hissedebilirsiniz.
Ayrica son hizinizdada bir miktar bir artis soz konusu olabilir, arac alttan ruzgarlari almadigi ve yere yakin olmasindan dolayi daha aerodinamik olur, ruzgar direnci azalir.

Sahsen ben yay hayatta taktirmam diyodum fakat bir gun bir arkadasimin gazina gelip taktirdim ve sunu soyleyeyim ileride hangi aracim olursa olsun hepsine spor yay takarim. Fark inanilmaz. Hatta kendi aracimin goruntusune o kadar alistim ki su an, standart yayli araclar ve Astra'lar bana su an leylek gibi yada jip gibi geliyo, hic hosuma gitmiyo goruntuleri.. tabi bu benim sahsi dusuncem..
Turkiye yol sartlarina bakilirsa, genelde binek tipi (spor araclar haric) araclarda 35 mm'lik yaydan fazlasi yol kullanimi icin iyi degil. On takima, amortisorlere inanilmaz zararlari var. Fakat 35 mm'lik yayin o kadar fazla yok eger dikkatli kullanir ve cukurlardan tumseklerden kacarsaniz veya yavas gecerseniz..Yani standart yayla cukur ve tumseklerden nasil geciyosaniz 35'lik spor yayla daha dusuk hizla gecmeniz lazim, yoksa devamli rot-balans'cida bulursunuz kendinizi :)

standart, 35 mm ve 55 mm arasindaki farki asagidaki linkten anlayabilirsiniz, eibach'in web sitesi;

http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/0725.3.3172687154700026105

Eibach'in gibi bi cok yay ve amortisor ureten markalarin tavsiyesi eger 35 mm'den alcak yay kullanilicaksa, sport amortisorlerin sart oldugudur.


Baya bi uzun ve karisik oldu ama umarim birazda olsa bilgilendirebilmisimdir
 
Son düzenleme:
çok teşekkürler arkadaşlar
 
3,5'luk yay ve 8000k xenon taktirdim benim kendi aracima..bendede opel astra h var..
ilk once sunu belirtmeliyim 3.5'luk yayi siddetle tavsiye ederim. arabanin tum yol tutusu ve direksiyon tepkisi tamamen degisiyo ve standart yaylarindan daha sert olmasina ragmen o kadar soylenildigi gibi konfor kaybi olmuyo..eger 5,5'luk yay taktirirsan iste o zaman hem yerlerde gezer aracin, lastikler camurlugun icine girer 2 parmak, hemde inanilmaz sert olur..bi forumda bi arkadas benzetme yapmisti, 5,5'luk yay taktim astraya, cukura girdigimde oturdugum koltuktan ziplayip nerdeyse yan koltuga oturucakmis gibi oluyorum, cok pismanim, sehiricinde cok gereksiz diye..
o yuzden 3,5'lugu tavsiye ederim, aracin goruntusude inanilmaz toparliyo..su an aracimda standart 10 kollu astra janti olmasina ragmen kim gorse 17 jantmi bu diye soruyo cunku jantlari daha buyuk gosterio..ayrica aracin cok diri duruyo yenimi aldin diye soran cok var.:D
fakat yayi aldiginda Vogtland almamani tavsiye ederim. Benim aldigim yaylar defolu cikti yani fabrika hatasi var, bayramdan sonra aldigim yer geri iade alip Eibach ile degistirecek. Hatasi ise ses yapmasi..Halkalar surekli birbirine surtuyo, takiliyo, o yuzden kat kut diye devamli arac hareket halinde iken ses yapiyo..3 ayri ustaya gittim bu konuyla ilgili, hepsi cozum olarak ayni seyi denediler, helezon yayi hortumu sardilar fakat ses giderek daha cok artti ve 3 ustada sesin yaydan geldigini ve hortumun bile kesemeyecegi kadar kotu durumda oldugunu soyledi. aracin yururune hicbi kotu etkisi yok ama cikan sesi duysan sanirim cildirirsin. sanki amortisor baglantisindan kopmus yada salincak baglantisindan kopucakmis gibi ses geliyo bazen cukura girince, taakk tuuukk laakk luukk kat kauutt diye..sanki on takimi hasarli arac kullanio gibi hissediyorum kendimi..
O kadar ince hesaplarla yapilan bi yay nasil boyle hatali olabilir, Vogtland gibi buyuk bi Alman firmasi nasil boyle bir yalnis yapar hala anlamis degilim. :mad:

xenon olarak ise mtec yerine monza marka tavsiye ederim.mtec'e bosuna fazladan para vermis olursun..250 YTL'ye Mert Tuning'den aldim montaj dahil, cok memnunum.Malin kalitesi oldukca iyi. mtec'e verilen para bosunadir bence.eger xenon'u cin mali almazsan problem yasama olasiligin baya bi dusuk olur.Taiwan ve Kore mallari cok iyidir.Monza sanirim Taiwan'da uretilio fakat Turk markasi yani fason mal.
umarim yardimci olabilmisimdir..


kardes bende xenon taktırmak ıstıyorum ama cevremıze soruyoruz konusuyoruz ve hep bı hata verme soz konusu oluyo.ekranda hata verıyormus dorumu bu.
bıde 8000 lık monza ıyımıdır taktırdıgına gore ıyıdırde goruntu falan nası?
 
Geri
Üst