1500 2000 devirde tekleme

mzeynal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2009
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu fiyatlarda bu konforu sunan araba yok.
zaten astra g alan bu yuzden almıyormu.
satıp daha ii ne almayı dusunuyosrsun. mesela
3 4 lira koyarakak alınabilecek hicbir aracın bu kaliteyi vercegini sanmıyorum. ha 8 9 eklerim diyosan haklısın
 

mzeynal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2009
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar
su sarı musluk seklinde olan ikaz lambasıda yandı nihayet bugun.
egzoz emisyon ısıı bildgm kadar
egr degismistik
katalitik konvektörmü demek acaba
simdide bumu cıktı
teklemenin sebebi bu degildir degilmi
eger buysa kolay
bilen varmı arkadaslar
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bide bu ara arac ilk calıstırmada 1 2 kez stop etti durup dururken

Benim araçta da belli devir aralıklarında SADECE gaza yüklenince hem gazda hem benzinde anlık 2-3 kez tekleme ile hızlanma sorunu var. Ben de buji ve buji kablolarını değiştirttim, birkaç gün iyi çalıştı, son 1 ay içinde de 1-2 defa stop etme problemini ben de yaşadım.

Buradakileri okuduktan sonra ustaya gitmeye korkar oldum. Boşu boşuna buji ve kablolar değişti, bobin diyecekler, şura bura derken bir sürü masraf yapacağım üstüne sorunun çözülmediği ile kalacağım. Çözülse neyse diyeceğim ama bu belirsizlikten dolayı çekiniyorum.

Forum ustalarımız muhtemel nedenler ne olabilir? Lütfen yardım.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim en hayret ettiğim durumlardan biri bu. yani buji-kablo değişiyor yada bobin birkaç zaman düzeliyor sonra yine. bazı hatalarda sorun başka bi yerden çıkıyor. peki bu değişimler yapıldığında neden birkaç gün iyileşme oluyor. mantığım bunu algılamıyor.

mesela forumdan bir arkadaşımız bu yüzden defalarca babin değiştirdi. az parada değil bobin.
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim en hayret ettiğim durumlardan biri bu. yani buji-kablo değişiyor yada bobin birkaç zaman düzeliyor sonra yine. bazı hatalarda sorun başka bi yerden çıkıyor. peki bu değişimler yapıldığında neden birkaç gün iyileşme oluyor. mantığım bunu algılamıyor.

mesela forumdan bir arkadaşımız bu yüzden defalarca babin değiştirdi. az parada değil bobin.


Aynen. Mantığımın yanında cüzdanım da bu durumu kabul etmediğinden hala bu şekilde kullanıyorum arabayı. Çok büyük bir sıkıntı değil ama moral bozuyor.

...

Bir de son bir ay içinde arabayı ilk çalıştırınca devir çok düşük kalıp bir kaç defa stop etti araba. 4-5 defa yaşadım bunu. Acaba rölanti sensörü (varsa böyle bişey) dedikleri şey arızalandığında veya yağlandığında böyle bir durum olur mu?

O stop ettiği durumlarda o ilk çalıştırınca gelen vınlama(hani sekonder hava motoru dedikleri) gelmedi, ancak devir kendiliğinden yükselip normale döndükten sonra o da devreye girdi. O sekonder hava motorunun devreden çıktınktan sonra egr'nin devreye girdiğini okuduğumu hatırlıyorum. Bu devreye girmediğine göre acaba egr ile ilgili bir sorun olabilir mi?

...

Bir arkadaş trigerde boşluk olabilir demiş ama trigerde boşluk olsa, sente ayarı mı deniyordu onda bir sıkıntı olsa tüm devirlerde böyle bir tekleme sorunu olmaz mı? Anladığımdan değil, öğrenmek için soruyorum.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr bi kapaktır. egzostla temiz havayı birbirine bağlar. amaç motor çok ısındığında (ama çok ısındığında) oluşan zehirli bi gaz var, işte o oluşmasın diye açılır, temiz havaya egsozt gazı sokar, yanma verimi düşer, ısıda düşer. bölelikle o zehirli gaz oluşmaz.
ama egr kurumdan dolayı açık kalır ve her devirde sersemlik yapar.

aslında durumlar ve ustaların karmaşa yaşaması şundan. mesela sersem bi rolantiye neden olacakların birazını sıralayalım.
1. buji
2. buji kablosu
3. bobin
4. rölanti sensörü
5. manifolddan hava alması
6. rölanti havasını alacağı deliklerde sorun
7. sente
8. enjektör
9. iticilerde sorun
10. vs vs vs

liste uzaaar gider
ama hepsinin yaptığı şey rölantide düzensizlik. usta napıyo parçayı değiştiriyor bakıyo normal yürü diyor
ee 2-3 gün iyi 4.gün gene başlıyor bu sefer başka bişiden, hadi onuda deiştir.
iyide neden 2-3 gün iyi, bu nasıl oluyor. benim aklım almıyor.

trigerde boşluk yada sente kaçıklığı ufaksa belli devirlerde iyi, diğer devirlerde sersemletir. ama tabi ufaksa
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
semia arkadaşımız almanyadan gelme ve servisde çalışmış. sanırım orda çok olan bişiden bahsedip duruyor. pek dinleyen olmadı ama benim kafama yattı. manifoldda bi yer sölüyor, ben kendimde bulamadım ama hava alması gereken bir yerin tıkanması neticesinde rölanti düzensizliğinden bahsediyor. mantıken doğru. ama ben parçayı bulamıyorum.
 

SSGT_06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba

öncelikle çok geçmiş olsun, bahsettiğiniz sorunun aynısı bende de var, ne yaptınız sorunu çözebildiniz mi acaba?
 
E

erde_m

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar bende lada vega var aynı bahsetiklerine benzer sorun yaşadım bobini kabloları bujileri ateşlemede değiştirmediğim yer kalmadı sorun hala devam etti daha değiştirmeye fırsatım olmadı ama sanırım bu arızanın sebebi katalizör
 

renkauz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkadaşım bide bu taktırdığın sıralı varya bunların hepsi aynı gidip yazılımına baktır arıza verir onu kaydeder beynine ve öyle gaza basınca bi vuruntulu çalışma tekleme sonradan gaz yeme yığılma patlama manifodda bu tip şeyler yapıyo. tüpün beynin yazılımına bi baktır derim ben arıza yazmışmı beyne.
 
Üst