2.akuyu takacam

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Arrester
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
En kolayı oto elektrikçi de ölçüm yaptırabilirsin.
Farlar çok mu gidip geliyor ?
Ustan yoksa şarj dinamosu değişimi sıkıntılı olur.
Aşırı güç çeken sistemler için araç kablo alt yapısını komple değiştirmek bile düşünülebilir.
 
Onuda kontrol etmem için nasıl bir yöntem izlemeliyim forumda bir sayfada anlatıyor hafta sonu onu yapcam sorun sarz dınamosu upgrade kım yapacak işte yada upgrade yapılmış bir şarz dinamosu varmı

üzerindeki sarj dinamosuna baktırın, 75lik ise iyileştirilmiş 100Amperlikleri çıkmıştı zamanında. 100Amperlik yapabilirsiniz. Ben olsam bu masrafa girmez, önce aracın sarjını tech2 yada opcom ile ölçerdim, tesisat yükteyken, ona göre fikir verebilir. İlla 2. akü alacaksanız, alın onu araca takın sorun yoksa devam, varsa söktüğünüzü 2. akü yaparsınız. Basit bir elektrikçi kendi aletleri ile de ölçer
 
Sadece aküden şüphe etmemek lazım, en önemli olanı şarj dinamosunun gücüdür, yetersiz ise akü ne olursa olsun sorun çıkarır. Bağlantı olarakta amplifier şase kablosunun çok iyi olması ve mümkün olduğu kadar kısa olması lazım. Akünün araca şase bağlantısını elinizdeki "0 Gauge" kablo ile yeni bir bağlantı yapın, sigorta bağlantısı da mümkün olduğu kadar amplifier e en yakın olacak uygun biryerde monte edilmiş olsun.
Sisteminde Hoparlör, Bass ve Amplifier iyi fakat ana ünite 5V Sub PreOut çıkışlı Alpine tercih etseydin gerçek Bass dinlerdin.
 
Arabayla haftalik 40-50 km yol yapiyorsaniz sarj dinamonuz 2. Akuyu rahat kaldirir 40 amper bir aku yeterli ses sisteminiz icin ama 2. Akunuz erken olecegi icin kolay sokulup takilicak bir yere koy derim yillik 2 kere rahat degistirirsin
 
Bu sistem için 2 aküye gerek yok.
1 Subwoofer için 2 akü takıldığı nerde görülmüş.
Ben bütün tesisat bağlantılarını ve montajını yaparak, portlu kabin kullandım ( kabinleride kendim yaptım )
2 adet amplifakatör ile 2 adet 15 inches 1500 watt Rms subwoofer ve 1 adet 4 kanal amplifakatörü 1 farad kapasitör, 1 adet 72 amp akü, 90 amp lik şarj dinamosu ile besledim, sorunsuz bir şekilde.
2 akü sadece problemi 10 dk geciktirir. 10 dk. Sonra yine aynı sorun olur. Önemli olan ana kaynak, yani aküyü dolduracak sistem. Öncelikle kablo, özellikle Şase bağlantı kablolarının çok iyi bağlantı yapıldığından emin olmalı. Bir seçenek daha var değerlendirilebilir, başka bir yere götür.
Boş yere aküye para verilmesin !..
 
Geri
Üst