2000 Opel Astra 1,6 Motor Modifiyesi!!!

fb1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.misafir.net
Arkadaşlar araştırmalrım sonucu 2000 astra için motor modifiyesi en iyi şunlar yapılıyor:

1-Açık Hava Filtresi
2-mantzel powerbox
3-heders
4-turbo
5-dereceli egzantirik mili
6-Süper çip (bunu Yaptırma diyorlar turbo var diye)
7-Bosch'un Super 4 bujileri
8-Ekoyak Magnetizer
9-BLOW-OFF / DUMP VALVE (Turbo için)

Bu yaptıracaklarıma siz ne diyorsunuz yorumlarınızı alabilirmiyim yapmamam
gerekenler yapmam gerekenler bana yardımcı olursanız sevinirim.....
 

VeNoM_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
6 numara olmadan o araba yürümez zaten öncelikle onu söyliyim. Ve turboya gerek yok bence, 4 ve 9 nmarayı çıkarırsak liste güzelleşir.
 

fb1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.misafir.net
Walla millet tubo kesin taktır diyor arabayı en çok etkileyen turboymuş +35 hp den bahsediyorlar motor şimdi küçük 1,6 yani bizim ülkemize göre büyük bile ama modifiye için küçük bir motor küçük motordan alınacak en iyi performans turboymuş böyle diyorlar...
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
fb1907' Alıntı:
Arkadaşlar araştırmalrım sonucu 2000 astra için motor modifiyesi en iyi şunlar yapılıyor:

1-Açık Hava Filtresi
2-mantzel powerbox
3-heders
4-turbo
5-dereceli egzantirik mili
6-Süper çip (bunu Yaptırma diyorlar turbo var diye)
7-Bosch'un Super 4 bujileri
8-Ekoyak Magnetizer
9-BLOW-OFF / DUMP VALVE (Turbo için)

Bu yaptıracaklarıma siz ne diyorsunuz yorumlarınızı alabilirmiyim yapmamam
gerekenler yapmam gerekenler bana yardımcı olursanız sevinirim.....

1-Kutu içi filtre veya intake kit ile daha iyi sonuç alırsın.
2-Ok'dir.Yanlız bire bir uyumlu olmayabilir, araya aparat gerekebilir.
3-2000 Astra'ya uygun headers'ı bulursan taktırırsın.
4-Allah kolaylık versin.Bununla beraber motora da bir takım revizyonlar gerekli.
5-Dereceli'yi tak takmasına ama sana turbo var diye superchip takma diyen akıllı derecelinin avans ayarının chip'siz nasıl yapılabileceğini de söyledi mi?Dereceli egzantrik'ten en iyi sonucu almak için chip'le beraber uygulaman gerekir.
6-Sana tavsiyede bulunan arkadaş burada iyicene saçmalamış.Çünkü chip özellikle turbo arabalarda iyi sonuçlar verir.Ayrıca arabana yaptırdığın modifikasyonlardan en iyi sonucu alman için yaptırdığın modifikasyona uygun haritalandırmayı yaptırman akıllıca olur.
7-Bosch'un Super 4 bujileri yerine Splitfire Platinium bujileri öneririm.Hem ateşlemesi daha iyi hem de 5 kat daha uzun ömürlü (100.000 mil dayanım süresi var).
8-Turbo varsa zaten dump valve vardır.Blow-off turbo-lag'i azaltacağından iyi olur.
9-Tüm bunları yapıpta port-polish yaptırmazsan aracın boğazı sıkılmış da nefes almaya çalışan bir adam gibi olur.
10-Hadi bunları yaptırdın, nasıl duracağını da düşündün mü?Sürüş güvenliğin açısından koni yay ve amortisör, kule gergisi ve mümkünse daha iyi bir fren sistemi temin etmelisin...
 

fb1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.misafir.net
skyeye' Alıntı:
1-Kutu içi filtre veya intake kit ile daha iyi sonuç alırsın.
2-Ok'dir.Yanlız bire bir uyumlu olmayabilir, araya aparat gerekebilir.
3-2000 Astra'ya uygun headers'ı bulursan taktırırsın.
4-Allah kolaylık versin.Bununla beraber motora da bir takım revizyonlar gerekli.
5-Dereceli'yi tak takmasına ama sana turbo var diye superchip takma diyen akıllı derecelinin avans ayarının chip'siz nasıl yapılabileceğini de söyledi mi?Dereceli egzantrik'ten en iyi sonucu almak için chip'le beraber uygulaman gerekir.
6-Sana tavsiyede bulunan arkadaş burada iyicene saçmalamış.Çünkü chip özellikle turbo arabalarda iyi sonuçlar verir.Ayrıca arabana yaptırdığın modifikasyonlardan en iyi sonucu alman için yaptırdığın modifikasyona uygun haritalandırmayı yaptırman akıllıca olur.
7-Bosch'un Super 4 bujileri yerine Splitfire Platinium bujileri öneririm.Hem ateşlemesi daha iyi hem de 5 kat daha uzun ömürlü (100.000 mil dayanım süresi var).
8-Turbo varsa zaten dump valve vardır.Blow-off turbo-lag'i azaltacağından iyi olur.
9-Tüm bunları yapıpta port-polish yaptırmazsan aracın boğazı sıkılmış da nefes almaya çalışan bir adam gibi olur.
10-Hadi bunları yaptırdın, nasıl duracağını da düşündün mü?Sürüş güvenliğin açısından koni yay ve amortisör, kule gergisi ve mümkünse daha iyi bir fren sistemi temin etmelisin...

Port-polish ne bunu anlayamadım bunda bana biraz yardım edersen sevinirim zaten amaç burda istişare yaparak en iyi sonuca gitmek diye düşünüyorum çok güzel yazmışsın bu arada şimdilik motor modifiyesini araştıryorum yavaş vavaş fern , lastik vs gelecem ama arabama en iyi 10.000 ytlye modifiye nasıl yaparım onu araştırıyorum açıkçası.......
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Sanıyorum aşağıdaki bilgi yeterli olacaktır...


PORT & POLISH
İçten yanmalı motorların silindir kapağındaki emme ve egzoz kanalları yani portları fabrika üretimi özellikleri paralelinde çoğunlukla kaba döküm ve ortalama ölçülerdedir. Bunun sonucunda da motorların ürettiği güç, bu portların düzensizliği ölçüsünde belli bir ortalamadadır. Özel sipariş sonucu portların ölçülerinin eşitlenerek belirli bir parlaklığa kavuşturulması verimi arttıran bir çalışmadır. Bu çalışmanın püskürtmeli ve karbüratörlü motorlarda farklı bir anlayış ve düzende gerçekleştirilmesi gerekir. Bilindiği üzere motorların silindirlerine, karbüratör veya püskürtme yoluyla sevk edilen yakıtın mümkün olduğu kadar küçük parçalara ayrılması yani parçalanması gereklidir. Emilen hava karbüratör içinden geçtiği süreçte bu parçalanmayı sağlar. Emme manifoldu ve silindir kapak portlarını kat eden bu karışım da silindirlere girdiğinde yanmaya hazır olur. Ancak bu yol kat edilirken pürüzlü olan emme manifoldu ve emme portlarında oluşan sürtünme her ne kadar hava yakıt karışımının hızını bir miktar kesse de sürtünme yakıtın daha fazla parçalanmasına da yardım ederek daha verimli bir karışım haline getirir. Bu mevcut yolun ölçülerini eşitlemek muhakkak ki verimi arttıran bir çalışmadır ve gereklidir de. Karbüratörlü motorların emme yollarının aşırı parlatılması, sürtünmeyi bertaraf edeceği ve yakıtın silindirlere varıncaya kadar damlalaşmasına neden olacağından verimi azaltan bir sonuç oluşur. Bu aşamada parlatılmış portlar motorun sadece yüksek devirlerinde verim sağlar.
Püskürtmeli motorlarda ise enjektörler tarafından yakıtın emme subabının üzerine püskürtülmesi ve hemen silindirlere direkt olarak sevk edilebilmesi sonucunda portların daha parlak şekilde çalışılmasına olanak tanır ve tüm motor devir bantlarında da verimli sonuçlar verir. Egzoz portlarının ise gerek karbüratörlü gerekse püskürtmeli motorlarda portların eşitlenmesi ve parlatılmasının faydası vardır.
Fabrika üretim şartları gereği, portların çok düzgün olması veya olmaması paralelinde güç artış farklılıkları oluştuğundan genel olarak bir sabit sonuç değeri vermek mümkün değil. Port ve polish işlemi yapılan bir silindir kapağının subap ve subap yuvalarının da özel çalışmalar sonucunda artı güçler üretmesi mümkündür. Bu işlemler sırasında bu subap yuva işlemlerinin de gerçekleştirilmesi zorunludur.
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bu arada eğer headers düşünüyorsan bununla beraber kat ve orta susturucu iptali ile iyi ibr son susturucuya da ihtiyacın olacaktır.

Ama bence en iyisi eğer 10.000 YTL bütçe ayırdıysan ve model düşürmeyeyim diyorsan arabanı satıp (üzerine en fazla 2.000 YTL koyarsın sanırım) 136Bg'lik GSI'lardan al, ve sadece dereceli, emme manifoldu, chip ve son susturucu işlemleri yaptır, aracın zaten tahminimce 160 HP'yi bulacaktır...
 

akrep11

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
valla sağlıklı bi turbo uygulaması bile tek başına 5-6 milyar.sen tüm listedekileri yaparsan ve arkadaşın dediği gibi,ki yaptırmaya mecbursun,arabanın değerine yakın masraf etmen gerekir.değmez.bazı temel güçlendirmeleri yap,yad a sat üstüne harcayacağın paranın yarısını koy,daha hızlı bi makine al.
 

fb1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.misafir.net
Peki arkadaşlar şöyle yapsak 4 miyara kadar çok büyük değişiklik yapmadan arabanın artikliğini yani seri kalkmasını sağlıyacak kısaca bir polonun bir bravanın vs geçemeyeceği bir astra yapmak için ne yapmalıyım bana birde onun söyleye bilirmisiniz sizce nasıl bir motor modifiyesi yapmalıyım...
 
Üst