1998 vectra aşırı hararet bakın bakalım normalmi?

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaş aslında aracında lpg varsa veya bir yerde su kaçırıyorsa mutlaka motorda hava varmı ona baksın öncelikle,çünkü hava yaparsa motor kırmızıya gelecek ve devir daim başlayınca normale inecektir.yani korkutmak istemem ama sorun termostad da değil ise mutlaka sistemde hava vardır bununda iki sebebi vardır ya conta yada su kaçırma (hortum vs)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bu durum çok normal değil. Benim tecrübelerime dayanarak radyatör bitik durumda ve conta yanmadı ise büyük olasılık ile kavrulmuştur sıcak bu dereceye çıktığında su tortumlarını elinle sık eğer taş gibi ise conta da var ve radyatör miyadını doldurmuş demektir. Aynı durum bende oldu ve radyatör tıkandı contayı kavurdu bende radyatörü değiştirdim conta da değiştir şimdi sorun yok. Ama opelin bu sıcaklık derece sorunu harbiden can sıkıyor oda gerçek.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bu durum çok normal değil. Benim tecrübelerime dayanarak radyatör bitik durumda ve conta yanmadı ise büyük olasılık ile kavrulmuştur sıcak bu dereceye çıktığında su tortumlarını elinle sık eğer taş gibi ise conta da var ve radyatör miyadını doldurmuş demektir. Aynı durum bende oldu ve radyatör tıkandı contayı kavurdu bende radyatörü değiştirdim conta da değiştir şimdi sorun yok. Ama opelin bu sıcaklık derece sorunu harbiden can sıkıyor oda gerçek.

nadir abi peugeot'larda opelden aşağı değil dur kalkta 100 derece oluyor :D ilk aldığımda şaşırdım bizim opeller 90 geçmezdi :D
 

setapxxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
vectra larda genel sorun bu..aracın fan 2. kademe acmıyor x.aracınızda fan 2 kademedir birinci fan acıp soğutma yeterli olmazsa 2. kedeme devreye girer bunun çalışıp çalışmadığını kontrol edin.gecen osmaniyeden aradı bi arkadaş opelim netten bulmuş numaramı hallettik ordan anlatarak.2. si aracın kalorifer musluğu kılimayı acınca su kacırır oda hararet yapmasına neden olur.3. egzoz manifoldun uzerinde demir ince bir boru var termostatdan genleşme kabına gider o tıkanır vectrada.öncelikle 2. kademeniz acıyormu buna bakın..
 

mokli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Benim astra 95 derece anca kendini buluyor 98 dur kaklarda geliyor fan acıyor 95 lere geri geliyor fazla değil mi diye ustaya sordum alman arabaları soğuk iklim vs dedi böyle yüksek dereceli çalışır dedi . ama hakkeden araba 95 dereceye gelince motor sesi şanzımanın sesi vs normale donuyor .
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
fan muşuru sağlammı kontrol ettirin ve bence sorunun kaynağı termostatın derecesi kaçlık? bunları öğrenirseniz daha net olur
 

mmr40

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
selamlar.
1998 vectra gls aracım var. aracı fazla zorlamasam bile hararet en resimde gördüğünüz gibi 3 kırmızı çizginin ikincisine kadar çıkıyor. bi süre sonra 80e kadar düşüyor. klimayı açsam hararetin düşmesine yardımcı olmuyor. arabadan soğudum pişman oldum. bu yaz gününde motoru yakacam diye arabaya binmiyoruz valla. ne yapmamız lazım acil bi fikir verin....:mad:


Erhan bey merhaba. 4 yıl vectra b gls 2,0 kullanmış birisi olarak sıkıntınızı anlayabiliyorum. aynı problemi bende yaşamıştım. hiç ummadığınız anda hararet bi anda yükselip aracı stop edip çalıştırınca normal 80-90 derece seviyelerine geliyordu. bazen çok sıcak havada, bazen kış günüde bile yapabiliyordu. sonuç olarak gittiğiniz tüm servisler genellikle termostat, müşür, devirdaim vb yerlerin sıkıntılı olacağını bunlara bakılması gerektiğini ve baya masraflı bi fatura ile karşınıza çıkarlar ve acayip olanda ne zaman servise gitseniz ( özel, yetkili) araç kesinlikle ustanın yanın da hararet yapmaz :) . sonuç olarak aküden motora gelen elektrik kabloları zaman ve yaşın etkisi ile oksitlenme ve deforme olması sonucu motorun alması gereken elektrik gücünü alamadığı için hararet göstergesi arasıra kafasına göre takılır :) . kabloların üzerindeki kaplamalar açılıp güzelce bi temizlendikten sonra gerekirse şase kablosuda yenilendikten sonra bu dediğiniz sorun tarih oluyor tecrübeyle sabittir. daha sonra ise 40-45 derece sıcakta bile klima açık 90 ı geçmez hararet. bende sizin gibi bu sorundan dolayı arabayı satmayı bile düşünmüştüm. bi kaç ustaya gittikten sonra OPAK yetkili servise ustaları çözmüştü problemi. sizinki de bu sıkıntı olabilir. ankara da iseniz Opak a bi uğrayın yada herhangi bi serviste yazdıklarımı anlatıp çözüm bulabilirsiniz.
 
Üst