2000 Vectra b2 dti x20dth çekiş sorunu

SerdarK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Mrblar başlıkta yazan malum arabada son bir aydır ağır şekilde güç kaybı var benim aklıma hava debimetresi geliyor ama sitede yaptığım araştırmalar sonucu selenoid valfide bu soruna neden olabiliyormus sorun şöyle ; arabada az gaz verip hizlanmasini istediğim zaman genelde normal hızlanıyor, fazla gaz verip hizlanmasini istediğim zaman mesela ışıktan kalkislarda gaz yemiyor gibi bana turbo hava basmiyomus gibi geliyor bide arabayı çalıştırdığım zaman deviri 3500 e vurdurmassam arıza ışığını uzun süre yakıyor 1.5 2 dakika kadar ben bu arabanın gücünü biliyorum çok güçlü bi motora sahip o yüzden satamiyorumda ama malesef benim arabamda dti rahatsızlığına yakalandı sanırım yardimlarinizi bekliyorum rampaları eskiden hissettirmeyen araba şimdi rampa çıkarken normal gidiyor sonra 3000 civarına geliyor yada 2500 başlıyor kesilmeye sonra biraz geliyor yine kesiliyor turbo yok sanki
 
Mrblar başlıkta yazan malum arabada son bir aydır ağır şekilde güç kaybı var benim aklıma hava debimetresi geliyor ama sitede yaptığım araştırmalar sonucu selenoid valfide bu soruna neden olabiliyormus sorun şöyle ; arabada az gaz verip hizlanmasini istediğim zaman genelde normal hızlanıyor, fazla gaz verip hizlanmasini istediğim zaman mesela ışıktan kalkislarda gaz yemiyor gibi bana turbo hava basmiyomus gibi geliyor bide arabayı çalıştırdığım zaman deviri 3500 e vurdurmassam arıza ışığını uzun süre yakıyor 1.5 2 dakika kadar ben bu arabanın gücünü biliyorum çok güçlü bi motora sahip o yüzden satamiyorumda ama malesef benim arabamda dti rahatsızlığına yakalandı sanırım yardimlarinizi bekliyorum rampaları eskiden hissettirmeyen araba şimdi rampa çıkarken normal gidiyor sonra 3000 civarına geliyor yada 2500 başlıyor kesilmeye sonra biraz geliyor yine kesiliyor turbo yok sanki

turbo kontrolü yaptırın derim basıncı tutamıyor olabilir...
 
Eskisehirde turbodan anlayan biyer bulmak imkansız burda adamlar yağ filtresini değiştirmekten aciz turboda sorun olsa sürekli çekiş düşük olmaz mi ?bu herzaman yapmiyor
 
Eskisehirde turbodan anlayan biyer bulmak imkansız burda adamlar yağ filtresini değiştirmekten aciz turboda sorun olsa sürekli çekiş düşük olmaz mi ?bu herzaman yapmiyor

turbonun wastegate denen parçası açık kalırsa turbo basınç üretmez.tutukluk yapıyor olabilir.wastegate giden hava basıncını kontrol eden selenoidin arızası olabilir. bazen elektronik arıza kaydı bırakmadan sorun çıkarabilir.
opel servisinde tech 2 ile elektronik parçaların kontrolleri ,anlık verdikleri değerler kontrol edilmeli... tabi bunu yapacak adam bulabilmek biraz sıkıntı...
 
Ankara da olsanız, çok iyi bir dTİ ustasına yönlendirebilirdim. :(
 
İnşallah ankara ya gitmeye gerek kalmaz sağolun düşünmeniz yetti wastegateyi kontrol eden sensörün adı nedir sayın gtc sahibi (hastayız 180 liğin bu arada)
 
İnşallah ankara ya gitmeye gerek kalmaz sağolun düşünmeniz yetti wastegateyi kontrol eden sensörün adı nedir sayın gtc sahibi (hastayız 180 liğin bu arada)

turbo selenoidi diye geçiyor sanırım.turbonun üzerinde vakum hortumları girip çıkan parça.ayrıca vakum hortumlarınıda kontrol etmenizde fayda var..turbolu araçta bilmeyen için arıza bulma biraz sıkıntı olabilir...
Allah sizede nasip etsin bi 180 lik inşallah ;)
 
Ayrıca Emme manifoldundaki turbo boost sensörü söküp temizlemeyi veya değiştirmeyi deneyin.
 
debimetrenin fişini çekip deneyin daha atak olursa sorun debimetredendir
 
İlginiz için teşekkür ederim sorun debimetrenin orjinal (bosch) olmamasiymis.
 
Geri
Üst