Ya tamam 13750'ye alındıysa sebepleri vardır illaki.
2- @
Flea_ nickli Mert piyasası
29-30bin olan Vectra C 1.9 cdti arabayı 23500'e mi öle bir fiyata aldı. Neden? 2 parça değişen, 2 parça boya? Dizel araç ve 217.000 km'de büyük risk? Belki hasar kaydı? Fotoğraflarına baktığımda ön farlarının değişik olduğunu görmüştüm, muhtemelen önden darbe almış... Belki satan adamın gizlediği masraflar çıkacak bir süre sonra ya da var ufak tefek?
Hemen aydınlatalım herkesi ahmet
1 ) Arabalar konusu benim saplantım halindedir, en çok vaktimi alan şeydir merakımdır ve sahip olmadığım arabalar hakkında bile bilgim var. Bu arabayı bu kadar ucuza kapatmamın sebebi 2 parça değişen + 2 parça boya dendiği halde 3 parça tam boya + rütuş boyası çıkmasıyla birlikte pazarlık üstünlüğü sağlayabilmemdi. Önden kazası yok, farlar orijinal hatta biraz soluk, arka stoplarda da öyle bir durum var, önden kazası senin için üzgünüm ki yok.
Citroen bayiinden aldım arabayı, PSA grubu motora sahip olmayan ve 2009 yılından daha düşük modelli arabaları satmak istemedikleri için( ikinci el araç kredisi sebebiyle 2009 model en alt limit) elden çıkardılar arabayı. Kendi bünyelerinde expertiz hizmetleri vardı, ben işimi garantiye almak için tuttum 100 lira vererek ekspertize soktum, ekspertizi yapan kişi ilk bakışta değişen yok galiba dedi iyice inceledikten sonra, "yetkili serviste yapılmış herhalde değişen varla yok arası işçiliği muazzam, değişen yok derim var çıkar, siz varmış gibi düşünün" dediğinden 5 parça boyalı olarak değerlendirdim ben. Kaputu, tavanı, bagajı parça ve boya olarak nokta hatasız olarak orijinal duruyor. Şaside oynama doğrultma yok, o konuda da temiz, yanal kayma testlerinde başarılı geçti.
2) KM 217.000 kmde aldık, insanların takıntısı olan düşük km benim gözümde büyük bir risktir. Forumdan bir arkadaşımız da oh mis düşük kmli aldım diye sevinirken tüvtürkte arabanın gerçek kmsini görünce sinir krizi geçirdi, yetkili servis bakımlı 217bin kmde olan bir dizelin ne gibi bir riski olabilir acaba? Opel Club Card var, sorgulattım full yetkili serviste bakım görmüş
3) Citroen bayii bana arabayı masraflı olarak sattığını sandı, ben zaten bu fiyata bu arabanın olmayacağını bildiğimden 26 27 bin liraya alırmış gibi bir bütçe planı yaptım, turbo+enjektör+pompa+şanzıman bakımı olarak kenara para ayırdım. Motorun fazla tırıltı yapmasını motor ömrü sanan arkadaşların karter kapağının motora sürttüğünden haberdar olmaması, yanlış şanzıman yağı koyulmuş şanzımanın ısındıktan sonra normalden daha sert geçiş yapması ve şanzıman takozunun da yıpranmasıyla bu sarsıntının artmasını büyük şeyler sandıklarından pazarlık paylarını bir hayli esnek tuttular, ben almadan 3 hafta önceki fiyatı 27.900 dü arabanın
4) Benim boya takıntım yoktur, sadece arabanın hayatı aksamında aksaklık yaratacak bir durum söz konusu olmasını istemem, hem sürüş esnasında aktif güvenlik, hem kaza sırasında çarpmalardaki pasif güvenlik olarak dayanımı düşüktür. Boyasını da sineye çektik, sürerken de iyiki almışım diyorum(o tortor dizel sesi hariç

)
dipnot : açıklama fazla uzun oldu, ek bilgi olarak bugün sigortasını yenilettim. Sigorta acentesi olan bayandan rica ettim, motor ve şasi numarası incelettim. Sürtmeler esnasında oluşan hasar kaskoyu delmemiş, bir hafta arayla 2 sürtme yapmış 2007 yılında ilk sahibi. Plakadan silinse bile şasi numarasından hasar kaydı silinmeyeceği için onu da sorgulattım ama hasar kaydı da yok

Kelepire aldım biniyorum, tahminimce uzunca süre binerim. Ön yargılarınızı yıkıp elalemin lafına aldırış etmeden yaşamayı herkese öneririm, iyi ki böyleyim

Bakalım dayım ne diyecek, en büyük muhalifim dayımdır, herkesten çok laf eder
